اگر اپل واچ خود را به WatchOS 8.5 آپدیت نکرده اید، دست نگه دارید!

به گزارش همه ایده های جدید ، اگر از کاربران اپل واچ هستید و هنوز ساعت هوشمند خود را به سیستم عامل WatchOS 8.5 آپدیت نکرده اید، دست نگه دارید و این کار را انجام ندهید. در ادامه علت این موضوع را توضیح خواهیم داد.

اگر اپل واچ خود را به WatchOS 8.5 آپدیت نکرده اید، دست نگه دارید!

17 روز پیش اپل iOS 15.4 را به همراه iPadOS 15.4 و WatchOS 8.5 به ترتیب برای گوشی های هوشمند، آیپدها و ساعت های هوشمند خود عرضه کرد. متأسفانه iOS 15.4 باعث می شد شارژ گوشی به سرعت خالی گردد و تقریبا عملکرد آیفون ها به نسبت نسل گذشته در نگه داری شارژ حدودا 50٪ با افت همراه باشد. اپل البته مدعی شد با 48 ساعت صبر این مشکل حل خواهد شد چرا که اپلیکیشن ها باید برای سازگاری با سیستم عامل نو زمان داشته باشند که برای بسیاری از کاربران این راهکار عجیب مشکل گشا نبود.

حالا به نظر می رسد آپدیت WatchOS 8.5 مشکل ساز شده چرا که دارندگان اپل واچ سری 7 بعد از دریافت آن گزارش داده اند که شارژ سریع در آن ها از کار افتاده است. یکی از کاربران اپل واچ سری 7 در ردیت این پیغام را با کاربران دیگر به اشتراک گذاشت مبنی براینکه سرعت شارژ این ساعت با شارژر BoostCharge PRO فوق العاده پایین است به این صورت که بعد از گذشت 1 ساعت تنها 5٪ به شارژ دستگاه اضافه شد. یکی دیگر از کاربران هم این موضوع را تأیید کرد و گفت بعد از دریافت این آپدیت، اپل واچ سری 7 او قابلیت شارژ سریع خود را از دست داده است.

البته هر دوی این کاربران از بابت عدم شارژ سریع اپل واچ سری7 روی شارژر بلکین BoostCharge PRO گله مند بودند اما از آن جایی که این شرکت برای اپل لوازم جانبی نظیر شارژر فراوری می نماید و در واقع یک فراورینماینده لوازم جانبی شخص ثالث بسیار معتبر و محبوب به شمار میرود، باید دید اپل چه زمانی آپدیتی را برای برطرف این مشکل منتشر می نماید تا اعتماد کاربران نسبت به این برند از بین نرود.

یکی از کاربران در ردیت راهکاری را برای این مشکل پیدا کرد که اندکی عجیب به نظر می رسد. اگر ساعت را به یکی از محصولات اپل نظیر آیپد یا مک متصل کنید، شارژ سریع آن بدون مشکل کار می نماید. البته شرکت آمریکایی شارژر سریع را به همراه خود محصول عرضه نمی نماید اما وقتی کابل آن را به مک متصل کنید می بینید که با علامت فست شارژ، ساعت در حال شارژ است. آن دسته از کاربرانی که اپل واچ سری 7 خریداری می نمایند باید آداپتوری برای آن تهیه نمایند که بتواند با سرعت حداقل 5 وات ساعت را شارژ کند تا بدین ترتیب کاربر پیروز گردد به اندازه 0 تا 80٪ در 45 دقیقه برسد.

یکی دیگر از کاربران اپل واچ هم گفت که شارژ سریع او هم بعد از دریافت آپدیت یادشده از کار افتاد اما با انجام یک سری از کارها پیروز شد آن را دوباره به حالت قبل برگرداند. او گفت در ابتدا در مدت 15 دقیقه ساعت فقط 2٪ شارژ می شد اما خارج کردن و متصل کردن دوباره پشت شارژر باعث می شد همه چیز به حالت قبل بازگردد! متأسفانه این راهکار ها اصلا اصولی نیستند و بی معنی هستند. حتی اگر مشکل را حل نمایند چون قطعا آپدیت WatchOS 8.5 یک مسئله ای داشته که قابلیت شارژ سریع در اپل واچ سری 7 را از کار انداخته است در غیر این صورت همه چیز تا قبل از آن در شرایط عادی بود.

در بالا به این نکته اشاره نمودیم که کاربران شاکی از شارژر بلکین استفاده می کردند اما اینطور که به نظر می رسد، شارژر مغناطیسی USB-C خود اپل هم که فناوری شارژ سریع را پشتیبانی می نماید در سری 7 بعضی از کاربران ساعت را با سرعت قابل قبولی شارژ نمی کرد. این یعنی قطعا مشکل مهم تر از این حرف هاست و باید فکری به حال آن گردد. بنابراین اگر این آپدیت را نصب ننموده اید حتما دست نگه دارید تا ببینیم اپل چه بیانیه ای راجع به این موضوع منتشر می نماید.

البته WatchOS 8.5 در کنار این مشکل، یک سری قابلیت نرم افزاری بسیار خوبی را هم به ساعت های هوشمند اپل اضافه نموده که از جمله این موارد می توان به فیبریلاسیون دهلیزی اشاره نمود. این یکی از مسائل بسیار رایج قلبی است که باعث ناهماهنگی ضربان قلب شده و در نتیجه باعث لختگی خون، سکته قلبی و سایر مسائل احتمالی مرتبط با قلب می گردد که ممکن است در بعضی از مواقع کشنده هم باشند.

برای نصب این آپدیت باید در ابتدا گوشی خود را به iOS 15.4 آپدیت نموده باشید. بعلاوه پیشنهاد می گردد ساعت را هنگام دریافت آپدیت به شارژر متصل کنید. آیا شما هم آپدیت WatchOS 8.5 را روی اپل واچ خود نصب نموده اید؟ با مسئله ای که در بالا اشاره شد روبرو شده اید؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگر اپل واچ خود را به WatchOS 8.5 آپدیت نکرده اید، دست نگه دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر اپل واچ خود را به WatchOS 8.5 آپدیت نکرده اید، دست نگه دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید