آشنایی با تفریحات رایگان مادرید، تصاویر

به گزارش همه ایده های جدید ، مادرید به واسطه گنجینه های هنر اروپایی اش نظیر آثار گویا در موزه پرادو معروف شده است؛ اما این همه ماجرا نیست؛ کاخ ها، گالری ها، بلوارهای باشکوه، پارک های عظیم و زیبا تنها بخشی از جاذبه های گردشگری آن به تعداد می رود. در این میان می توان تفریحات رایگانی هم در مادرید پیدا کرد و بدون صرف هیچ هزینه ای خوش گذراند.

آشنایی با تفریحات رایگان مادرید، تصاویر

1. گالری های مثلث طلایی هنر

شهر مادرید مهد گالری های معروف هنر است و سه گالری اصلی آن مثلث طلایی شهر را خلق نموده اند. جالب است بدانید که در بعضی ساعات هفته می توانید به طور رایگان از آنها تماشا کنید که باید انتظار صف های طولانی را داشته باشید ولی قطعاً تماشای عظیم ترین آثار هنری جهان ارزشش را دارد: موزه پرادو (سه شنبه تا شنبه از 6 تا 8 عصر و یکشنبه 5 تا 8 عصر)، موزه رینا سوفیا (دوشنبه تا آدینه 7 تا 9 شب) و تیسن بورنه میسا (دوشنبه 12 تا 4 بعد از ظهر). علاوه بر این، بازدید از گالری های دیگری نظیر تاباکالرا (Tabacalera) و کاسا انسندیدا (Casa Encendida) هم رایگان هستند. موزه تورینو (Museo Taurino) یکی دیگر از موزهای رایگان است که با توجه به قیمت گران بلیط تماشای یک گاوبازی واقعی پیشنهاد می کنیم سری به این موزه بزنید و علاوه بر آشنایی با تاریخ گاوبازی اسپانیا، از لباس ماتادورهای قبلی، نقاشی گویا (Goya) از صحنه گاوبازی، عکس ها و آثار زیادی به جا مانده از آغاز این سنت تا به امروز تماشا کنید.

2. بازار رسترو

بازار وسایل دست دوم رِسترو (Rastro Flea Market) هر یکشنبه در خیابان های محله لا لاتینا (La Latina) شور و غوغایی به پا می نماید. این بازار 3500 غرفه داشته و عظیم ترین بازار روباز مادرید محسوب می گردد، پس اگر تحمل ازدحام جمعیت را دارید سری به این محله بزنید چراکه هر نوع کالایی از عتیقه گرفته تا لباس و لوازم خانگی را پیدا خواهید کرد.

3. پارک رتیرو

پارک رتیرو (Retiro Park) در مرکز مادرید قرار گرفته و یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر محسوب می گردد که در اواخر قرن 19 وقف عام شد. به غیر از افراد بومی، گردشگران زیادی هم در طی ایام سال به این پارک آمده و از دریاچه قایقرانی، مجسمه های معرکه، باغ زیبای گل های رز و کاخ باشکوه کریستال (Crystal) و غرفه ای شیشه ای که محل نمایشگاه های هنری رایگان است تماشا می نمایند. البته اگر سفرتان به مادرید با فصل تابستان مصادف شد می توانید از کنسرت های رایگان در فضای باز هم بهره ببرید.

4. معبد دبود

شاید انتظارش را نداشته باشید که در مرکز این مرکز اسپانیایی بتوانید یک معبد باستانی مصری را ببینید. مصر در سال 1968 به پاس یاری اسپانیا در حفظ چندین معبد مصری، معبد دبود (Debod) را به اسم هدیه به آنها تقدیم کرد. این معبد در اصل در قرن دوم قبل از میلاد ساخته شده و برترین مکان برای تماشای غروب خورشید است و از آنجا که در یکی از پارک های معروف مادرید و روی یک تپه قرار گرفته، برای پیک نیک مناسب بوده و مناظری عالی را پیشکش شما خواهد نمود.

5. قصر سلطنتی مادرید

قصر سلطنتی (Royal Palace) مادرید، 2800 اتاق داشته و عظیم ترین کاخ اروپا به تعداد می رود. این کاخ به اسم محلی برای اقامت رسمی خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفته اما کاربرد امروزی آن فقط برای مراسم های دولتی است. علاوه بر تماشای معماری شگفت آور داخل این ساختمان، در حیاط و اطراف آن هم دوری زده و از نمای زیبای کاخ لذت ببرید.

6. پلازا مایور

پلازا مایور (Plaza Mayor) عظیم ترین و زیباترین میدان اصلی مادرید است که سالهای متمادی میزبان هر نوع اتفاقی بوده، از بازی های فوتبال گرفته تا کنسرت و حتی محاکمه و اعدام! روی نیمکت های زیر چراغ های میدان، حکاکی هایی را خواهید دید که از تاریخ غنی این محل حکایت دارد. در صورتی که نمی خواهید وقتتان را در رستوران های گرانقیمت اطراف میدان صرف کنید، کافه های مقرون به صرفه و مفرحی هم در خیابان های کناری وجود دارند که شما را به یک ساندویچ مقرون به صرفه مهمان می نمایند.

7. موزه سان ایسیدرو

اگر به تاریخ مادرید علاقه دارید سری به موزه سان ایسیدرو (San Isidro) بزنید و شکل گیری این شهر را از روی نقاشی ها، نقشه ها و صنابع دستی مشاهده کنید. یادگاری های فوق العاده ای از خانه سان ایسیدر هم در این موزه وجود دارد، نظیر چاهی که بر اساس افسانه ها، او با یک معجزه آب چاه را بالا آورد و پسرش را نجات داد. این موزه از چند بخش تشکیل شده، بخش مربوط به تاریخ اسلامی شهر، بقایای فیل ها و کرگدن هایی که در شهر پرسه می زدند، ابزارهای سنگی که برای شکار این حیوانات به کار می رفت و ... .

8. ایستگاه مترو چمبری

بیشتر گردشگران راجع به ایستگاه مترو چمبری (Chamberí Metro Station) که در بخش شمالی مرکز شهر قرار گرفته اطلاعی ندارند. این ایستگاه تا قبل از دهه 1960 فعالیت می کرد و بعد از آن تعطیل شد. تبلیغات، دکه های بلیط فروشی و سکوهای آن دوره به جامانده و می توانید به صورت رایگان از آن بازدید نموده و سفری به گذشته مادرید داشته باشید.

9. دروازه خورشید

میدان دروازه خورشید (Puerta del Sol) در گذشته محل دروازه های شهر مادرید بوده است. در اینجا که نقطه مرکزی شهر محسوب می گردد می توانید سنگی را با اسم کیلومتر صفر ببینید که 6 جاده ملی اسپانیا از همین نقطه آغاز شده اند. اوج شلوغی و سرزندگی این میدان، عصرها است، زمانی که مردم از میدان عبور نموده یا به یکی از کافه ها یا رستوران های این منطقه می فرایند.

منبع: گردشبان

به "آشنایی با تفریحات رایگان مادرید، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تفریحات رایگان مادرید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید