افشای اولین مشخصات آیفون 15

به گزارش همه ایده های جدید ، اپل در حال آماده شدن برای عرضه نسل بعدی گوشی هوشمند خود در اواخر امسال می باشد. پیش از عرضه بعضی از جزئیات کلیدی گوشی های آیفون آینده منتشر شده است. اکنون وب سایت The Elec مستقر در کره جنوبی در گزارش جدیدی طراحی آیفون 15 اپل را که سال آینده عرضه خواهد شد، منتشر نموده است.

افشای اولین مشخصات آیفون 15

به گزارش همه ایده های جدید ، آیفون 15 آینده دارای یک صفحه نمایش OLED است و سنسور های Face ID به علت قرار گرفتن در داخل صفحه نمایش قابل مشاهده نمی باشند. این بدان معناست که این یک گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش پانچ هول اپل خواهد بود. این گزارش بعلاوه می گوید که غول فناوری کوپرتینویی به فناوری دوربین زیر پنل سامسونگ (UPC) تکیه خواهد نمود که با صفحه نمایش داخلی Samsung Galaxy Z Fold3 ظاهر شد.

طبق بعضی گزارش ها این فناوری تازه دوربین زیر پنل ابتدا در گلکسی Z Fold 5 که احتمالا در تابستان سال عرضه می گردد، استفاده خواهد شد و سپس برای پنهان کردن ماژول های Face ID که همچنان در بریدگی قرص شکل آیفون 14 در زیر نمایشگر قابل مشاهده هستند، استفاده می گردد. این فناوری باعث می گردد که فقط دوربین سلفی جلو در آیفون 15 قابل مشاهده باشد؛ به عبارتی دیگر اپل در سال 2024 یک گوشی با نمایشگر پانچ اختراع خواهد نمود که برای مدتی یکی از اصلی ترین اجزای بکار رفته به وسیله سازندگان گوشی های اندرویدی بوده است. احتمالا طراحی تازه دوربین آیفون 15 شامل مدل های معمولی نخواهد شد و فقط برای مدل های آیفون 15 پرو باشد.

انتظار می رود سری آیفون 14 آینده اپل دارای 4 مدل باشد: آیفون 14، 14 مکس، 14 پرو و 14 پرو مکس. انتظار می رود مدل های Pro دارای یک بریدگی قرص شکل دوگانه برای دوربین جلو و سنسور های Face ID باشند، اما مدل های غیرپرو همچنان بریدگی بالای صفحه نمایش را خواهند داشت. بعلاوه طبق بعضی گزارش ها فقط مدل های آیفون 14 پرو با پردازنده Apple A16 Bionic عرضه می شوند؛ در حالی که مدل های معمولی از پردازنده A15 استفاده می نمایند و از نظر فناوری حافظه نیز تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد. ال جی نیز در حال کار بر روی راه چاره مشابهی برای دوربین زیر پنل است و میخواهد تا سال 2024 به شفافیت نوری 40 درصدی دست یابد. این شرکت در این مرحله ممکن است به یک رقیب جدی برای عرضه نمایشگر آیفون 15 پرو تبدیل گردد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "افشای اولین مشخصات آیفون 15" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اولین مشخصات آیفون 15"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید