قیمت گوشت گوسفندی 70 هزار تومان است، کشتارگاه ها تعطیل نخواهند شد

به گزارش همه ایده های جدید ، درحالی که قیمت گوشت شقه گوسفندی در بعضی نقاط تهران تا 160 هزار تومان افزایش یافته بود اما اکنون کاهش یافته و حدود 100 تا 110 هزار تومان در تهران به فروش می رسد هر چند که هنوز در مقایسه با قیمت واقعی خود حدود 30 هزار تومان فاصله دارد.

قیمت گوشت گوسفندی 70 هزار تومان است، کشتارگاه ها تعطیل نخواهند شد

به گزارش گروه مالی همه ایده های جدید ، همزمان با انتشار شایعه قرنطینه و تعطیلی فروشگاه ها در فضای مجازی در روز های گذشته به یکباره شاهد افزایش تقاضا برای خرید محصولات مختلف بودیم به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی از 80 تا 90 هزار تومان به یکباره تا 160 هزار تومان در بازار تهران افزایش یافت.

شهریار جانفدا مجری طرح میادین عرضه بهداشتی دام در کلانشهر های کشور در مصاحبه با خبرنگار مالی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: قیمت دام زنده افزایش چندانی نداشته است به طوری که در چند روز گذشته که زمان اوج خرید مردم بود هر کیلوگرم دام زنده 45 هزار تومان به فروش می رسید.

وی اضافه کرد: میزان کشتار ها در کشور به دلیل شیوع کرونا محدود و تعداد کشتار کمتر شده است، اما باید توجه داشت که فعالیت کشتارگاه ها تعطیلی بردار نیست و در تطعیلات عید نوروز نیز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد و کسری موجود جبران می شود.

مجری طرح میادین عرضه بهداشتی دام در کلانشهر های کشور ادامه داد: افزایش قیمتی که در گوشت قرمز در بازار مشاهده می شود به میزان تغییرات قیمتی دام زنده نیست.

قیمت گوشت گوسفندی 70 هزار تومان است

سعید سلطانی رئیس اتحادیه دامداران در واکنش به افزایش قیمت گوشت قرمز گوسفندی در بازار گفت: مواردی از گرانی گوشت قرمز که در بازار مشاهده می شود ناشی از سوءاستفاده و گرانفروشی توسط بعضی افراد است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده در استان های کشور 36 هزار تومان و در تهران کمی بالاتر به فروش می رسد؛ قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نیز 70 تا 75 هزار تومان است. فروش گوشت گوسفندی بالاتر از این قیمت ناشی از سوءاستفاده و سودجویی بعضی افراد متخلف است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: دلیل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بعضی از خرده فروشی ها به خاطر شایعه قرنطینه شهر ها و سوءاستفاده بعضی از افراد از افزایش تقاضای به وجودآمده در بازار است.

سلطانی گفت: اختلالی در فعالیت کشتارگاه ها صورت نگرفته است و به فعالیت های خود ادامه می دهند.

این مقام مسئول گفت: فرایند حمل ونقل نهاده های دامی توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای به کندی صورت می گیرد موضوع کرونا نیز مزید بر علت شده است و نهاده های دامی با تأخیر در اختیار دامداران قرار می گیرد.

بنا بر این گزارش انتشار شایعات مبنی بر قرنطینه باعث افزایش تقاضا برای خرید مایحتاج عمومی توسط مردم و ایجاد صف های طولانی در مراکز خرید شده بود، اما اکنون شرایط به حالت عادی برگشته است.

کشتارگاه ها 18 ساعته کار می نمایند

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز اظهار کرد: همان طور که استاندار تهران و قائم مقام وزیر صنعت اظهار داشتند، قرار نیست صنوف فروش مایحتاج مردم بسته شود، بر همین اساس شرکت پشتیبانی امور دام نیز اظهار داشت که کشتارگاه ها تعطیل نخواهند شد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه ها در این شرایط و برای تأمین احتیاج مردم با 18ساعت کار روزانه، فعال هستند، هیچ مسئله ای در تأمین دام نداریم.

ملکی تأکید کرد: کشتارگاه ها تا 29 اسفند ماه (امروز) باز خواهند بود و تنها ممکن است در دو روز ابتدایی تعطیلات به صورت شیفتی کار نمایند، ولی بعد از آن به روال عادی باز می شود.

شرکت پشتیبانی:هیچ تعطیلی نداریم / قیمت گوشت وارداتی 40 هزار تومان است

بنابراین گزارش حسن عباسی معروفان مدیرعامل پشتیبانی امور دام نیز در این ارتباط گفت: عرضه مرغ و گوشت قرمز در بازار بیشتر از تقاضا است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون گوشت قرمز وارداتی در کلیه فروشگاه ها به قیمت کیلویی 40 هزار تومان و گوشت تازه داخلی نیز به قیمت هر کیلو 93 هزار تومان در فروشگاه ها عرضه می شود.

مدیرعامل سازمان پشتیبانی امور دام با تاکید بر اینکه توزیع اقلام پروتئینی به صورت روزانه اجرا شده و هیچ توقفی در این زمینه نخواهیم داشت اضافه کرد: به غیر از روز اول عید که روز آدینه است تمامی مراکز عرضه گوشت شامل سردخانه ها، توزیع نمایندگان و فروشگاه ها باز بوده و تامین و توزیع اقلام پروتئینی متوقف نخواهد شد.

عباسی معروفان با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین بارندگی ها قیمت گوشت قرمز جهش داشته گفت: ، اما اکنون قیمت دوباره به زیر 100 هزار تومان برگشته و سال جاری با مازاد فراوری در زمینه دام سبک روبرو بوده و ثبات قیمت ها ادامه خواهد یافت.

وی درباره دلیل افزایش قیمت بعضی فرآورده های پروتئینی نظیر ران گوسفندی در قصابی ها اضافه کرد: از آنجا که به دلیل شیوع بیماری کرونا آلایش گاو و گوسفند نظیر دل، جگر و قلوه مشتری ندارد و قیمت این اقلام به یک سوم کاهش پیدا نموده بنابراین بعضی از قصابی ها با افزایش قیمت بعضی اقلام پروتئینی سعی می نمایند ضرر خود را بدین وسلیه جبران نمایند.

مدیرعامل سازمان پشتیبانی امور دام در سرانجام گفت: هم اکنون دام در بسیاری از استان های کشور بیش از احتیاج است و مردم نگران تامین مواد پروتئینی مورد احتیاج خود نباشند.

حباب قیمتی گوشت گوسفند

بنابرگزارش تسنیم درحالی که قیمت گوشت شقه گوسفندی تا 160 هزار تومان افزایش یافته بود، اما اکنون کاهش یافته و حدوده 100 تا 110 هزار تومان در تهران به فروش می رسد هر چند که هنوز در مقایسه با قیمت واقعی 70 تا 75 هزار تومانی خود حدود 30 هزار تومان فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قیمت گوشت گوسفندی 70 هزار تومان است، کشتارگاه ها تعطیل نخواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوشت گوسفندی 70 هزار تومان است، کشتارگاه ها تعطیل نخواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید