آغاز فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها

به گزارش همه ایده های جدید ، سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در 21 استان از احتمال سرریزشدن سدها در جنوب شرق و کولاک برف و لغزندگی جاده ها در منطقه ها سردسیر خبر داد.

آغاز فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها

همه ایده های جدید : به گزارش تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز، یکشنبه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در منطقه های از دامنه های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد روی می دهد.

فردا گستره فعالیت سامانه بارشی برای منطقه های از نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور است. در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی بارش ها قابل ملاحظه است.

سه شنبه بارش ها در این منطقه ها ادامه می یابد و در مرکز هرمزگان، جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش ها شدت دارد و از بعدازظهر در نیمه غربی از میزان بارندگی ها کاسته خواهد شد.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه های از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است. چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده و وزش باد روی می دهد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود.

روز پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، منطقه های از غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود. تا روز چهارشنبه روند افزایش دما در بیشتر منطقه ها کشور پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه 1402/12/14

زمان خاتمه: سه شنبه 1402/12/15

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف، احتمال بهمن، در گردنه ها کولاک برف و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/12/14: نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، یزد، اصفهان، جنوب و غرب قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان.

سه شنبه 1402/12/15: کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی و در جنوب شرق احتمال سرریزشدن سدها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در منطقه ها سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، انتقال ماشین آلات و محصولات کشاورزی به مکان های امن و پوشش مناسب نهال ها و در جنوب شرق مدیریت سدها.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: ظهر یک شنبه 1402/12/13

زمان خاتمه: دوشنبه 1402/12/14

نوع مخاطره: وزش باد به نسبت شدید تا شدید جنوب شرقی تا 28 نات و افزایش ارتفاع موج تا 2 متر

منطقه اثر: یک شنبه 1402/12/13 و دوشنبه 1402/12/14: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی

توصیه: اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع: توریسم آنلاین

به "آغاز فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید