داغ ویروس کرونا بر بورس های جهانی

به گزارش همه ایده های جدید ، در حالی که نگرانی از شیوع ویروس کرونا بر دیگر کشور ها سایه افکنده بازار های جهانی بورس امروز نیز قرمزپوش شدند.

داغ ویروس کرونا بر بورس های جهانی

به گزارش گروه مالی همه ایده های جدید امروز بازار های بورس دنیای با نگرانی شدید از شیوع ویروس کرونا در دیگر کشور ها به ویژه پس از اینکه خبر تعداد کشته شدگان در چین به 177 نفر رسید بازار ها قرمزپوش شدند.

براساس این گزارش، شاخص MSCI که در 49 کشور دنیا عرضه می گردد 0.5 درصد کاهش یافت. چرا که سهام های اروپایی دنباله رو شاخص های آسیایی شدند و سرمایه گذاران را به سمت بازار های امن تر مانند طلا و اوراق قرضه راهنمایی کرد.

شاخص استاکس 600، اروپا نیز 0.9 درصد در اوایل وقت امروز کاهش یافت و دیگر شاخص های FTSE نیز حدود 7 درصد کاهش داشتند.

سایه تاریکی از شرایط امن بازار های بورس و ناامیدی سرمایه گذاران باعث شد حتی ارزش سهام های طلایی موسوم به بلوچیپ با افت همراه باشد.

شاخص رویال داچ شل پس از اینکه سود سه ماهه آخرش به نصف رسید امروز نیز با 4.8 درصد کاهش همراه شد و کمترین ارزش را در سه سال گذشته ثبت کرد.

در آمریکا نیز معاملات آینده نظیر شاخص ESCL در بازار های وال استریت منفی بودند.

گزارش ها از چین حاکی است که تا به امروز 7711 نفر به این ویروس مبتلا شده و 170 نفر نیز کشته شده اند. به طوریکه کارخانه های چین تعطیلی های خود را بیشتر نموده اند. پرواز ایرلاین ها کاهش یافته و در صدد هستند که فروشگاه ها را هم بسته نگه دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "داغ ویروس کرونا بر بورس های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داغ ویروس کرونا بر بورس های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید