الکترونیکی شدن داده های بیمارستانی اجباری است
به گزارش همه ایده های جدید ، رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: الکترونیکی شدن داده های بیمارستانی اجباری است.

به گزارش همه ایده های جدید ، طاهر موهبتی در دومین روز اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران که در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: بایستی مدیران سازمان، برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت را جدی بگیرند. در واقع این طرح به صورت گروهی برنامه ریزی گردیده و همگی باید به آن پایبند باشند. یکی از موضوعات مهم دیگر، بحث سازمان الکترونیک است که باید جدی گرفته گردد. درواقع تا انتها آبان ماه امسال، پایلوت الکترونیک کردن داده ها در شهر اصفهان به انتها خواهد رسید و پس از آن باید در دیگر استان ها اجرایی گردد.
وی ادامه داد: در واقع باید خدمات از فراوری خدمت تا صورت حساب ها الکترونیک گردد. از سویی دیگر بحث استحقاق سنجی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. از سویی دیگر پایگاهی به صورت مجازی شکل گرفته و آنچه که مدنظر قانون گذار بوده تا حدودی عملی گردیده است.
رئیس سازمان بیمه سلامت کشور اظهار داشت: مدیران استان باید در حوزه کارگاه های بالینی حضور فعال داشته باشند. نکته دیگر توجه به تماس ها با شماره تلفن 1666 است. درواقع این خط تماس، ابزار ما برای گفت وگو با مردم و استفاده از نظرات مردم است.
وی توضیح داد: اطلاع رسانی ما به مردم مناسب نیست و متاسفانه مردم از حقوق شهروندی خود آگاهی ندارند، بنابراین مطالبه ای نیز نخواهند داشت و موجب می گردد هیچ کدام از اقداماتمان را به درستی انجام ندهیم. ما بایستی سازمانی مشتری مدار و پاسخگویی باشیم و به شکایت های مردم رسیدگی کنیم.
موهبتی با بیان این که ما می توانیم یارانه را هدفمند کنیم، اضافه کرد: کسی که وضعیت مالی خوبی دارد نباید از یارانه سلامت استفاده کند؛ چراکه ظلم به دیگر اقشار جامعه است. باید مدیران سازمان با نمایندگان مجلس ارتباط مناسبی داشته باشند. برای نمونه زمانی که 4 هزار و 750 میلیارد تومان اوراق برای سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته می گردد به دلیل ارتباط مناسب ما با نمایندگان مجلس است.
وی گفت: بایستی ارتباط مدیران سازمان با نمایندگان مجلس بسیار نزدیکتر باشد تا نمایندگان مجلس ما را به عنوان رفرنس قبول داشته باشند. همچنین ارتباط با همه ایده های جدید در این زمینه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه یک بازوی جدی در زمینه اطلاع رسانی ما هستند.
رئیس سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: مدیران باید نیروی انسانی، شرایط رفاهی، آموزش و... را جدی بگیرند. درواقع پرداخت در زمینه نیروی انسانی نوعی سرمایه گذاری محسوب می گردد. کارمند باید بداند که دیده می گردد و برای وی ارزش قائل می شویم. از نکات مهم دیگر، بحث مشتری مداری است. باید نسبت به مشتری دلسوز بود. درواقع مدیران استان ها باید در مراکز حضور یابند و از نزدیک نسبت به شرایط مردم آگاهی کسب نمایند.
موهبتی اضافه کرد: نباید مدیران سازمان بیمه سلامت هراسی در اجرای قانون داشته باشند. تا به امروز همه اقداماتی که در سازمان سلامت انجام گردیده مبتنی بر قانون بوده و همگی در یک راستا حرکت کردیم.
وی توضیح داد: درواقع برای روند بهتر اقدامات، مدل پویا و نظام بیمه ای چند پایه سلامت، تدوین گردیده و برای چند تن از مدیران فرستاده گردیده است تا در این راستا دیدگاه های خود را مطرح نمایند. ما اصرار بر مدل خاصی نداریم بلکه برنامه ای با مشورت افراد صاحب نظر ارائه خواهیم داد و پس از آن با آنالیز های لازم به اجماع خواهیم رسید.
منبع: خبرگزاری ایسنا