دست در خاک کن و پول دربیار

به گزارش همه ایده های جدید ، شرکت جان دییر تا سال 2018 بیش از 74هزار کارمند در سراسر جهان داشته که حدود نیمی از آنها در آمریکا مشغول به کار هستند و توانسته خود را به عنوان بزرگ ترین شرکت فراوری تجهیزات کشاورزی جهان معرفی کند.

دست در خاک کن و پول دربیار

شرکت جان دییر یک نام شناخته شده در فراوریات صنعت کشاورزی، ساختمان و جنگلداری است که موتورهای دیزل و تجهیزات مورد احتیاج برای ماشین آلات سنگین و تجهیزات چمن زنی را هم فراوری می نماید.

این شرکت که بعضی خدمات مالی و فعالیت های مربوط به آن را هم عرضه می نماید، در سال 2019 در فهرست 500 کسب وکار برتر آمریکایی رتبه 87 را به خود اختصاص داد و در فهرست جهانی رتبه 329 را کسب کرد.

نشان شرکت یک گوزن است و سابقه ای 183 ساله دارد که با تکیه بر آن شعار هیچ چیز مثل دییر حرکت نمی نماید را برای خود انتخاب نموده. این شرکت در سال 1837 تاسیس شده. جان دییر که در سال 1804 در ایالت ورمونت به دنیا آمد، درگیر فعالیت های مختلفی بود که برای فرار از ورشکستگی ناگزیر شد در سال 1836 به ایلینویز برود.

او در همان سال محلی حدود 128 متر مربع را افتتاح کرد تا علاوه بر تعمیرات عمومی برای روستاییان، تجهیزاتی همچون چنگک و بیل فراوری کند. این نوع فراوریات برای وی نقطه آغاز بود و محصولی که باعث جهش در کارش شد، یک گاوآهن فولادی بود که در زمان خودش یک اقدام پیشتاز به شمار می فت.

ویژگی اصلی گاوآهن دییر آن بود که خودش را در جریان کار تمیز می کرد چرا که او از تیغه های فولادی اسکاتلندی استفاده نموده بود. تا پیش از آن کشاورزان گاوآهنی را به کار می بردند که از چوب یا آهن ساخته شده بود و باید به طور مرتب تمیز می شد اما بدنه صاف محصولی که دییر عرضه کرد این مشکل را رفع ساخته بود. این محصول تاثیر بزرگی در مهاجرت افراد به دشت های بزرگ آمریکا در قرن 19 و 20 داشت.

قرن نوزدهم

شیوه قدیمی تجارت آن بود که محصولات بر اساس سفارش فراوری شوند که روشی کند بود. جان دییر دریافت که این روش نمی تواند الگویی ماندگار باشد و بر همین مبنا آغاز به فراوری محصولات خود بیش از میزان سفارش ها کرد.

این روش به مشتریان امکان داد که محصول را پیش از خرید ببینند و آن را مستقیم خریداری نمایند. آوازه این محصولات به سرعت بین مردم پخش شد. به این ترتیب کار گسترش یافت و جان دییر در سال 1842 مشارکت با لئونارد اندروس را آغاز کرد، گرچه چند سال بعد در 1848 این مشارکت سرانجام یافت و دییر به دلیل سهولت دسترسی به راه آهن و رودخانه می سی سی پی به منطقه مولاین در ایلینویز رفت.

این اقدامات موجب رونق کسب وکارش شد و او در سال 1849 در هر ماه 200 گاوآهن را فراوری می کرد. تا سال 1857 شرکت مجموعه ای از وسایل کشاورزی از جمله ارابه، دستگاه کشت ذرت و ماشین شخم زنی را فراوری می کرد و میزان فراوریات به 1،120 دستگاه در ماه رسیده بود.

رکود مالی سال 1858 گریبان جان دییر را هم گرفت و او برای گریز از ورشکستگی ناچار به سازماندهی دوباره شرکت شد و جان دییر دارایی هایش در شرکت را به پسر و دامادش واگذار کرد و تا سال 1886 سمت ریاست شرکت را برعهده گرفت.

شرکت فرایند توسعه را در این دوره طی کرد و در سال 1869 پیروز به دریافت جایزه از هفدهمین نمایشگاه ایالتی ایلینویز شدند. در ادامه تا ورود به قرن جدید شرکت همچنان روی ساخت تجهیزات کشاورزی متمرکز بود گرچه در سال 1890 تعدادی دوچرخه نیز ساخته و عرضه شد.

قرن بیستم

شرکت از سال 1912 وارد جهت فراوری تراکتور شد. آنها نمونه های خودشان از تراکتور را عرضه کردند اما پیروز ترین مدل موسوم به Dain All-Wheel-Drive بود. شرکت در سال 1918 تصمیم به خرید شرکت موتورهای گازوئیلی واترلو گرفت که فراوری نماینده تراکتوری موسوم به Waterloo Boy بود. شرکت تا سال 1923 که تراکتور خودشان به نام Model D را عرضه کردند، همچنان تراکتور قبلی را با همان نام واترلو فراوری و عرضه می کرد.

در ادامه نیز انواع زیادی از تراکتورهای خود را در تاسیسات خریداری شده از واترلو فراوری می کردند. آنها در سال 1927 نخستین نمونه از کمباین برداشت محصول را عرضه کردند و سال بعد از آن نمونه دیگری موسوم به John Deere No.1 را معرفی کردند که ماشینی کوچک تر بود و مورد توجه مشتریان نهاده شد.

بعد از سال 1930 بود که شرکت به سمت فراوری ماشین آلات مناسب کار در دامنه تپه ها رفت که به کشاورزان امکان می داد بیش از نیمی از سطوح شیب دار را هم زیر کشت و برداشت قرار دهند. در طول جنگ جهانی دوم چارلز دییر که رئیس شرکت بود با درجه سرهنگی وارد ارتش شد و اداره بخش تجهیزات و ماشین آلات هیات فراوریات جنگی را برعهده گرفت.

در این دوره شرکت علاوه برمحصولات کشاورزی، تراکتورهای نظامی و نقاله های تانک M3 و بعضی قطعات هواپیما، مهمات و واحد قابل حمل لباسشویی را برای نیروهای نظامی فراوری می کرد.

پس از جنگ و در سال 1947 شرکت نخستین کمباین اتوماتیک را فراوری کرد که بعدتر مدل های کوچک تر و بزرگ تر از آن هم ساخته شد. آنها همچنین در دهه 50 پیروز به ساخت تجهیزات قابل اتصال به تراکتورهای خود شدند که کارهای بریدن، پوست کنی و تمیز کردن ذرت را به صورت یک جا انجام می داد.

جهت کار شرکت در این دهه با خرید شرکت آلمانی Heinrich Lanz توسعه یافت و آنها در سال 1958 کارخانه ای در منطقه روزاریو آرژانتین تاسیس کردند. شرکت در سال 1960 نمایندگان فروش خود را در دالاس گرد هم آورد تا نخستین مدل نوین 4 و 6 سیلندر تراکتور را نمایش دهد.

شرکت جان دییر تا سال 2018 بیش از 74هزار کارمند در سراسر جهان داشته که حدود نیمی از آنها در آمریکا مشغول به کار هستند و توانسته خود را به عنوان بزرگ ترین شرکت فراوری تجهیزات کشاورزی جهان معرفی کند

ساخت و عرضه این سری از محصولات در طول 5 سال بعدی ادامه داشت. برنامه ریزی و اجرای این گردهمایی یک ماه زمان گرفت و 6هزار میهمان را پوشش داد. در طول این گردهمایی 16هواپیما درگیر جابه جایی کارکنان و فروشندگان شرکت بودند.

شرکت از نخستین مرتبه ای که در سال 1918 درگیر ساخت تراکتور شد، تمرکز خود را روی موتورهای 2 سیلندر گذاشته بود. اما رویداد دالاس آغاز جهتی متفاوت برای شرکت بود، چراکه از آن موقع استفاده از موتورهای 4 و 6 سیلندر روی تراکتورهای شرکت آغاز شد.

در سال 1973 شرکت موضوع جدیدی به نام Sound Idea را دنبال کرد و بر همین اساس اقدام به ساخت یک اتاقک مخصوص برای تراکتور کرد که علاوه بر پیشگیری از انتقال صدا، کار حفاظت از کشاورزان در مقابل باد و باران را هم بر عهده بگیرد، آنها همچنین امکانات تهویه هوا و تجهیزات صوتی مانند رادیو را هم به این اتاقک اضافه کردند.

شرکت در سال 1962 نام خود را به Deere & Company تغییر داد و بر اساس آمارها در همان زمان 35هزار کارمند داشت که 9هزار نفر از آنها در ایلینویز بودند و همزمان 6 سایت دیگر هم در اختیار داشت. شرکت در سال های بعد جهت فراوری محصولات جدید و ارتقای مدل های قبلی را ادامه داد و در سال 1989 به دلیل همین اقدامات در فهرست تالار مشاهیر مخترعان ملی نهاده شد.

قرن بیست و یکم

شرکت جان دییر تا سال 2018 بیش از 74هزار کارمند در سراسر جهان داشته که حدود نیمی از آنها در آمریکا مشغول به کار هستند و توانسته خود را به عنوان بزرگ ترین شرکت فراوری تجهیزات کشاورزی جهان معرفی کند.

شرکت در سال 2017 توافقنامه ای را با شرکت Blue River امضا کرد. این شرکت پیشرو در ارائه خدمات یادگیری ماشینی در حوزه کشاورزی است و تجهیزات مربوط به دید و فراگیری ماشینی را طراحی و فراوری می نماید.

این تجهیزات به کشاورزان یاری می نماید تا میزان مصرف نهاده های کشاورزی را بر اساس احتیاج هر منطقه از زمین مدیریت نمایند. شرکت جان دییر با گذشت بیش از 183 سال از آغاز به کار، امروز در فهرست شرکت های بزرگ و ثروتمند جهان واقع شده است.

گزارش ها نشان می دهد که درآمد شرکت در سال 2018 بیش از 37.357میلیارد دلار بوده و شرکت در سال 2017 در مجموع 2.159میلیارددلار سود خالص کسب نموده. در همین حال مجموع دارایی های شرکت تا سال 2017 برابر با 65.786 میلیارد دلار شده و تا سال 2018 بیش از 74هزار و 400 کارمند را به کار گرفته است.

منبع: مجله شنبه

به "دست در خاک کن و پول دربیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست در خاک کن و پول دربیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید