ارزش تغذیه ای و فواید رولت گوشت خانگی

به گزارش همه ایده های جدید ، رولت گوشت یک غذای سنتی در آمریکا می باشد. این مقاله اطلاعاتی را درباره میزان کالری موجود در رولت گوشت و فواید تغذیه ای آن ارائه می دهد. این مقاله را مطالعه کنید تا با ارزش تغذیه ای این غذای محبوب بیشتر آشنا شوید.

ارزش تغذیه ای و فواید رولت گوشت خانگی

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

رولت گوشت یک غذای سنتی در آمریکا می باشد. این مقاله اطلاعاتی را درباره میزان کالری موجود در رولت گوشت و فواید تغذیه ای آن ارائه می دهد. این مقاله را مطالعه کنید تا با ارزش تغذیه ای این غذای محبوب بیشتر آشنا شوید.

آمریکایی ها درست مانند ایتالیایی ها که به پاستا علاقمند هستند، به رولت گوشت علاقه دارند. اما هنگامی که اقتصاد دانان داده های مربوط به سازمان غذا و دارو را مورد بررسی قرار دادند، پی بردند که لوگزامبورگ یکی از کوچک ترین کشورها بوده که در لیست کشورهایی قرار گرفته است که بیشترین میزان گوشت را مصرف می نمایند. در حالی که لوگزامبورگ 300 پوند در سال گوشت مصرف می نمایند، اما یک آمریکایی 276 پوند در سال گوشت مصرف می نماید. به طور معمول، رولت گوشت از گوشت خرد شده، که معمولا شامل گوشت گاو، خرده های نان، تخم مرغ، سبزیجات خرد شده و بعضی ادویه جات که در مکان های مختلف با هم متفاوت می باشد، تهیه شده است. این مخلوط به شکل یک قرص نان و یا کیک می باشد. در بعضی بخش های اروپا، میوه ها و خشکبار هم همراه با بعضی طعم دهنده ها به رولت گوشت اضافه می گردد. بعضی از نان خرد شده و آجیل هم به این غذا اضافه شده، و به بعضی از آن ها تخم مرغ های پخته شده هم اضافه می گردد.

اگرچه دستورالعمل های ساخت این غذا تاحدی متفاوت می باشد، رولت گوشت یک بخش جدایی ناپذیر از منوی شام یا منوی رستوران در سراسر آمریکا می باشد. تا چند دهه قبل، رولت گوشت همراه با سیب زمینی خرد شده سرو می شد که به عنوان یک غذای آمریکایی شناخته می شد. امروزه، رژیم غذایی استاندارد آمریکایی اعتقاد دارد که این غذا یکی از بدترین رژیم های آمریکایی می باشد، چون حاوی مواد غذایی تولید شده و اصلاح شده بیشتری نسبت به غذاهای تازه و طبیعی می باشد. مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان داد که آمریکایی ها مقادیر بسیار بالایی قند و سدیم را در رژیم روزانه خود مصرف می نمایند و رژیم غذایی آن ها حاوی مقادیر مناسبی از عناصری مانند فیبر و مواد معدنی مانند پتاسیم نیست.

رولت گوشت در واقع یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای هواداران فست فود می باشد. این غذا به راحتی تهیه شده و حاوی مواد غذایی سالم بوده و می تواند همراه با سیب زمینی سرخ نموده، سبزیجات و میوه ها سرو گردد. شما می توانید ادویه جات و سبزیجات را بر اساس دسترسی به آن ها به آسانی در رولت گوشت بهره ببرید.

افرادی که دارای سبک زندگی غیر متحرک هستند، می توانند از رولت گوشت حاوی کالری پایین به وسیله تهیه آن با گوشت کم چرب استفاده نمایند. با استفاده از این روش، آن ها می توانند احتمال ابتلا به چاقی مفرط را در خود کاهش دهند. با افزودن سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر، یا با استفاده از سیب زمینی، نخود سبز و ترکیب مختلفی از سبزیجات و غیره شما می توانید به مقدار قابل توجهی کالری موجود در رولت گوشت را کاهش داده و به ارزش تغذیه ای این رولت اضافه کنید. سبزیجات می توانند مقادیر کافی از فیبر، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی را ارائه دهند.

واقعیات تغذیه ای

بر اساس پایگاه داده ملی تغذیه ای آمریکا، 100 گرم رولت گوشت حاوی 197 کالری می باشد. مواد تغذیه ای دیگر این رولت در نمودار زیر توضیح داده شده است.

رولت گوشت گیاهخواران، میزان سرو: 100 گرم

آب 58 گرم

کالری 197 کالری

پروتئین 21 گرم

چربی 9 گرم

کربوهیدرات 8 گرم

فیبر غذایی 6/4 گرم

قند 20/1 گرم

مواد معدنی

تیامین 9/0 میلی گرم

ریبوفلاوین 6/0 میلی گرم

نیاسین 10 میلی گرم

ویتامین B6 2/1 میلی گرم

فولات 78 میکرو گرم

ویتامین B12 40/2 میلی گرم

ویتامین E یا آلفا توکوفرول 73/1 میلی گرم

لیپیدها

اسیدهای چرب اشباع شده کل 425/1 گرم

اسیدهای چرب اشباع شده مونو 188/2 گرم

اسیدهای چرب اشباع شده پلی 666/4 گرم

مزایای تغذیه ای

در صورتی که شما تمایل به مصرف کالری بیشتری داشته باشید، پس تکه هایی از گوشت بدون چربی را به رولت گوشت اضافه کنید. این امر می تواند به افزایش محتوای پروتئین بدن شما یاری کند. پروتئین برای رشد سلول ضروری می باشد، و به استحکام عضلات شما هم یاری می نماید. پروتئین نقش مهمی در سلامت کلی و سطوح انرژی ایفاء می نماید.

رولت گوشت گیاهخواران عاری از کلسترول می باشد. این موضوع احتمال بروز وزن اضافه و ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ترکیبی از حبوبات و سبزیجات باعث غنی شدن غذا از فیبر شده که این موصوع به تقویت سیستم گوارشی یاری می نماید. مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا به پیشگیری از افزایش ابتلا به سطوح بالای قند خون یاری می نماید.

مصرف رولت گوشت خانگی به کاهش میزان عناصر خطرناکی مانند سدیم، چربی اشباع شده، کلسترول، افزودنی های خوراکی و غیره یاری می نماید. این موضوع احتمال بروز مسائل سلامتی را در مصرف نمایندگان کاهش می دهد.

استفاده از سیر، پیاز، گشهم، آب لیمو، گوجه فرنگی، هویج، خردل خشک، آویشن، فلفل قرمز، ریحان، تکه های پنیر، خشکبار و غیره می تواند به مزه دار کردن رولت گوشت یاری کند. این ترکیبات می توانند ویتامین های A و C را هم به رولت اضافه نمایند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می توانند به تقویت سیستم ایمنی شما یاری نمایند. شما می توانید این ترکیبات را به گوشت خرد شده هم اضافه کنید.

رولت گوشت حاوی چربی اشباع نشده مونو بیشتری نسبت به چربی اشباع شده می باشد. این موضوع به کاهش ایجاد کلسترول بد در بدن یاری می نماید.

رولت گوشت حاوی چربی اشباع نشده پلی بوده که در خشکبار، بذور و سبزیجات برگی موجود می باشد. در غذاهای آماده اغلب این مواد مفید در طول پردازش از بین رفته است.

رولت گوشت منبع عالی از ویتامین های B مانند فولات، نیاسین و غیره که برای انواعی از فرایندهای متابولیکی ضروری می باشند، است.

رولت گوشت تهیه شده از گوشت بوقلمون می تواند دارای کالری پایینی باشد. 4 اونس از این رولت حاوی کمتر از 200 کالری می باشد.

در صورتی که میزانی از این رولت باقی بماند، روز بعد شما می توانید آن را به عنوان ساندویچ مصرف کنید.

نکات مهمی وجود دارد که شما باید هنگام تهیه این رولت در نظر بگیرید، تحقیقات مدرن نشان داد که گوشت دارای تاثیر به مراتب بیشتری بر محیط زیست نسبت به هر نوع غذای دیگری که مصرف می کنید، می باشد. غذا، آب، زمین و انرژی مورد احتیاج برای مزارع دامداری بیشتر از میزان مورد احتیاج به منظور رشد و حمل و نقل گیاهان می باشد. بهتر است نگرش ما نسبت به مصرف بیش از حد گوشت تغییر کند. امروزه مردم زیادی عمدتا در پی رژیم های گیاهی یا خوردن غذاهای دارای گوشت کمتر می باشند.

منبع: راسخون

به "ارزش تغذیه ای و فواید رولت گوشت خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش تغذیه ای و فواید رولت گوشت خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید