10 نکته کاربردی برای پوشیدن لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها

به گزارش همه ایده های جدید ، قبل از اینکه درباره لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها توضیحی بدهیم، آیا می خواهید برای لحظه ای با ما در یک فانتزی پاریسی همراه شوید؟ خود را در حال عبور از خیابان های شهر تصور کنید در حالی که پاشنه هایتان روی سنگ فرش های معروف آن به صدا در می آیند. به هر طرف که نگاه کنید، با ساختمان های تاریخی و بناهای دیدنی احاطه شده اید. شاید در حال سوار شدن در یک تاکسی هستید تا شما را به خیابان شانزه لیزه برساند. شاید هم در حال قدم زدن به یک کافه برای خوردن عصرانه هستید. مقاومت در برابر بوی گرم و دلپذیر نان تازه و غذاهای خوشمزه که سر راهتان می پیچد، سخت است. حالا به موضوع اصلی یعنی سبک لباس فرانسوی بازگردیم. چقدر درباره این سبک لباس پوشیدن می دانید؟ در این مقاله، هرآنچه باید درباره فرهنگ لباس پوشیدن در فرانسه بدانید را می خوانید. قبل از اینکه متوجه شوید، احساس خواهید کرد که در حال سفر به پربازدیدترین کشور دنیا هستید.

10 نکته کاربردی برای پوشیدن لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها

سبک لباس فرانسوی چیست؟

از نظر مد، استایل لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها یک روش زیبا برای لباس پوشیدن است. لباس فرانسوی زنانه با رنگ های خنثی، الگوهای منظم و اصول بی پایان تعیین می گردد. وقتی به سبک دختران فرانسوی در لباس پوشیدن فکر می کنید، به یاد مد روز و راحتی، هر دو در کنار یکدیگر میفتید.

در سبک لباس فرانسوی، هیچ لباس تنگ یا کفش پاشنه بلندی وجود ندارد. در عوض، مدل های لباس پاریسی از قطعات ساده با الگوهای بدون انحنا یا دارای کمی انحنا دوخته می شوند. پالت رنگ این لباس ها از رنگ های مشکی، خرمایی، سفید و آبی پاستلی تشکیل می گردد. در این لباس ها کیفیت و راحتی با یکدیگر ترکیب می شوند تا مجذوب نمایندهیتی همیشگی داشته باشند.

به عنوان مثال، یک ژاکت توید درخشان و یک لباس کوچک سیاه و سفید زیبا همواره در کمد زنان فرانسوی جای خود را دارد. به گفته کوکو شانل طراح افسانه ای دنیای مد و فشن، مد روز می گذرد اما استایل همواره باقی می ماند. شانل یکی از چهره های مهم سبک لباس فرانسوی است و اغلب به عنوان بنیانگذار آن شناخته می گردد اما آیا می دانستید که موقعیت فرانسه به عنوان کشوری تأثیرگذار در دنیای مد به مدت ها پیش از او مربوط می گردد؟

تاریخچه ای مختصر از مدل لباس فرانسوی

معروفیت مد فرانسوی به قرن هفدهم میلادی می رسد. در آن موقع، لویی چهاردهم برای استایل فرانسوی قدیمی اهمیت بسیاری قائل می شد. به همین علت، بودجه فراوانی را برای استفاده از پارچه های لوکس در لباس هایش اختصاص می داد. یک قرن پس از او، ماری آنتوانت ملکه فرانسه فراوری پوشاک را بهبود بخشید و فراوری پارچه در کشور فرانسه رونق گرفت. پس از سقوط سلطنت او، در طول دهه 1800 میلادی، فرانسه به فراوری لباس های چشم نواز و البته، عجیب و غریب ادامه داد.

در سال 1925 میلادی، کوکو شانل با لباس های زنانه الهام گرفته از لباس های مردانه و طرح هایی بهتر از مدل لباس فرانسوی قدیمی، صنعت مد فرانسه را تغییر داد. از آن موقع به بعد، لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها با الگوهای کارآزموده و مجذوب نمایندهی که از مد روز تأثیر می گیرند، همچنان در میان علاقه مندان به دنیای مد و فشن محبوبیت دارد.

چگونه مانند یک زن فرانسوی لباس بپوشیم؟

احتمالا تا به امروز خودتان متوجه شده اید که فرانسوی ها هرگز زیاده روی نمی نمایند و لباس های بیش از حد فاخر نمی پوشند. آن ها دقیقا می دانند که چگونه استایل کلی خود را ساده و شیک نگه دارند. در این ادامه، مجموعه ای از اصول، دستورالعمل ها و نکاتی را می خوانید که زنان فرانسوی برای لباس پوشیدن به آن ها توجه می نمایند.

از انتخاب لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها تا فلسفه فرانسوی ها درباره اکسسوری ها و نگرش آن ها نسبت به لباس پوشیدن، این اصول و نکات از مد نیفتادنی، ساده و مربوط به زنان در تمام سنین هستند.

1. لباس کمتر اما بهتر خریداری کنید

فرانسوی ها معتقدند که باید همواره کیفیت را بر کمیت ترجیح بدهید. لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها هم از این قاعده مستثنی نیست. به عقیده خانم های شیک پوش فرانسوی و طراحان مد و پوشاک این کشور، بهتر است که بودجه خود برای خرید لباس را صرف خرید لباس های باکیفیتی کنید که خوش دوخت هستند و برای دوخت آن ها از برترین پارچه ها استفاده شده است. طبیعتا چنین لباس هایی مقرون به صرفه نخواهند بود. بنابراین، فرانسوی ها ترجیح می دهند تا به جای چند لباس معمولی و بی کیفیت، یک لباس شیک و زیبا داشته باشند که در استایل آن ها می درخشد.

2. لباس های معمولی و شیک را با یکدیگر ترکیب کنید

در سبک لباس پوشیدن فرانسوی ها همواره سادگی حرف اول را می زند. در واقع، خانم های فرانسوی همه چیز حتی لباس پوشیدن را ساده می گیرند. آن ها خود را چندان درگیر قواعد سفت و سخت دنیای مد روز نمی نمایند. زنان فرانسوی ترجیح می دهند تا به جای اینکه همه لباس های غیررسمی خود را به یکباره بپوشند یا بسیار آراسته به نظر برسند، لباس های معمولی و شیک را با یکدیگر ترکیب نمایند.

3. برندهای نو را کشف کنید

فرانسه کشور مردمانی است که به کشف استعدادهای تازه علاقه دارند. این قاعده درباره دنیای مد و لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها هم صدق می نماید. خانم های شیک پوش فرانسوی معتقدند که باید برندهای نو را کشف کرد. به اعتقاد آن ها یکی از دلایلی که باعث می گردد همواره به همان استایل های قدیمی اکتفا کنید این است که به بعضی از برندهای همیشگی وابسته باشید.

4. لباس غیر رسمی و راحت را فقط برای باشگاه نگه دارید

شاید اگر در خیابان های نیویورک قدم بزنید یا راهی بعضی از کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی شوید، افرادی را مشاهده کنید که با لباس راحتی قدم می زنند اما در پاریس این طور نیست. شما هرگز کسی را در پاریس نخواهید دید که با گرمکن ورزشی خود راه برود.

5. در پی رنگ های خنثی باشید

زنان فرانسوی معمولا بیش از دو رنگ را به طور هم زمان در یک لباس نمی پوشند. البته، رنگ شلوار جین آبی از نظر آن ها به حساب نمی آید.

6. الگوهایی با برش های مناسب را انتخاب کنید

فرانسوی ها معتقدند که لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها باید الگویی متناسب داشته باشد. همه چیز باید کاملا مناسب با مقدار شما باشد. از نظر آن ها لباس فرانسوی نه چندان تنگ، نه خیلی شل، نه چندان کوتاه و نه خیلی بلند است.

7. بیش از حد از اکسسوری ها استفاده نکنید

زنان فرانسوی در لباس پوشیدن و طراحی استایل خود به استفاده حداقلی از اکسسوری ها اعتقاد دارند. به عقیده آن ها، به طور کلی باید استفاده از اکسسوری در استایل خود را به حداقل رساند اما این اکسسوری ها باید به یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین اجزای استایل شما تبدیل شوند.

8. سادگی مهم است

فرانسوی ها در انتخاب لباس هم به سادگی اعتقاد دارند. به عقیده طراحان مد فرانسوی، شاید استفاده از لباس های ساده کمی خسته نماینده به نظر برسد اما همین لباس ها اگر به برترین شکل در کنار یکدیگر قرار بگیرند، به شما یک استایل شیک و مجذوب نماینده تبدیل خواهند شد.

9. سبک خود را پیدا کنید و به آن پایبند باشید

فرانسوی های خوش پوش معتقدند که باید سعی کنید استایل شخصی خود را پیدا کنید. به عقیده آن ها شما باید بدانید که چه چیزی را دوست دارید، چه چیزی را دوست ندارید و نوع لباسی که به فرم بدنی شما می آید را بشناسید. شناخت این موارد به شما یاری می نماید که استایل شخصی خود را ایجاد کنید و برای همواره به آن پای بند بمانید.

10. همه چیز به نوع برخورد شما بستگی دارد

از نظر زنان فرانسوی، انتخاب لباس و ترکیب آن با لباس های دیگر تنها بخشی از استایل شما است. آن ها معتقدند که باید به طرز رفتار و نوع برخورد خود هم توجه کنید. یک زن شیک پوش فرانسوی با ظرافت صحبت می نماید، به شیوه ای زیبا رفتار می نماید و اعتماد به نفس دارد.

ملزومات کمد لباس برای یک استایل فرانسوی

برای انتخاب لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها، باید اجزای اصلی کمد لباس یک زن شیک پوش فرانسوی را هم بشناسید. کمد لباس زنان فرانسوی از لباس های همه کاره و باکیفیتی تشکیل شده که با وجود مدهای روز و سپری شدن فصل های مختلف، همواره خوش می درخشند و کاربرد دارند. در ادامه، مهم ترین اجزای این کمد لباس را می خوانید.

ترنچ کت

هیچ کت یا بارانی از ترنچ کت کلاسیک تر نیست. بنابراین، اصلا جای تعجب نیست که در فرهنگ لباس پوشیدن در فرانسه و در کمد لباس های زنان شیک پوش فرانسوی همواره یک ترنچ کت هم وجود داشته باشد.

بلوز رمانتیک

زنان فرانسوی در ایجاد استایل بدون دردسر و زحمت استاد هستند و لباسی که به آن ها یاری می نماید تا به این استایل شیک برسند، بلوز است. آن ها هر مدل بلوزی را می پوشند اما اگر به مدل لباس فرانسوی مجلسی توجه کنید، متوجه خواهید شد که به سبک لباس پوشیدن رمانتیک علاقه دارند. آن ها ترجیح می دهند تا بلوزهایی بپوشند که در آن ها طرح های ظریف و زنانه و رنگ سفید تکرار شده است.

شلوار گشاد

در سبک فرانسوی، معمولا نشانه های ظریفی از دهه 70 میلادی را می بینید. به همین علت است که در بسیاری از شیک ترین کمدهای لباس مردم این کشور هنوز شلوار گشاد یا دم پا گشاد به عنوان مدل شلوار برتر به چشم می خورد.

کفش باله

احتمالا به این فکر می کنید که کفش باله چه نقشی در کمد لباس فرانسوی ها دارد؟ در این صورت، باید بدانید که این کفش با طراحی زیبا همواره یکی از گزینه های محبوب زنان شیک پوش فرانسوی محسوب می گردد. از میان لباس های قدیمی فرانسوی، این تنها موردی است که زنان فرانسوی هنوز به پوشیدن آن علاقه دارند.

لباس بنددار

وقتی صحبت از لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها به میان می آید، فرانسوی ها معمولا طرح های ساده تر و کم دردسرتر را ترجیح می دهند. البته، این موضوع درباره لباس های مجلسی آن ها کمتر صدق می نماید. در خیابان های فرانسوی، زنان بی شماری را می بینید که حتی در ماه های سردتر سال هم لباس های بنددار ساده را زیر ژاکت های پشمی و کت ها و کاپشن های خود به تن دارند.

طرح های کلاسیک

فرانسوی ها به جای اینکه در پی طرح های چاپی عجیب و غریب باشند، معمولا سراغ طرح های کلاسیک می روند. طرح های راه راه، نقطه نقطه، شطرنجی یا حتی پلنگی از جمله طرح های مشهور و کلاسیک فرانسوی هستند.

شلوار جین آبی رنگ

کمتر کسی می تواند روزگاری را به خاطر بیاورد که زنان فرانسوی شلوار جین نمی پوشیدند. این شلوارهای خوش رنگ و خوش دوخت همواره یکی از اجزای اصلی زنان شیک پوش فرانسوی بوده اند. سال های سال است که خانم های فرانسوی به پوشیدن این شلوار علاقه نشان می دهند و از مدهای روز یا استایل هایی که از شلوار جین آبی رنگ تشکیل شده اند، حمایت می نمایند.

کت بلیزر

پیدا کردن کتی که با لباس های روزمره شما ست می گردد، شاید کار دشواری به نظر برسد. با وجود این، فرانسوی های شیک پوش معتقدند که اگر یک کت بلیزر مشکی رنگ داشته باشید، ست کردن آن با لباس های روزمره کار دشواری نخواهد بود. زنان فرانسوی این کت را با لباس های جین خود ست می نمایند تا کمی استفاده از این لباس ها در استایل خود را به تعادل برسانند.

ژاکت کش باف پشمی و نرم

ژاکت های پشمی یکی از اجزای اصلی زمستانی در کمدهای لباس زنان فرانسوی به شمار می روند. این زنان از این ژاکت های نرم تا بهار و تابستان به عنوان لباسی ساده و بی دردسر استفاده می نمایند.

کیف رودوشی

کیف های رودوشی فرانسوی از جمله کاربردی ترین اکسسوری هایی هستند که در کمد لباس هر زن فرانسوی حداقل یکی از آن ها وجود دارد. در فرانسه، این کیف ها بیشتر از کیف هایی مانند کراس بادی هوادار دارند.

دامن کوتاه

هیچ کس مانند زنان فرانسوی از پوشیدن دامن کوتاه استقبال نمی نماید. در خیابان های پاریس، زنان بسیاری را می بینید که همراه با دامن کوتاه کفش پاشنه بلند می پوشند. البته، اگر در فصل زمستان هم زنانی را دیدید که دامن کوتاه را همراه با چکمه های بلند و پلیور پوشیده اند، نباید تعجب کنید. حتی ممکن است در فصل تابستان زنی فرانسوی را ببینید که یک تی شرت را با دامن کوتاه خود ست نموده است.

جواهراتی با طرح های ظریف تر

دختران فرانسوی خسته نماینده نیستند و هرازگاهی یک تغییر خاص در استایل خود را می پسندند. بااین حال، وقتی صحبت از انتخاب جواهرات می گردد، آن ها ترجیح می دهند تا سراغ جواهراتی ظریف و شیک بروند. جواهرات استیتمنت برای استایل های فرانسوی مناسب نیستند. جهت تکمیل لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها، باید از جواهرات کوچک و ظریفی یاری بگیرید که استایلی بی دردسر ایجاد می نمایند.

کلام آخر

مردم فرانسه جزو شیک پوش ترین مردمان دنیا هستند. شاید علت اصلی این مسئله هم به تاریخ این کشور مربوط گردد که با دنیای مد و فشن پیونده خورده است. از لویی چهاردهم گرفته تا کوکو شانل، همه به یک چیز فکر می کردند و آن طراحی لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها و آقایان بود.

شما هم اگر برای پیدا کردن استایل شخصی خود، سبک های مختلف لباس را آنالیز می کنید و در پی استایلی ساده هستید، بهتر است استایل فرانسوی را امتحان کنید. شاید لباس پوشیدن به سبک فرانسوی ها دقیقا همان چیزی باشد که در پی آن هستید.

منبع: stitchfix

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 نکته کاربردی برای پوشیدن لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته کاربردی برای پوشیدن لباس به سبک فرانسوی برای خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید