استارت سفرهای نوروزی از استانی کویری

به گزارش همه ایده های جدید ، در نخستین جلسه ستاد سفرهای نوروزی مقدار آمادگی استان کرمان و اقدامات لازم برای آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی معین شد. این متن درباره شروع سفرهای نوروزی از کرمان اطلاعاتی را خواهد داد.

استارت سفرهای نوروزی از استانی کویری

به گزارش ایسنا، مصطفی آیت الهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی و فنی استانداری کرمان و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان در نخستین جلسه ستاد سفرهای نوروزی درباره شروع سفرهای نوروزی از کرمان گفت: در نوروز امسال 30 کانکس برای خدمت دهی به مسافران نوروزی در ورودی های شهرهای استان به جای سیاه چادر برپا خواهد شد.

وی از ارائه اپلیکیشن کرمان گردی در ایام نوروز در سطح استان و شروع سفرهای نوروزی اطلاع داد و اعلام کرد: باید در این خصوص تبلیغات ویژه ای انجام گردد تا مردم از این نرم افزار نهایت استفاده را نمایند، بعلاوه درخواست داریم تابلوهای هدایت سطح شهرهای استان حداقل به دو زبان فارسی و انگلیسی باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی و فنی استانداری کرمان توضیح داد: در سال گذشته مقرر شد که از مجتمع های رفاهی، پمپ بنزین ها و سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهرها بازدید گردد و اگر مسئله ای داشتند تذکرات لازم به آن ها داده شد اما امسال باید به صورت ناشناس و سرزده این بازدیدها انجام گردد.

وی با تاکید بر نظارت بر رستوران های مجتمع های خدمات رفاهی، مهمان خانه ها و سایر مکان هایی که غذای مردم را تأمین می نمایند، اظهار کرد: با توجه به علاقه جهانگردان به بافت تاریخی و فرسوده کرمان باید از اکنون در راستای برطرف نواقص این محله ها گام برداریم.

موسوی اظهار کرد: بعلاوه باید برای سرویس های بهداشتی اماکن تاریخی تدبیری اتخاذ و در مکان های تاریخی که امکان احداث سرویس بهداشتی وجود ندارد از سرویس بهداشتی سیار استفاده گردد.

به گزارش ایسنا، رضا فلاح، مدیر عامل سازمان جمعیت هلال و احمر استان کرمان نیز در این جلسه گفت: 30 پایگاه امدادی در ورودی شهرها در نظر گرفته شده است، بعلاوه بیش از 25 منطقه در مورد طرح ایمنی مسافران در نظر گرفته شده ضمن آنکه طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده در امسال برخلاف سنوات گذاشته که نیروهای هلال احمر تنها در ورودی شهرها حضور مستقر بودند، امسال در داخل پارک ها نیز اکیپ هایی را داشته باشیم.

وی بر لزوم آماده سازی زیرساخت ها تاکید نمود و اضافه نمود: اگر بخواهیم در پارک ها حضور یابیم باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم بعلاوه باید پایگاه های ایمنی مسافران جذابیت لازم داشته باشند.

مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: در امسال در دستور کار داریم که تیم سیار جمعیت هلال احمر با دوچرخه نیز در منطقه ها شلوغ حضور یابند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سطح شهر کرمان در ایام نوروز بی روح است، لذا شهرداران کرمان به موضوع نشاط اجتماعی در این ایام توجه نمایند.

وی با بیان این مطلب که اگر در ورودی ها و خروجی های استان به معرفی استان بپردازیم، می توانیم جهانگرد خوبی را جذب کنیم، توضیح داد: تابلوهای راهنمای دو زبان در سطح شهر وجود ندارد که باید تابلوهای راهنما به دو زبان فارسی و انگلیسی داشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کرمان اعلام کرد: پایانه های سوخت باید به سرویس بهداشتی مجهز باشند، بعلاوه به پارکینگ ها توجه گردد.

وی با اشاره به تصادفات زیاد در محور هفت باغ کرمان - ماهان عنوان نمود: متأسفانه در محور هفت باغ در ایام نوروز شاهد به وقوع پیوستن تصادفات زیادی هستیم لذا باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده گردد.

به گزارش ایسنا، مهدی ابراهیمی مدیر کل امور عشایری استانداری کرمان نیز در این جلسه از افتتاح نخستین سایت جهانگردی عشایری در کشور در منطقه سیرچ اطلاع داد.

منبع: همگردی

به "استارت سفرهای نوروزی از استانی کویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت سفرهای نوروزی از استانی کویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید