تحویل ندادن بعضی خودرو ها از سوی خودروسازان خصوصی، متقاضیان: خودرو نداشتید، چرا اعلام کردید؟

به گزارش همه ایده های جدید ، در حالی که یک شرکت خودروساز خصوصی به مشتریانش اعلام نموده بعضی از محصولاتی که نوبت تحویلشان تابستان سال جاری است موجود نیست و در صورت تمایل می توانند ماشین دیگری دریافت نمایند که این پرسش مطرح می گردد آیا شرکت متعهد به تحقق وعده خود در تحویل خودرو های اعلامی در طرح یکپارچه نیست و یا دلایل دیگری برای عدم عرضه وجود دارد؟

تحویل ندادن بعضی خودرو ها از سوی خودروسازان خصوصی، متقاضیان: خودرو نداشتید، چرا اعلام کردید؟

به گزارش ایسنا، اخیراً تعدادی از مشتریان شرکت مدیران خودرو که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، متقاضی دو محصول آریزو 7 و تیگو 8 این شرکت بوده و نوبت دریافت تابستان امسال داشته اند، در تماس با این خبرگزاری خاطرنشان کردند که به آن ها در پیامکی اطلاع رسانی شده که این دو خودرو فعلا آماده تحویل نیست و مشتری می تواند به جای آن محصول فونیکس FX را دریافت کند.

تعدادی از این مشتریان با توجه به اختلاف قیمت این محصولات با خودروی موردنظر تمایل به این جایگزینی نداشته اند و عنوان کردند چرا خودرویی که در حال حاضر موجود نیست در سامانه آمده که ما به عنوان اولویتمان انتخاب کنیم؟.

از سوی دیگر در این رابطه مشتری مدعی است که نمایندگی مدیران خودرو به وی اعلام نموده که چنانچه تمایل به دریافت خودروی مورد نظر را نداشته باشید، بایستی انصراف دهید و نوبت شما از بین خواهد رفت که موضوع به وسیله شرکت مدیران خودرو تکذیب و تاکید شد که مشتری در برخورد با چنین موضوعی، به شرکت نمایندگی، متخلف را معرفی کند.

بعلاوه این شرکت مونتاژکار خودرویی، پذیرفتن پیشنهاد جایگزین کردن خودرو ها به وسیله مشتری به اجبار را رد نموده و آن را کاملا اختیاری خوانده است و در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: مشتریان با توجه به موجودی خودروی FX PREMIUM و امکان تحویل به موقع این خودرو، می توانند از ابتدا برای دریافت این خودرو اقدام نمایند.

البته که هیچگونه اجباری برای مشتریان به جهت انتخاب این خودرو وجود ندارد؛ نیازی به انصراف برای مشتریانی که تمایل به دریافت خودروی FX ندارند، نبوده و نوبت آن ها محفوظ خواهد ماند تا هر زمان که تمایل داشتند، برای دریافت خودروی انتخابی خود (زمانی که تحویل فراهم گردد) یا هر محصول از این شرکت که بخشنامه آن اطلاع رسانی گردد، اقدام نمایند.

فراوری نشد یا خودرو هست، اما عرضه نمی گردد؟

این اتفاق در حالی افتاده است که این عرضه متعلق به طرح های فروش یکپارچه به وسیله سامانه یکپارچه است و پس از ثبت نام، اندازه تقاضای ثبت شده برای هر خودرو در مرحله ثبت نام به شرکت خودروساز داده می گردد و براساس برنامه فراوری خودرو، اولویت بندی مشتریان برای تحویل خودرو انجام و مشتریان منتخب به شرکت خودرویی معرفی می شوند؛ بنابراین شرکت مدیران خودرو که متعهد به تحویل خودرو های آریزو 6 و تیگو 8 در این زمان مقرر (تابستان 1402) شده است، به مشتری اعلام نموده نمی تواند به موقع خودرو ها را تحویل دهد؟

این عدم تحویل به موقع به دو دلیل می تواند اتفاق بیفتد؛ یا شرکت نتواسته به برنامه ریزی فراوری خودرو عمل نموده و طبق برنامه پیش برود و یا با توجه به آشفته بازار قیمت خودرو های مونتاژی که پس از قریب به چهار ماه، هنوز به سامان نرسیده و معین نیست با توجه به دستور رئیس جمهوری و با پیگیری معاون اول وی، پایین خواهد آمد یا شورای رقابت بر سر تصمیم خود خواهد ماند و افزایش قیمت اعمال می گردد؟ عرضه صورت نگرفته تا در آینده با قیمت بیشتری در بازار عرضه گردد.

حتی به نظر می رسد با تاخیر در تحویل، شاید فرصت به حداقل یک مرحله افزایش قیمت دوباره در نیمه دوم سال هم برسد و بهای خودرو بالاتر رود؛ شرکت هم طرح جایگزینی را پیشنهاد نموده که جای گلایه برای مشتری باقی نماند.

البته که همانطور که اشاره شد، قیمت آریزو 6 و تیگو 8 با خودروی فونیکس FX اختلاف چند 100 میلیون تومانی دارد.

حال باید دید متقاضیان در موعد های معین شده خودرو های مورد نظر خود را تحویل می گیرند و یا به با دلایل ذکر شده باید پول بیشتری را برای دریافت خودرو های جایگزین بپردازند؟

منبع: فرارو

به "تحویل ندادن بعضی خودرو ها از سوی خودروسازان خصوصی، متقاضیان: خودرو نداشتید، چرا اعلام کردید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل ندادن بعضی خودرو ها از سوی خودروسازان خصوصی، متقاضیان: خودرو نداشتید، چرا اعلام کردید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید