چین یک میلیارد دُز واکسن کرونا به آفریقا ارسال می نماید

به گزارش همه ایده های جدید ، رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه کنفرانس کارگروه چین- آفریقا خاطرنشان کرد، در کنار 9 برنامه همکاری مشترک با آفریقا در آینده؛ 1 میلیارد دُز واکسن کرونا اضافی نیز برای آفریقا تامین می نماید.

چین یک میلیارد دُز واکسن کرونا به آفریقا ارسال می نماید

به گزارش گروه بین الملل همه ایده های جدید ، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در سخنرانی مراسم افتتاحیه کنفرانس 8 وزارتخانه ای کارگروه چین- آفریقا (FOCAC) گفت: من باور دارم کوشش های عینی چین و آفریقا به موفقیت آمیز بودن این کنفرانس می انجامد و موجب تحکیم قدرت 2 میلیارد و 700 میلیون چینی و آفریقایی در راه رسیدن به مرحله ای بالاتر و آینده ای بهتر می گردد.

کنفرانس 8 وزارتخانه ای کارگروه چین- آفریقا (FOCAC) در روز های 29 و 30 نوامبر (8 و 9 آذر) در داکار مرکز سنگال برگزار می گردد. قرار است اجرای پروژه ها و نتایج آن ها که در اجلاس 2018 همین کارگروه در پکن مطرح شده بود، مورد ارزیابی قرار گیرد و منظره همکاری های آینده میان چین و آفریقا آنالیز گردد.

رئیس جمهوری چین درباره همبستگی برای گذر از همه گیری ویروس کرونا نیز گفت: برای یاری به اتحادیه آفریقا تا دستیابی به هدف واکسیناسیون 60 درصدی جمعیت خود تا سال 2022، این کشور 1 میلیارد دُز واکسن دیگر را برای کشور های این قاره تامین می نماید که شامل 600 میلیون دُز اهدایی و 400 میلیون دُز دیگر در قالب فراوری مشترک شرکت های داروسازی چینی با شرکت های مرتبط در کشور های آفریقایی می باشد.

شی جین پینگ در ادامه اضافه کرد: به علاوه چین 10 پروژه بهداشتی و پزشکی دیگر را برای کشور های آفریقایی اجرا خواهد نمود و هزار و 500 نفر در بخش کادر درمان و کارشناس بهداشت به آفریقا خواهد فرستاد.

این در حالی است که تا 12 نوامبر (21 آبان) چین بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون دُز واکسن کرونا برای بیش از 110 کشور و سازمان از جمله 50 کشور آفریقایی و کمیسیون اتحادیه آفریقا تامین نموده است. بعلاوه شرکت های چینی فعالانه برای فراوری واکسن مشترک در آفریقا و شرکت های محلی در این قاره کوشش می نمایند. چین در حال حاضر بزرگترین تامین نماینده واکسن برای آفریقاست.

در ادامه این کنفرانس رئیس جمهوری چین ابراز امیدواری کرد، همکاری های مشترک در آینده به توسعه تجارت و سرمایه گذاری در آفریقا منجر گردد و از تجارب مشترک برای کاهش فقر و بهبود همکاری در زمینه ارز های دیجیتالی در اقتصاد استفاده گردد.

وی در ادامه از حمایت کارآفرینان جوان و توسعه شرکت های کوچک و میانه در این قاره اطلاع داد و خاطر نشان کرد چین آمادگی برای همکاری نزدیک جهت اجرای 9 پروژه و برنامه که شامل برنامه پزشکی و بهداشتی، برنامه کاهش فقر، برنامه توسعه کشاورزی، برنامه توسعه سرمایه گذاری، برنامه نوآوری دیجیتالی، برنامه توسعه سبز، برنامه ساخت و ساز ساختمانی، برنامه تبادل فرهنگی و برنامه امنیت و صلح را دارد.

چین به مدت 12 سال و از سال 2009 بزرگترین شریک تجاری کشور های آفریقایی می باشد و سهم تجارت آفریقا با چین در حال افزایش است و در سال 2020 به 21 درصد افزایش یافته است.

در اجلاس کنفرانس 8 وزارتخانه ای کارگروه چین- آفریقا (FOCAC) که در سال 2018 در پکن برگزار گردید، دو طرف تصمیم به ساختن آینده ای قوی تر در جوامع آفریقایی چینی گرفتند و همکاری های مشترک را به عصری تازه راهنمایی کردند. در اجلاس کنونی علاوه بر کوشش برای تحقق پروژه های پیشین، مبارزه با همه گیری ویروس کرونا نیز یکی از محور های مهم این مصاحبه ها می باشد.

وو جیانگ هااو دستیار وزیر امور خارجه چین نیز در مصاحبه با همه ایده های جدید گفت، چین بزرگترین کشور در حال توسعه است و در آفریقا که قاره ای با بیشترین کشور در حال توسعه است می توان تجربیات و چالش های مشابهی برای توسعه یافت. چین و کشور های آفریقایی منافع مشترک بسیاری دارند و می توانند همکاری عملگرایانه با یکدیگر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چین یک میلیارد دُز واکسن کرونا به آفریقا ارسال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین یک میلیارد دُز واکسن کرونا به آفریقا ارسال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید