آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول نو برند اکستریم مدیران خودرو

به گزارش همه ایده های جدید ، اکستریم VX به عنوان محصول تازه برند اکستریم (زیر مجموعه مدیران خودرو) برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد. آنالیز اکستریم VX در این رویداد خودرویی نشان می دهد که مدیران خودرو میخواهد در نبود برندهای جهانی، سهم فروش خود را افزایش دهد. اما چرا مدیران این شرکت خودروسازی داخلی تصمیم گرفتند نسخه قدیمی (از خط خارج) اکستریم VX را در کشورمان عرضه نمایند؟

آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول نو برند اکستریم مدیران خودرو
ویدیو آنالیز تیگارد ایکس 35 را در کانال یوتیوب همه ایده های جدید پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - پیش از هر چیز باید بیان کرد که همه ما دوست داریم در کنار خودروهای چینی، محصولات برندهای معتبر جهانی را ببینیم. طبیعتاً هیچ علاقه مند به خودرویی تمایل ندارد که خیابان های کشورش، مملو از محصولات انحصاری (داخلی یا خارجی) باشد. اما به هر حال تصمیم گیران و قانون گذاران فعلاً شرایط را برای واردات و عرضه محصولات چینی مساعد می بینند.

پس اجباراً با فراموش کردن تعصبات قدیمی، باید به خودروهای تازه (فارق از هر برند و محصولی) واقع گرایانه نزدیک شویم تا بتوانیم در زمان خرید آنها، با اطلاعاتی کافی تصمیم بگیریم. آنالیز اکستریم VX به ما نشان می دهد که قرار است با چه خودرویی روبرو شویم.

محصول تازه مدیران خودرو در واقع برای بازار خودرو ایران تازه است. اگر به وب سایت های چینی یا رسانه های بین المللی دیگر نگاه کنیم، می بینیم نمونه ای که در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد، در واقع نسخه از خط خارج EXEED VX در بازار خودرو چین است. یعنی خودرویی که در اصفهان به نمایش عایدی، دیگر در چین وجود خارجی ندارد.

آمار فروش اکستریم VX در بازار خودرو چین

در حال حاضر، نسخه فیس لیفت اکستریم VX به وسیله چینی ها قابل خرید است که اتفاقاً در بحث فروش، می توان گفت که محصول موفقی به شمار می رود.

آمار فروش اکستریم VX از ابتدای عرضه در چین تا به امروز

آنالیز اکستریم VX در آمارهای فروش وب سایت های مرجع چینی نشان می دهد که این خودرو، دهمین شاسی بلند بزرگ پر فروش در بازار خودرو چین است.

همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، روند فروش این خودرو در سه ماه اخیر رو به افزایش است. به طوری که در طول 90 روز گذشته فروش VX در چین 44.8% رشد داشت.

از آنجایی که برند EXEED (اکستریم در ایران) محصولات محدودی در بازار چین عرضه می نماید، افزایش فروش VX در آن کشور باعث شد سهم فروش این خودرو هم در میان محصولات این برند افزایش داشته باشد. به طوری که در خاتمه مهر ماه امسال، VX دقیقاً 18.73% از سهم فروش محصولات برند EXEED در چین را در اختیار داشت.

اگر به کل بازار خودرو چین نگاه کنیم، آمارها نشان می دهد که اکستریم VX در میان تمامی خودروهایی که در آن کشور عرضه می شوند فقط 0.08% از سهم بازار را متعلق به خود کرد. سهم فروش VX در میان شاسی بلندهای مقدار بزرگ هم فقط 1.09% است.

اما چه چیزی باعث شد که اکستریم VX در چین در میان ده شاسی بلند مقدار بزرگ پر فروش قرار گیرد؟ جالب است بدانیم که پر فروش ترین شاسی بلند مقدار بزرگ در چین، GAC trumpchi ES9 که روزانه بیش از 99 هزار تقاضا برای خرید آن در کشور چین ثبت می گردد.

ویدیو پیکان در لاس وگاس را در کانال یوتیوب همه ایده های جدید پلاس دیدن کنید:

در حقیقت اگر به مارکت شاسی بلندهای مقدار بزرگ چین نگاه کنیم، می بینیم که تمامی ده محصول پر فروش در این رده، همگی قیمتی بیش از 200 هزار یوان (1 میلیارد و 426 میلیون تومان) دارند. اما اکستریم VX را می توان از 189 هزار 900 یوان (1 میلیارد و 354 میلیون تومان) در چین خریداری کرد.

واقعیت این است که قیمت مناسب تر در کنار بعضی امکانات رفاهی مناسب باعث شد که اکستریم VX بتواند جایی در میان ده SUV مقدار بزرگ چین برای خود دست و پا کند. اما آیا در کشورمان هم چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟ بگذارید سناریو حضور این خودرو را در ایران کمی بیشتر آنالیز کنیم.

قیمت اکستریم VX در چین و ایران

اکستریم VX در نمایندگی های این برند از 189 هزار و 900 یوان (حدود 26 هزار دلار - 1 میلیارد و 354 میلیون تومان) قابل خرید است. این بهایی است که یک شهروند چینی باید برای خرید نسخه تک دیفرانسیل VX با موتور دو لیتری توربوشارژ و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بپردازد.

نسخه فول آپشن اکستریم VX با سامانه انتقال نیرو به چهار چرخ و تمامی امکانات رفاهی قابل عرضه، 229 هزار و 900 یوان (حدود 32 هزار دلار - 1 میلیارد و 639 میلیون تومان) قیمت دارد.

قانون گذار در ابتدای امر حقوق ورودی 95 درصدی (سود بازرگانی + حقوق گمرکی) را برای اکستریم VX معین می نماید. در مراحل بعدی مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری، مالیات هوای پاک، مالیات نقل و انتقال، مالیات شماره گذاری، بیمه، خدمات شماره گذاری، سود واردنماینده و… هم به حقوق ورودی این خودرو اضافه می گردد.

در نتیجه می توان از همین حالا، قیمت اکستریم VX را رقمی بیش از 3 میلیارد تومان پیش بینی کرد که بسیار گزاف به نظر می رسد. فراموش نکنیم که عامل موفقیت فروش این خودرو در چین، قیمت کم در کنار امکانات رفاهی معقول بود. اما پرداخت چنین مبلغی برای برندی که مشتری ایرانی هیچ شناختی از آن ندارد، کمی سخت و سنگین به نظر می رسد.

در حال حاضر بسیاری از افراد؛ اکستریم VX را با لکسوس LX مقایسه می نمایند که در واقعیت بسیار اغراق آمیز است. حقیقت این است که نه اکستریم VX می تواند جایگاه LX را در ایران بدست آورد و نه مالکان آینده این خودرو پرستیژ LX را را در زمان رانندگی با VX تجربه خواهند کرد. اما اگر روزی قرار باشد چنین مبلغی را برای این خرید این خودرو هزینه کنیم، چه چیزهایی دریافت خواهیم کرد؟

مشخصات فنی اکستریم VX

اکستریم VX قرار است با موتور SQRF4J20C برند چری که حجمی برابر با دو لیتر دارد در خیابان های کشور تردد کند. این موتور توریو GDi قادر است 261 اسب بخار قدرت در 5 هزار و 500 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. اما جالب اینجاست که خود چینی ها در رسانه هایشان قدرت واقعی این خودرو را 245 اسب بخار مقدار گیری کردند.

گشتاور خروجی این موتور هم به رقم 400 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1750 تا 4 هزار دور در دقیقه در دسترس راننده واقع شده است. اگر به مشخصات فنی و عملکرد موتور اکستریم VX توجه کنیم، می بینیم که این موتور با قوای محرکه فونیکس تیگو هشت پرومکس یکسان است. اما از منظر قدرت و گشتاور کمی عملکرد موتور این خودرو بالاتر و بهتر از تیگو هشت پرومکس است.

تفاوت دیگر این است که در تیگو هشت پرومکس نیرو و گشتاور موتور به وسیله گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ های آن خودرو منتقل می گردد. اما نیرو و گشتاور موتور اکستریم VX با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (AT) به چهار چرخ آن راهنمایی می گردد.

در محور جلو VX تعلیق مک فرسون مستقل را می توان دید و در محور عقب هم بازوهای مولتی لینک مستقل قرار گرفتند. اکستریم VX در نسخه هفت نفره با سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ به ایران وارد می گردد. از همین رو وزن این خودرو به 1920 کیلوگرم می رسد.

طول، عرض و ارتفاع VX به ترتیب برابر است با 4970×1940×1792 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به 2900 میلیمتر می رسد. زاویه ورود این خودرو به شیب مسیر 18 درجه و زاویه خروج آن هم 20 درجه اعلام شد.

اکستریم VX با مصرف سوخت 8.98 لیتر در ازای هر صد کیلومتر می تواند به حداکثر سرعت 195 کیلومتر در ساعت برسد. حجم مخزن سوخت این خودرو نیز 65 لیتر است.

آنالیز اکستریم VX از نظر آپشن های رفاهی

در نمایشگاه خودرو اصفهان اعلام شد که اکستریم VX با کامل ترین سطح امکانات رفاهی به بازار خودرو ایران وارد خواهد شد. از همین رو می توان انتظار داشت که این خودرو با رینگ های 20 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، ترمزهای اضطراری، سامانه های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای دو ردیف اول و دوم صندلی ها، TPMS و سامانه مانیتورینگ بیومتریک سرنشینان داخلی به بازار وارد گردد.

علاوه بر اینها، اکستریم VX مجهز به ایربگ های راننده و سرنشین، ایربگ های جانبی و پرده ای، ایربگ زانو (مخصوص راننده)، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار بازکردن درب های خودرو، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی و ترمز پارک اتوماتیک هم خواهد بود.

استارت استاپ موتور، سامانه های کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری هم در اکستریم VX وجود دارند. به غیر از این موارد هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، رادار خطی، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و هشدار برخورد از عقب هم جزء موارد رفاهی این خودرو به شمار می روند.

سانروف پانورامیک، روف رک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درب صندوق عقب برقی با حافظه، فرمان چرمی با تنظیم دستی، دسته دنده الکترونیکی، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، گرمکن فرمان، پشت آمبر 12.3 اینچی، HUD، دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم تلفن، صندلی های برقی ردیف اول با گرمکن، سردکن و ماساژور، گرمکن و سردکن صندلی های ردیف دوم، مانیتور لمسی 15.6 اینچی داشبورد و مانیتور لمسی 12.3 اینچی سرنشین کناری هم در این خودرو وجود دارند.

چراغ های VX از نوع LED است و در داخل کابین هم شاهد نورپردازی داخلی هستیم. سنسورهای نور و باران در این خودرو استاندارد هستند و تهویه VX هم از نوع اتوماتیک دو نقطه ای است. البته برای ردیف دوم سرنشینان هم شاهد یک تهویه مطبوع تک کاناله هستیم که خروجی آن نیز برای سرنشینان این ردیف وجود دارد.

چرا نسخه قدیمی اکستریم VX وارد ایران می گردد؟

نسخه فیس لیفت اکستریم VX

آنالیز اکستریم VX در نمایشگاه خودرو اصفهان نشان داد که مدیران خودرو میخواهد نسخه از خط خارج VX را در بازار ایران عرضه کند. حقیقت این است که نسخه نمایشی VX در اصفهان دیگر در چین وجود خارجی ندارد.

این نسخه دقیقاً مربوط به سال 2021 است که VX با این شمایل ظاهری به وسیله چینی ها قابل خرید بود. اما حالا در امسال میلادی ظاهر آن دستخوش تغییرات شد تا بتواند همچنان در بازار سهم فروش داشته باشد.

نسخه فیس لیفت اکستریم VX

شایسته بود که مدیران خودرو حالا با بازشدن درب های واردات خودرو به ایران، نسخه تازه و کاملاً به روز اکستریم VX را به کشور وارد می کردند.

نسخه قدیمی اکستریم VX (نمونه وارداتی به ایران) مسائل آیرودینامیکی داشت. از همین رو، براساس کامنت های خریداران این خودرو در چین، نسخه های قدیمی حتی در سرعت 70 کیلومتر در ساعت هم صدای باد زیادی را در اطراف ستون ها ایجاد می کردند. از همین رو، EXEED تصمیم به فیس لیفت این خودرو گرفت تا بسیاری از مسائل قدیمی را حل نماید.

اما در کمال تعجب، همین نسخه قدیمی برای واردات به ایران انتخاب شد تا مشتری ایرانی محصولی را خریداری کند که دیگر در خط فراوری EXEED حضور ندارد.

ویدیو کولاک دختران موتورسوار ایرانی را در کانال یوتیوب همه ایده های جدید پلاس دیدن کنید:

پژو 207 شش دنده دستی تازه آنالیز شد/ سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!

اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد + جزئیات محصول شایان دیزل

اکستریم وی ایکس / اکستریم VX مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی چینی تازه

شرایط فروش بستیون T77 بهمن موتور اعلام شد

قیمت هونگچی H5 بهمن موتور و شرایط فروش آن رسماً اعلام شد

منبع: بیت ران

به "آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول نو برند اکستریم مدیران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول نو برند اکستریم مدیران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید