زمان پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 اعلام شد، پروازها از روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال شروع می گردد

به گزارش همه ایده های جدید ، محمدرضا حسن بوذری سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال شروع می گردد. با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، هما تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش بینی و برنامه ریزی نموده است. یکی از این اقدامات آماده سازی ناوگان برای انجام پروازهای این عملیات است.

زمان پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 اعلام شد، پروازها از روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال شروع می گردد

بوذری اضافه کرد: در حج تمتع 1403، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد. لذا طبق برنامه ریزی، بازرسی های ناوگان ایرباس A300-600, A310, A300B4 در این عملیات از اسفند ماه سال 1402 شروع و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی به تعمیرات اساسی دو فروند هواپیمای A300-600 و A310-300 که در عملیات حج استفاده خواهند شد، اشاره نمود و گفت: هم اکنون هواپیمای A300-600 تحت تعمیرات سازه ای (S-CHECK) وایرباس A310-300 نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که تمامی تعمیرات به وسیله متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می گردد.

بوذری در خصوص این نوع تعمیرات گفت: در این نوع تعمیرات تمامی قسمت های بال و بدنه، موتورها و سیستم های الکترونیک مطابق با آخرین استانداردها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک های دقیق قرار می گیرند. بر اساس برنامه ریزی انجام شده این هواپیماها در صورت تأمین قطعات مورد احتیاج پیش از شروع عملیات حج فعال خواهند شد.

منبع: گردشبان

به "زمان پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 اعلام شد، پروازها از روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 اعلام شد، پروازها از روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید