پیرترین موش دنیا را بشناسید

به گزارش همه ایده های جدید ، به گفته مسئولان باغ وحش سن دیگو، موش جیبی کوچکی که 9 سال پیش در این مرکز به دنیا آمد، اکنون مسن ترین موش زنده در اسارت محسوب می گردد.

پیرترین موش دنیا را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان حیات وحش سن دیگو گفت که موش کوچکی به نام پَت (Pat)، با 9 سال و 5 ماه سن، پیرترین موش زنده دنیا است که در 12 ژوئیه 2013 در باغ وحش به دنیا آمد. نام این حیوان، برگرفته از نام پاتریک استوارت (بازیگر) است.

سازمان حیات وحش در بیانیه ای اعلام نمود که رویداد ویژه ای را در 8 فوریه برگزار خواهد نمود تا هم طول عمر این موش را جشن بگیرد و هم در حضور رسمی داوران، عنوان پیرترین موش زنده (تحت مراقبت انسان) را در رکوردهای دنیای گینس برای پت ثبت کند.

این نژاد با نام علمی موش جیبی پاسیفیک (Pacific Pocket Mouse) در محدوده کالیفرنیای آمریکا یافت می گردد و از کوچک ترین گونه های جوندگان دنیا است و به علت جثه بسیار ریزی که دارد، با این نام شناخته می گردد.

این موش ها به علت تخریب اکوسیستم و بعلاوه جدا افتادن از هم نوعان و چند دسته شدن، در حال انقراض هستند. باغ وحش سن دیگو در سال 2012 طرحی را برای پرورش و احیای مجدد این گونه به منظور جلوگیری از انقراض آن برنامه ریزی کرد.

پیش از این، طبق آمار ثبت شده در رکوردهای دنیای گینس، پیرترین موش دنیا فریتزی (Fritzy) نام داشت و در سال 1985 در حالی که 7 سال و 7 ماه داشت، درگذشت.

منبع: فرارو

به "پیرترین موش دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین موش دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید