از مقاومت تا پیروزی

به گزارش همه ایده های جدید ، بر کسی پوشیده نیست که امنیت کنونی کشور در گرو جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس است. 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان شروع هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

از مقاومت تا پیروزی

به گزارش همه ایده های جدید هفته ای که حاصل 8 سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم است. جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 2887 روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که به عنوان یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات این ملت تا همواره زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان دنیا می درخشد. افتخاری که استان های کرمان، هرمزگان و مردم استان های سیستان و بلوچستان سهم ویژه ای در حماسه پایداری اش دارند.

  • شهدای هرمزگان

استان هرمزگان در دفاع مقدس دارای 1250 شهید، 770 جانباز 25 درصد تا 39 درصد، 109 جانباز 40 درصد تا 49 درصد، 90 جانباز 50 تا 69 درصد و 41 جانباز 70 درصد است. این استان به تبع حضور فیزیکی بر تنگه هرمز و رفت و آمد ناوگان مسلح آمریکا به عنوان گلوگاه مالی در زمان جنگ تحمیلی از کارنامه درخشانی در دوران جنگ برخوردار است. رزمندگان استان هرمزگان به دلیل آشنایی با مناطق آبی و به دلیل زندگی در منطقه بدآب وهوا، استقامت و پایداری بالایی دارند که به همین دلیل در بسیاری از عملیات ها نقش شناسایی را برعهده داشتند و غواصانشان در بسیاری از عملیات ها خط شکن بودند.

  • شهدای کرمان

مردم استان کرمان نیز با 5978 شهید نقش خود را در حماسه پایداری 8 سال دفاع مقدس ایفا کردند. کرمانی ها هم به نوبه خود در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که 2887 روز طول کشید جنگیدند تا در این حماسه غیرت، شجاعت و دفاع خود را نشان دهند.

  • شهدای سیستان

سیستان و بلوچستان نیز با 1639 شهید، حماسه غیرت، شجاعت و دفاع خود از مرزهای میهن اسلامی به نمایش گذاشتند. این دلاورمردان شیعه و سنی که در برابر تجاوز و زیاده گویی های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی قد علم کردند، با تقدیم خون خود اجازه تعرض به خاک میهنشان را به هیچ قدرت منطقه ای و دنیای ندادند.

منبع: همشهری آنلاین

به "از مقاومت تا پیروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مقاومت تا پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید