آنالیز مودم نزتک 99BN: گجت جیبی چند کاره ای برای سفر و گردشگری

به گزارش همه ایده های جدید ، مودم نزتک 99BN بیشتر از اینکه یک مودم جیبی را مودم روتر 4G LTE باشد؛ یک گجت سفر است؛ با ویژگی هایی که دقیقا در گردش و دور از خانه ارزشمند هستند و از داشتن آن روی یک دستگاه همراه لذت می برید.

آنالیز مودم نزتک 99BN: گجت جیبی چند کاره ای برای سفر و گردشگری

شرکت هایپرسل، اقدام به تازه سازی خود نموده است؛ مودم فورجی جیبی که اواسط سال 1399 وارد بازار شد و اگرچه مشخصات مجذوب نمایندهی داشت ولی نتوانست موفقیت و فروش مودم یا را ادامه دهد.

اکنون، هایپرسل که نشان داده به کارایی محصولات اش حساس است؛ مودم جیبی 4G تازه 99BN را آماده ورود به بازار نموده؛ با همان طراحی ولی استفاده از درگاه USB-C، شیار سیم کارت نانو بسیار بهتر، صفحه نمایش تازه و چراغ های نشانگر باتری و البته بهبود پردازنده و سخت افزار!

مودم نزتک 99BN تا یکی دو هفته دیگر وارد بازار می گردد و قیمتی حدود 2 میلیون تومان خواهد داشت؛ یعنی از نظر هزینه ای نیز مجذوب نماینده به نظر می رسد.

پس؛ تا انتهای این مطلب برای آنالیز مودم نزتک 99BN همراه ما باشید:

نزتک 99BN؛ گجتی برای زدن به دل طبیعت

این دستگاه را یک مودم جیبی نبینید؛ بلکه فراتر از آن، یک گجت کاربردی و چند کاره برای بیرون از خانه تصور کنید.

نزتک 99BN طراحی سبک و خوش دست دارد؛ فقط 148 گرم است یعنی به اندازه یک گوشی هوشمند امروزی.

اندازه آن هم 98 در 59 در 23.5 میلی متر است؛ باز یعنی کوچک تر از یک گوشی 6 اینچی که به راحتی در کف دست جا می گردد.

نتیجه دو خط بالا، سبکی و قابلیت موبایل فوق العاده این محصول است که هیچ اضافه وزن یا مزاحمتی برای کیف و کوله و وسایل سفر و گردش یک روزه شما ندارد.

حالا، باتری 6 هزار میلی آمپر ساعتی این گجت را در نظر بگیرید که هم بالای 15 ساعت به شما شارژ برای اتصال به اینترنت موبایل می دهد و هم قابلیت پاوربانکی برای شارژ گوشی، هدفون، ساعت و هر گجت همراه و کوچک دیگر دارد.

از یک درگاه USB-C و یک درگاه USB 2.0 برخوردار است که می توانید همه کاری با آن ها بکنید. یک کابل یو اس بی تایپ سی کوچک و جیبی دارد که به راحتی می توانید با آن، هم دستگاه را شارژ کنید و هم سریع به گوشی بزنید و آغاز به شارژ اسمارت فون خود کنید.

ویژگی مجذوب نماینده دیگری که باید اشاره کنیم؛ داشتن 2 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. شما می توانید از این فضا برای اشتراک گذاری فایل های خود با دیگران استفاده کنید یا در مواقع ضروری، فایل و سند و عکسی از اینترنت دانلود و روی آن بریزید تا بعدا به گوشی و لپ تاپ منتقل کنید.

سراغ قابلیت جالب دیگر Naztech 99BN برویم: اشتراک گذاری اینترنت به وسیله درگاه USB-C؛ برای مواقعی که به وای فای دسترسی ندارید یا گوشی شما شارژ ندارد و ناچار هستید به لپ تاپ بزنید!

ما این ویژگی را کامل تست کردیم و اتفاقا سرعت اینترنت USB بسیار خوبی نشان داد که در بخش تست ها اشاره می کنیم.

برخورداری از اینترنت موبایل و هات اسپات در مکان های عمومی و در هر جایی که هستید؛ بدون اینکه نیازی به کابل شبکه و سیم کشی و اتصال به وای فای عمومی ناامن داشته باشید؛ مزیت مهمی است که با نزتک 99 بی ان خواهید داشت.

مشخصات فنی Naztech 99BN

در بالا به بعضی از مشخصات مودم روتر 99 بی ان نزتک اشاره کردیم.

از یک پردازنده مدیاتک در دل خود سود می برد که بسیار سریع تر از نسل قبلی مودم 99B است. همین طور، سخت افزار و رم بیشتری روی این مودم جیبی استفاده شده که از سرعت لود بالا و سریع آن مشخص است.

از نظر اینترنت موبایل، در رده با حداکثر 150 مگابیت سرعت دانلود و 50 مگابیت سرعت آپلود است. از باندهای 1 و 3 و 5 و 7 در FDD و باندهای 38 و 49 و 40 و 41 در TDD پشتیبانی می نماید و برای اینترنت 3G یا WCDMA نیز باندهای 1 و 5 را دارد.

مطابق انتظار، یک مودم جیبی برای اتصال به اینترنت همراه و موبایل است نه اینترنت TD LTE. ضمن اینکه کاملا آنلاک بوده و با هر سیم کارتی خوب جفت می گردد و شبکه را شناسایی می نماید. در بخش تست و آنالیز مودم نزتک 99BN این موضوع را کامل شرح دادیم.

معمولا مودم های جیبی و سفری، وای فای تک بانده دارند و نباید انتظار وای فای AC داشت. نزتک 99BN هم وای فای تک بانده با حداکثر پشتیبانی از 10 کاربر یا دستگاه به طور همزمان دارد.

اشاره کردیم باتری 6 هزار میلی آمپر ساعتی دارد که راحت حدود 12 الی 15 ساعت شارژ برای استفاده از هات اسپات موبایل دوام می آورد و 4 ساعته با درگاه USB Type C شارژ می گردد. زمان آماده به کار این مودم خیلی بیشتر و بالای 24 ساعت است.

کلیدهای پاور و ریست، شیار سیم کارت نانو، صفحه نمایش LED و چراغ های چشمک زن باتری دارد و گفتم یک درگاه USB 2.0 برای شارژ دستگاه های دیگر دارد.

پنل کاربری نزتک 99BN

معمولا کسی انتظار زیادی از پنل کاربری مودم جیبی و گجت مسافرتی ندارد و نباید مانند مودم های رومیزی، پر از امکانات و قابلیت ها یا تنظیمات فراوان باشند.

همین که بتوان خلاصه شرایطی از شبکه و اینترنت، وای فای و دستگاه های متصل به مودم دید؛ تنظیمات وای فای را انجام داد و یک سری تنظیمات دیگر مانند آدرس مک و DHCP و فیلترها را زد؛ کافی است.

گجت نزتک 99 بی ان، پنل کاربری بیشتر از این ها دارد؛ مثلا به ابزار File Sharing و SD Card مجهز است؛ پنل SMS و فون بوک دارد و شما در بخش Settings می توانید شبکه را انتخاب کنید یا APN بزنید.

ما در گشت و گذاری که روی این پنل کاربری و تنظیمات مختلف آن داشتیم؛ کمبودی برای یک مودم جیبی احساس نکردیم.

تصاویری از پنل مدیریتی تحت وب مودم نزتک 99BN را در زیر مشاهده کنید:

تست و آنالیز مودم نزتک 99BN

چون با یک دستگاه چند کاربره روبرو بودیم؛ سعی کردیم فقط به تست سرعت اینترنت اکتفا نکنیم و عمر باتری، زمان شارژ، زمان تعویض و شناسایی شبکه و اپراتور، سرعت لود و آماده به کار مودم و … را هم ارزیابی کنیم.

سیم کارت های موبایل ایرانسل، شاتل موبایل و همراه اول را روی این مودم انداختیم و نزدیک به 3 روز کامل در شرایط مختلف تست کردیم که نتایج را در ادامه می خوانید:

شیار سیم کارت، زمان لود و تشخیص شبکه اپراتور

به جرات می توانم بگویم یکی از برترین اسلات های سیم کارت نانو در میان همه مودم های سیم کارتی که تا کنون تست کردیم را نزتک 99 بی ان دارد.

شیار سیم کارت در کنار درگاه ها؛ در بخش پنل زیرین مودم است؛ بدون هیچ گونه درپوش و چیز اضافه ای. یک شیار نانو که به راحتی و سریع می توانید بدون مزاحمت و با آزادی عمل بالا، سیم کارت را جایگذاری کنید یا با یک فشار ساده، دربیاورید.

برای تعویض سیم کارت، نیازی به خاموش کردن مودم نیست و به محض تعویض سیم کارت، شاید زیر 5 ثانیه، شبکه و اپراتور شناسایی شده و چراغ های آنتن سبز رنگ می شوند.

این مزیت یاری می نماید شما در سفر و گردش، سریعا سیم کارت را عوض کنید و به اینترنت دیگری وصل شوید.

زمان لود Naztech 99BN هم خیلی خوب است؛ شاید 10 ثانیه طول بکشد تا اینترنت و وای فای هر دو آماده به استفاده باشند. زمان اتصال به وای فای دستگاه هم بالا است و تاخیری ندارد.

تست باتری

مودم 99BN دارای یک باتری 6 هزار میلی آمپر ساعتی و درگاه شارژ USB-C است. ما ابتدا کامل باتری را خالی کردیم به طوری که مودم خاموش شد و دیگر روشن نشد.

بعد به شارژ زدیم تا دقیقا 4 ساعت و 9 دقیقه طول کشید تا 4 چراغ باتری در بخش زیرین مودم، روشن و ثابت شدند. متاسفانه این درگاه یو اس پی تایپ سی از نوع فست شارژ نیست که اگر بود؛ خیلی خوب می شد.

با وجود اینکه چراغ های LED (مشابه چیزی که در پاوربانک ها داریم) مربوط به شرایط باتری می توانند به شما منتقل نمایند چقدر از شارژ باتری به جای مانده ولی حالا که دستگاه یک صفحه نمایش دارد؛ بهتر بود به صورت دیجیتالی و با درصد مشخص می شد شرایط شارژ باتری چگونه است.

مدت زمان دوام شارژ باتری هم بستگی به نحوه استفاده شما دارد. ما 12 ساعت مداوم را با این مودم و با اتصال به لپ تاپ و گوشی استفاده کردیم.

در صورتی که دستگاه های بیشتری به وای فای وصل شوند یا فاصله دورتری داشته باشید؛ شارژ باتری کمتر است. حالت آماده به کار گوشی می تواند تا چندین روز هم باشد.

ما گوشی خود را هم با این گجت شارژ کردیم که البته سرعت خیلی بالایی ندارد ولی برای مواقع اضطراری، کاربردی است.

تست اینترنت ایرانسل

نزتک 99 بی ان یک مودم روتر 4G LTE آنلاک است و هیچ مسئله ای برای شناسایی و کار با سیم کارت های FDD ندارد. هر سیم کارت موبایلی که دارید؛ راحت روی آن بیندازید و به اینترنت همراه وصل شوید.

با سیم کارت ایرانسل، روی لپ تاپ و وای فای 2.4 گیگاهرتز، سرعت دانلود از 47 مگابیت تا 56 مگابیت به دست آمد. سرعت آپلود هم 21 تا 30 مگابیت است و پینگ میانه 35 میلی ثانیه است:

روی گوشی موبایل، سرعت دانلود اینترنت ایرانسل از فاصله نزدیک به مودم، باز هم 48 مگابیت تا 53 مگابیت در نوسان است؛ سرعت آپلود 26 تا 31 مگابیت و پینگ هم حدود 38 میلی ثانیه است:

خوب، این نتایج برای یک مودم گجت سفری و جیبی بسیار خوب است و برای مصارف اضطراری چه سرعتی بهتر از این ها؟

تست اینترنت شاتل موبایل

با سیم کارت شاتل موبایل، باز هم نتایج تست ها مشابه ایرانسل است.

پینگ روی دسکتاپ حدود 40 میلی ثانیه؛ سرعت دانلود از 42 تا 52 مگابیت و سرعت آپلود حدود 10 مگابیت است:

روی گوشی موبایل، سرعت دانلود در چند تست به 55 مگابیت هم رسید؛ سرعت آپلود به نسبت لپ تاپ بهتر شد و به 22 مگابیت رسید و پینگ کمی بالاتر رفت؛ حدود 47 تا 56 میلی ثانیه:

تست اینترنت همراه اول

همواره با توجه به فاصله زیاد ما با دکل همراه اول، نتایج تست ها در مقایسه با ایرانسل، پایین تر است. اینجا و با گجت 99BN نیز اینترنت همراه اول کاهش یافته ولی باز به نظر ما برای چنین دستگاهی خوب است و نشان می دهد در نقاط دور از شهر هم می تواند گره گشا باشد.

تست اینترنت همراه اول روی لپ تاپ که بین 16 تا 20 مگابیت با پینگ زیر 40 میلی ثانیه است:

در گوشی موبایل و باز تست همراه اول:

تست اینترنت USB

یکی از مزایای گجت تازه نزتک، اشتراک گذاری اینترنت موبایل با کابل و درگاه USB روی دستگاه دیگری مانند لپ تاپ است.

کاربران زیادی دنبال این قابلیت هستند؛ چون لپ تاپ آن ها وای فای ندارد یا با وای فای به شبکه دیگری وصل است و آن ها می خواهند چند اینترنت را با هم تجمیع نمایند.

https://shabakehchi.com/wp-content/uploads/2024/01/video-2024-01-14-12-08-49.mp4

با محصول 99BN نیازی به هیچ راه اندازی و تنظیمات خاصی نیست و صرفا با اتصال کابل به لپ تاپ و مودم، ویندوز 10 اینترنت را شناسایی کرد.

همان طور که در بالا هم مشاهده می کنید؛ سرعت خیلی خوب و حتی از اینترنت وای فای بیشتر است. در چندین مرتبه، سرعت دانلود به نزدیکی 60 مگابیت رسید.

قیمت مودم جیبی Naztech 99BN

احتمالا مودم نزتک 99BN با قیمتی بین 2 تا 2.5 میلیون تومان وارد بازار می گردد؛ مثلا 2/200/000 تومان یا 2/300/000 تومان.

در این رده قیمتی، مودم های جیبی و سفری زیادی در بازار ایران یافت می گردد و شاید شلوغ ترین رده مودم ها را شامل می گردد

از مودم های جیبی زد تی ایی، دی لینک و تی پی لینک بگیرید تا مودم های همراه استوک برندهای آلکاتل، یوکیو، جی یو و حتی خود مودم های 77C و 99C نزتک (مقاله را ببینید).

بسیاری از این مودم ها هم مقرون به صرفه تر از نزتک 99BN هستند. پس، این سوال مطرح می گردد چرا باید سراغ خرید Naztech 99BN برویم؟

علت اش در امکانات ویژه ای است که این مودم به شما می دهد و باعث می گردد بیشتر یک گجت سفری باشد تا صرفا مودم جیبی!

مثلا، می توانید اینترنت را روی لپ تاپ با درگاه USB به اشتراک بگذارید؛ در مواقع ضروری گوشی یا هندزفری خود را شارژ کنید؛ از عمر باتری بسیار بالایی استفاده کنید که در میان همه مودم های همراه بی رقیب است و مودمی با باتری 6 هزار میلی آمپر ساعت نداریم!

بر این مزایا، سرعت خوب، پردازنده مدیاتک و لود بالا و سریع را اضافه کنید؛ چیزی که در همه مودم های جیبی یافت نمی گردد.

در واقع، ما با یک گجت مسافرتی عالی روبرو هستیم و داریم هزینه ای برای خرید یک گجت به جای چند گجت و ریختن آن ها در کوله و کیف می پردازیم!

مزایا:

1- طراحی سبک و کاملا مناسب مودم جیبی

2- پردازنده و سخت افزار خوب

3- اشتراک گذاری اینترنت با USB

4- عملکرد خوب باتری

5- قابلیت پاوربانک

6- سرعت اینترنت موبایل بالا

معایب:

1- نمایش شرایط باتری با LED

2- جای خالی شارژ سریع

منبع: شبکه چی

به "آنالیز مودم نزتک 99BN: گجت جیبی چند کاره ای برای سفر و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مودم نزتک 99BN: گجت جیبی چند کاره ای برای سفر و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید