برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف

به گزارش همه ایده های جدید ، تحقیقات بازار گردشگری شش کشور چین، عمان، عراق، آلمان، روسیه و آذربایجان توسط گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاتمه یافته و هم اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف

مسلم شجاعی، رئیس گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی امروز آدینه 26 مرداد 97 با اعلام این مطلب به همه ایده های جدید گفت: در گام اول 17 کشور را بر اساس شاخص های 30 گانه شناسایی کردیم و در دستور کارمان قرار دادیم تا دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند به عنوان بخش خصوصی از این فرصت ها استفاده نمایند و چرخشی به سمت کشورهایی داشته باشند که شاید تاکنون کمتر موردتوجه قرار گرفته است.

او همچنین گفت: طبق دستور معاون گردشگری سازمان برای شناسایی این کشورها به عنوان کشورهای بازار هدف میز گردشگری کشورها متشکل از بخش خصوصی، حاکمیتی و استانی آغاز به فعالیت در مورد شناسایی و آسیب شناسی کردند و توانستیم تاکنون شش کشور را به مرحله برنامه اجرایی و اکشن پلان برسانیم و تا انتها شهریورماه امسال این میزان را به 10 کشور افزایش دهیم.

شجاعی اضافه نمود: ما به عنوان بخش حاکمیتی درواقع با بردن این فضا در گروه های شبکه های مجازی این فرصت را فراهم کردیم تا همه دوستان بخش خصوصی و تورگردانان فعال در کشورهای هدف مانند عمان، نظرات و پیشنهاد هایشان را اعلام نمایند.

او گفت: هم اکنون تمامی این داده ها به عنوان خروجی میز گردشگری در سامانه هوشمند راهبردهای گردشگری قرار داده شده تا مورداستفاده دفاتر خدمات مسافرتی و هر کس قرار است در این حوزه فعالیت کند قرار گیرد که البته قابلیت کامنت و پیشنهادگذاری هم دارد.

رئیس گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، دفاتر خدمات مسافرتی جدیدتر و حتی قدیمی ها را به فعالیت در تورهای ورودی کشورهای هدف و شناسایی شده دعوت کرد و اضافه نمود: تمام نامه نگاری ها با تمام مراکز درگیر و دخیل در حوزه گردشگری برای کشورهای هدف ازجمله سفارتخانه ها و معاونت حمل ونقل وزارت راه و... صورت گرفته و هم اکنون آن ها می دانند چه باید انجام دهند تا دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند فعالیت هایشان را در این کشورها جدی تر و تسهیل شده تر دنبال نمایند.

او افزود: در گام دوم 17 کشور دیگر را شناسایی می کنیم تا درصورتی که با هر کشوری به هر دلیلی مسئله ای پیدا کردیم بتوانیم کشور جدید را جایگزین کنیم.

شجاعی پیشنهاد داد: دفاتر خدمات مسافرتی بهتر است در حوزه کشورهایی مثل مالزی و چین و حتی ورود سلبریتی ها و... فعالیت نمایند و به سمت کشورهای شرقی چرخش نمایند چراکه الزاماً نباید تمام تورها و گردشگران ورودی ما از اروپا باشند.

منبع: میراث آریا

به "برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید