گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است

به گزارش همه ایده های جدید ، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است.

گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است

حسن سدیدی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تا به امروز سه نسل از طرحهای جهانگردی اجرایی شده، اظهار کرد: جهانگردی انبوه یا ساحل، نسل اول بود که بعد از جنگ جهانی دوم مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به مکانهایی مانند سواحل می رفتند و گاهی تعداد زیادی از مردم آنجا بودند. نسل دوم، جهانگردی جایگزین مانند اکوتوریسم یا تاریخی و فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه اکنون نسل سوم جهانگردی یعنی جهانگردی خلاق در حال اجراست، ادامه داد: جهانگردی خلاق، تجربه محور است. در این نوع جهانگردی در خراسان شمالی جهانگردان به منطقه ها هدف جهانگردی می روند و اگر قصد غذا خوردن داشته باشند همراه فرد بومی آن منطقه به بازار می روند و وسایل لازم برای پخت غذا را می خرند و غذا را با یاری یکدیگر می پزند.

سدیدی اعلام کرد: اگر جهانگرد قصد خریدن یکی از صنایع دستی را داشته باشد به کارگاه مربوطه می رود، آموزشهای لازم را فرا می گیرد و با یاری صنعتگر آن کالا را فراوری می نماید و همان را می خرد.

وی با اشاره به اینکه مدتی بود در بعضی منطقه ها جهانگردی شاهد عرضه صنایع دستی چینی بودیم، تاکید نمود: با جهانگردی تجربه محور فرد خودش صنایع دستی را فراوری می نماید. در نتیجه، دیگر نیازی به ورود صنایع دستی چینی برای فروش نیست. بعلاوه با جهانگردی خلاق بعضی رشته های صنایع دستی که در حال فراموش شدن هستند، احیا می شوند.

منبع: همگردی

به "گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری خلاق یکی از مهمترین راههای احیای صنایع دستی در هر منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید