ثبت اتفاقات وهم آور هنگام خوشیدگرفتگی!

به گزارش همه ایده های جدید ، شاید فکر کنید که خورشیدگرفتگی یکی از جالب ترین اتفاقاتی است که می توانید ببینید اما باید بدانید، همزمان با این تاریکی که زمین را فرا می گیرد اتفاقاتی در طبیعت می افتد که حتی از خورشیدگرفتگی هیجان انگیزتر است.

ثبت اتفاقات وهم آور هنگام خوشیدگرفتگی!

تینا مزدکی: جالب تر از خورشید گرفتگی اتفاقاتی است که همزمان با آن در طبیعت رخ می دهد. برای مثال بعضی از گونه های عنکبوت درست مانند خاتمه روز که تارهای خود را پاره می نمایند، در طول خورشید گرفتگی نیز آغاز به پاره کردن تارهای خود می نمایند. رفتار چرخه نور طبیعی و در واقع روشنی و تاریکی زمین چیزی است که بیشتر حیوانات زندگی خود را بر اساس آن برنامه ریزی می نمایند. بنابراین هر زمان که خورشید گرفتگی رخ می دهد، می تواند ریتم و روال زندگی حیوانات را به هم ریزد.

به گفته یکی از دانشمندان ناسا حیوانات رفتار متفاوتی در برابر خورشیدگرفتگی دارند. آنها ممکن است کمی گیج شوند و بسیاری از آنها فکر نمایند که شب از راه رسیده است. حیواناتی که در طول روز فعال هستند برای خواب به پناهگاه های خود بازمی گردند، در حالی که حیوانات شب زی فکر می نمایند بیش از حد خوابیده اند و وارد عمل می شوند. برای مثال، ممکن است خفاش های شب زی را ببینید که در طول روز در حال پرواز هستند؛ جای تعجب نیست، آن ها فریب تاریکی را خورده اند!

بعضی از گونه های عنکبوت در طول این پدیده آغاز به پاره کردن تارهای خود می نمایند، همانطور که معمولاً در خاتمه روز این کار را انجام می دهند و پس از گذراندن خورشید گرفتگی، آنها دوباره آغاز به بازسازی آنها می نمایند. در زیمبابوه نیز دیده شده است که اسب های آبی رودخانه ها را هنگام خورشیدگرفتگی ترک می نمایند و به سمت محل شبانه خود در خشکی می روند و یا ماهی ها و پرندگانی که در طول روز فعال هستند به مکان های استراحت شبانه خود می روند.

خورشیدگرفتگی بر انسان ها نیز تاثیر می گذارد!

در خصوص انسان ها نیز باید گفت که بعضی از افراد در هنگام خورشید گرفتگی احساس خستگی یا بی حالی می نمایند، پدیده ای که تا حد زیادی به تغییر ناگهانی نور طبیعی نسبت داده می گردد. در زمان خورشید گرفتگی تغییرات بزرگ در جو نیز دیده می شوند برای مثال با تغییر بادها، دما، پوشش ابر و رطوبت تغییر می نماید و حتی دانشمندان بر این باورند که وقتی سایه ماه روی زمین می افتد، باعث سرد شدن هوا می گردد.

البته کاهش دما و اندازه تغییر دما به مکان، زمان و نوع کسوف بستگی دارد. بیشتر نقاط در طول ماه گرفتگی کامل شاهد افت دما بین پنج تا 10 درجه فارنهایت (2.8 تا 5.6 درجه سانتیگراد) هستند. هنگامی که دما برای مدت کوتاهی در طی یک ماه گرفتگی سرد می گردد، هوا کمی مرطوب تر می گردد.

در عین حال کاهش قابل توجه دما نیز می تواند پوشش ابر را تغییر دهد. خورشید گرفتگی می تواند امواج رادیویی را به هم بزند. یونوسفر که بالای جو زمین واقع شده است نور خورشید کمتری دریافت می نماید، بنابراین طی یک خورشید گرفتگی کامل سردتر می گردد. این کاهش دما می تواند بعضی از ذرات موجود در آن را تخلیه کند و باعث ایجاد سوراخ گردد. در واقع امواج رادیویی دوردست، قادر به جهش از یونوسفر در این منطقه ها و بازگرداندن سیگنال های خود به زمین نیستند.

بر اساس مطالعه ای در سال 2011، حتی میکروارگانیسم ها نیز می توانند در برابر امواج عجیب خورشیدگرفتگی حساس باشند. دانشمندان هندی با آنالیز باکتری هایی که روی ظروف آزمایشگاهی در طول یک خورشیدگرفتگی کامل رشد می کردند، دریافتند که میکروب ها در نزدیکی اوج خورشیدگرفتگی کوچک تر می شوند و شکل های متفاوتی پیدا می نمایند. با این حال، باید بدانید که این نتایج برای قطعی شدن احتیاج به تکرار دارند.

منبع: thesun

58323

منبع: خبرآنلاین

به "ثبت اتفاقات وهم آور هنگام خوشیدگرفتگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اتفاقات وهم آور هنگام خوشیدگرفتگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید