اپل احتمالا مهاجرت به تراشه های اختصاصی اش را تا WWDC 2022 تمام می نماید

به گزارش همه ایده های جدید ، در سال 2020، اپل از برنامه خود برای جایگزینی تراشه های اینتل با تراشه های اختصاصی سیلیکون اطلاع داد که این فرایند با عرضه مک بوک و مک مینی با تراشه های M1 اپل شروع شد و اکنون به محصولات و تراشه های بیشتری توسعه یافته است. زمانی که اپل انتقال خود را به تراشه های اپل سیلیکون بیان کرد، از تکمیل این فرایند ظرف دو سال آینده اطلاع داده بود. به همین دلیل، مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ انتظار دارد که غول فناوری آمریکایی بتواند این فرآیند را تا کنفرانس WWDC 2022 اپل در ماه ژوئن (خرداد ماه 1401) به پایان برساند.

اپل احتمالا مهاجرت به تراشه های اختصاصی اش را تا WWDC 2022 تمام می نماید

این اطلاعات در تازهترین خبرنامه ی Power On منتشر شده و در آن مارک گورمن گفته که مک پرو تازه، مک مینی قدرتمند و آی مک پروی تازه با صفحه نمایش بزرگ همراه با تراشه های تازه سیلیکون اپل از جمله محصولاتی هستند که کوپرتینویی ها امسال از آن ها رونمایی خواهند کرد. اگر این اطلاعات درست باشد، به این معنی است که ممکن است چندین محصول مک اپل در نیمه اول امسال معرفی گردد.

پس از عرضه مدل های مک بوک ایر و پرو و بعلاوه مک مینی و آی مک با چیپست M1، اپل به تازگی مک بوک پرو را در نسخه های 14 و 16 اینچی عرضه کرد که هر دو از تراشه های تازه M1 پرو و M1 مکس ساخته خود اپل بهره می برند. انتظار می رود که این شرکت چیپست M2 را به عنوان جانشین مستقیم تراشه M1 عرضه کند، اما اگر گزارش ها و شایعه های اخیر را باور کنیم، هیچ بهبود چشمگیری از نظر عملکرد در تراشه تازه وجود نخواهد داشت.

همان طور که احتمالا می دانید، تراشه اپل M1 به وسیله شرکت تایوانی TSMC و با فناوری 5 نانومتری ساخته شده که از 16 میلیارد ترانزیستور بهره می برد. استفاده از معماری ARM در این تراشه باعث شده که چیپست اپل M1 مشابه تراشه های سری A که اپل از آن ها در آیفون و آیپد استفاده می نماید، باشد. طبق آخرین گزارش ها و شایعه ها چیپست اپل M2 هم به وسیله شرکت تایوانی TSMC فراوری خواهد شد و از فرایند ساخت 4 نانومتری بهره می برد. استفاده از فناوری ساخت تازه و در ابعاد نانومتری کوچک تر باعث می گردد که تراشه اپل M2 در مقایسه با نسل قبلی خود هم قوی تر و هم مصرف انرژی بهینه تری داشته باشد.

گزارش بلومبرگ بعلاوه اضافه می نماید که سری مک بوک ایر و بعلاوه مک بوک پرو، که اولین دستگاه هایی بودند که چیپست M1 را دریافت کردند، امسال به روزرسانی خواهند شد. به همین دلیل ادعا می گردد که مک بوک ایر با بزرگ ترین بازطراحی در تاریخ این محصول در اختیار کاربران قرار می گیرد. شایان ذکر است این اولین باری نیست که یک افشاگر به بهره گیری مک بوک ایر تازه از چیپست M2 اپل اشاره می نماید و مدتی قبل جان پروسر هم اظهار داشت که نسل تازه مک بوک ایر با پردازنده چیپست M2 راهی بازار خواهد شد. اگرچه این افشاگر مدعی شده این مک بوک ایر فقط از چیپست M2 بهره می برد، اما خبرگزاری بلومبرگ اعلام نموده که مدل رده بالای مک بوک ایر مجهز به M1X خواهد بود.

گورمن در این خبرنامه به محصولات دیگر اپل که احتمالا در امسال میلادی شاهد رونمایی آن ها خواهیم بود هم اشاره نموده است. درباره پرچم داران نسل بعدی گوشی های هوشمند اپل یعنی سری آیفون 14، گورمن گفته که بعضی از مدل های این آیفون ها، همان طور که از منابع دیگر مانند مینگ چی کو تحلیلگر معروف اپل شنیده ایم، از طراحی مبتنی بر حفره نمایشگر بهره می برند.

به تازگی هم نشریه کره ای The Elec ادعا نموده که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به جای بریدگی، طراحی مبتنی بر حفره صفحه نمایش خواهند داشت. احتمالا در این زمینه در روز های آینده اخبار و گزارشات بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل احتمالا مهاجرت به تراشه های اختصاصی اش را تا WWDC 2022 تمام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالا مهاجرت به تراشه های اختصاصی اش را تا WWDC 2022 تمام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید