انفجار مهیب در بیروت، بیش از 30 کشته و 3000 زخمی، در لبنان عزای ملی اعلام شد، نخست وزیر لبنان: از مجازات عاملان نخواهیم گذشت

به گزارش همه ایده های جدید ، امروز، سه شنبه انفجارها و آتش سوزی عظیمی در یک انبار حاوی نیترات و بنزین در بندر بیروت روی داد. خبرنگار المیادین از ده ها زخمی در این حادثه خبر می دهد. یک منبع امنیتی می گوید این حادثه تروریستی نیست. مدیرکل گمرک ها در بیروت گفت که انفجار بندر بیروت ناشی از یک محموله نیترات آمونیوم بوده که از این بندر می گذشته است.

انفجار مهیب در بیروت، بیش از 30 کشته و 3000 زخمی، در لبنان عزای ملی اعلام شد، نخست وزیر لبنان: از مجازات عاملان نخواهیم گذشت

خبرنگار المیادین گزارش داد، به دلیل شدت انفجار و آتش سوزی تعداد مصدومان و زخمی ها بالاست و ده ها تن به بیمارستان های اطراف منتقل شدند. نیروهای امنیتی به همراه تجهیزات لازم، نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات در محل حادثه حضور یافتند.

یک منبع امنیتی به المیادین گفت، انفجار ناشی از اقدام تروریستی نیست.

پیشتر دو انفجار قوی با تفاوت 15 ثانیه رخ داد که ساکنان فکر کردند زمین لرزه بود.

المیادین افزود: بسیاری از شیشه های ساختمان های منطقه و خودروها فروریخت و میزان خسارات مالی بالاست. خبرنگار المیادین می گوید انباری که در آن انفجار روی داده حاوی ماده بنزین بوده است.

یک منبع امنیتی نیز به شبکه المنار گفت: انفجار در انبار شماره 12 در داخل کانتینر حاوی ماده نیترات روی داده است.

به گفته خبرنگار اسپوتنیک، یک خبرنگار برجسته عراقی که دفتر شبکه رسانه ای عراق را اداره می کرد در انفجار بندر بیروت به شدت زخمی شده است.

خبرنگار اسپوتنیک تاکید کرد: امین ناصر مدیر دفتر شبکه رسانه ای عراق (نیمه دولتی) در اثر این انفجار که زیر دفتر شبکه روی داده زخمی شده است. ناصر در صدای ضبط شده ای به همه ایده های جدید عراقی خبر مصدومیتش را داده است.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که انفجار شدید در نزدیکی خانه سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در مرکز بیروت رخ داد. این خبرگزاری افزود، حریری حالش خوب است و آثار و پیامدهای انفجار را پیگیری می کند.

این خبرگزاری همچنین می افزاید، در اثر انفجار در بندر بیروت خسارات بسیاری به مسجد محمد الامین وارد شده است.، ایسنا

گزارش لحظه به لحظه العالم از انفجار بیروت

تا به امروز هیچ بیانیه رسمی درباره این حادثه صادر نشده است و آمار دقیقی از مجروحان نیز در دست نیست

خبرنگار شبکه العالم در بیروت به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: انفجار امروز در بیروت حاصل اشتعال مواد محترقه در انبار شماره 12 بندر این شهر بوده است.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می شود.

خبرنگار العالم گفت: این انفجار خسارت های مادی گسترده ای در محل حادثه برجای گذاشت و این علاوه بر زخمی شدن بسیاری از افراد است که با آمبولانس به بیمارستان ها منتقل شدند.

گفته می شود؛ صدای انفجار فراتر از بیروت در شهر صیدا و منطقه جبل لبنان شنیده شده است.

این انفجار بزرگترین انفجار در بیروت از سال 2005 و حادثه ترور رفیق حریری به شمار می رود.

گفته می شود صدای انفجار تا فاصله 8 کیلومتری بیروت حدود شهر نبیه شنیده شده است.

در این انفجار بسیاری از مناطق پایتخت لبنان زیان دیدند و نمی توان خسارات را به منطقه ای محدود کرد.

خبرنگار العالم اعلام کرد: تا به امروز هیچ بیانیه رسمی درباره این حادثه صادر نشده است و آمار دقیقی از مجروحان نیز در دست نیست

در این انفجار بسیاری از مناطق پایتخت لبنان زیان دیدند و نمی توان خسارات را به منطقه ای محدود کرد.

ماشین های آمبولانس به سرعت مجروحان را جابجا می کنند و صدای آژیر آنها لحظه ای قطع نمی شود.

دود نتیجه انفجار همچنان در آسمان بیروت مشهود است.

علاوه بر ساختمانها خودروها در بسیاری از مناطق بیروت و منطقه ضاحیه خسارت دیده اند.

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد درمان مجروحان رایگان انجام می گیرد.

همچنان از محل انفجار صدای انفجار های کوچکتر شنیده می شود و شعله های آتش و دود در آسمان است.

بیشترین خسارت به مناطق مسکونی منطقه کارینتینا وارد شده است.

همچنان از محل انفجار صدای انفجار های کوچکتر شنیده می شود و شعله های آتش و دود در آسمان است.

بلدوزرها می کوشند با پاکسازی خیابانهای منتهی به بندر عبور و مرور ماشین های امدادی را تسهیل کنند.

استفاده از هلیکوپتر برای خاموش کردن آتش سوزی ناشی از انفجار در بندر بیروت

مروان عبود استاندار بیروت، بیروت را شهری فاجعه زده توصیف کرد و حجم خسارت ها را بسیار فراوان و گسترده خواند.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در پی قربانی شدن شمار فراوانی از مردم بر اثر انفجار در بندر بیروت فردا را روز عزای ملی اعلام کرد.

میشل عون رییس جمهور لبنان خواهان نشست اضطراری شورای عالی دفاع شد.

در پی انفجار شدید در بندر بیروت لبنان و خسارت به ساختمان ها و مجلس، نزار نجاریان، دبیرکل حزب الکتائب اللبنانیه بر اثر جراحات وارده در سر درگذشت.

بیش از 30 کشته و 3000 زخمی در پی انفجار بیروت

وزیر بهداشت لبنان آماری از تعداد تلفات و مجروحان انفجار امروز بیروت ارائه داد.

به گزارش روسیا الیوم، حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در پی انفجار امروز بیروت، بیش از 30 تن کشته شده و بیش از 3000 تن زخمی شده اند.

در همین حال، جورج کتانه، دبیرکل صلیب سرخ لبنان با بیان اینکه صدها تن که در پی انفجار بندر بیروت زخمی شده اند، برای درمان به بیمارستان انتقال یافته اند، اعلام کرد که افراد بسیاری در خانه هایی که از این انفجار آسیب آسیب دیده اند، محاصره شده اند.

کتانه در مصاحبه با رسانه های لبناین گفت که آمار مشخصی از تعداد مجروحان وجود ندارد، چراکه افراد بسیاری در منازل و در داخل منطقه محل وقوع انفجار، محاصره شده اند و تلاش هایی برای نجات افراد دیگری با قایق صورت می گیرد.

شبکه لبنانی ال.بی.سی. آی از کادر بیمارستان اوتیل دیو نقل کرد که کادر درمانی این بیمارستان در حال درمان بیش از 500 زخمی است و افراد بیشتری را نمی تواند پذیرش کند.

مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که ده ها مجروح نیاز به عمل جراحی دارند.

در همین حال، خبرنگار روسیا الیوم از منابع پزشکی لبنانی نقل کرد که بیش از 700 زخمی تا به الان در پی انفجار بیروت شناسایی شده اند.

منابع پزشکی اعلام کردند که بیمارستان های بیروت در پارکینگ خودروها یاری های پزشکی ارائه می دهند، چراکه بیمارستان ها آکنده از مجروحان شده اند.

خبرگزاری لبنان گزارش داد که بالگردهای ارتش در خاموش کردن آتش که هنوز روشن است، مشارکت دارند.

استاندار بیروت حادثه روی داده را با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرد

استاندار بیروت عصر امروز، سه شنبه در بازدید از محل انفجار در بندر این شهر این حادثه را با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرد.

قاضی مروان عبود فوجی، استاندار بیروت به شبکه اسکای نیوز حادثه بندر بیروت را با حادثه ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم و حمله اتمی آمریکا به جزیره ناکازاکی و هیروشما مقایسه کرد و گفت، این انفجار مرا به یاد حادثه ژاپن می اندازد.

او تاکید کرد: تیم اطفای حریقی در ماموریت خاموش کردن حریق به محل اعزام شدند و این قبل از انفجار بود و اطلاعاتی از آنها نداریم.

استاندار بیروت متاثر از صحنه های وحشتناکی که مشاهده کرده و میزان خساراتی که در پی انفجار بیروت به جا مانده بود، به گریه افتاد.

عبود به رسانه های لبنانی اظهار کرد: آنچه روی داده را قبلا در لبنان ندیده ام و اتفاق رخ داده شبیه حادثه هیروشیما و نازاکی ژاپن است.

او افزود: بیروت مصیبت دیده است و میزان ویرانی و خرابی زیاد است و اتفاق رخ داده بی سابقه است.

حسان دیاب: مسببان انفجار بیروت بهای کار خود را می پردازند

در پی انفجار شدیدی که بیروت را امروز لرزاند، نخست وزیر لبنان از کشورهای دوست و برادر درخواست یاری به کشورش کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در سخنانی کوتاه در پی انفجار شدید بیروت، تاکید کرد که این انفجار بدون بازخواست نخواهد بود و بدون مجازات عاملان این فاجعه از آن نخواهیم گذشت.

دیاب تاکید کرد که مسئولان این انفجار بهای کار خود را پرداخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: حقائقی هست که از این انبار خطرناک که از سال 2014 وجود دارد، اعلام خواهد شد.

حسان دیاب با درخواست از کشورهای دوست برای آنکه دست یاری به سوی لبنان دراز کنند، شرح داد: ما با احساس مسئولیت با این مساله برخورد خواهیم کرد و من خواهان یکپارچگی و وحدت برای گذاشتن مرهمی بر زخم های لبنان هستم.

نخست وزیر لبنان گفت: ما در مصیبتی به سر می بریم.

در همین حال، خبرنگار شبکه سی ان ان نیز به نقل از رسانه های لبنان گزارش داد؛ انفجار امروز بخش هایی از کاخ ریاست جمهوری لبنان را نیز تخریب کرده است

به نوشته ایرنا، منابع لبنانی گزارش داده اند که همسر، دختر و شماری از مشاوران نخست وزیر لبنان بر اثر انفجار در بیروت، مصدوم شدند.

منبع: ایران آنلاین

به "انفجار مهیب در بیروت، بیش از 30 کشته و 3000 زخمی، در لبنان عزای ملی اعلام شد، نخست وزیر لبنان: از مجازات عاملان نخواهیم گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مهیب در بیروت، بیش از 30 کشته و 3000 زخمی، در لبنان عزای ملی اعلام شد، نخست وزیر لبنان: از مجازات عاملان نخواهیم گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید