دهک بندی جامعه برای دریافت یارانه حمایتی چگونه است؟

به گزارش همه ایده های جدید ، بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به 78 میلیون و 352 هزار و 856 نفر یارانه نقدی و به 60 میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.

دهک بندی جامعه برای دریافت یارانه حمایتی چگونه است؟

به گزارش باشگاه همه ایده های جدید ، زمستان سال قبل براساس لایحه بودجه سال 1401 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه ها و بااستفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف شد حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی عایدیی کلیه خانوار های یارانه بگیر به وسیله شاخص های متقن و ثبتی قابل اتکا نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوار های پر عایدی اقدامکند، تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت خانوار های تحت پوشش و پشت نوبتی نهاد هایحمایتی گردد.

پایگاهی برای ترسیم تمکن مالی ایرانیان

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شناسنامه رفاهی و مالی افراد ایجاد شده و با ملاک قرار دادن اطلاعات، دهک های عایدیی ثروتمند و کم برخوردار را تعیین می نماید و تحلیل اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم گیری دولت در پرداخت یارانه و سایر امور قرار می گیرد.

بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به 78 میلیون و 352 هزار و 856 نفر یارانه نقدی و به 60 میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.

پایگاه رفاه ایرانیان به طور دائم بروز می گردد

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس در قانون برنامه بودجه همه دستگاه هایی که مشمول ماده 29 برنامه ششم توسعه بودند، مکلف شدند همکاری نمایند.

به گفته ابوحمزه، پایگاه های اطلاعاتی اینطور نیست که کارشان تمام گردد بلکه مرتب تکمیل تر می شوند.

فهرست تازه دهک بندی به سازمان هدفمندسازی یارانه ارسال شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد که پایگاه رفاه ایرانیان تا 95 درصد تکمیل شده آن 5 درصد به این علت است که بعضی دستگاه هاهنوز به این پایگاه متصل نشده اند با این حال ما محتاطانه دهک بندی نموده ایم و شنبه 17 اردیبهشت فهرست دهک بندی اولیه تازه را به سازمان هدفمندی یارانه ها ارسال کردیم.

به گفته عبدالملکی، تغییر در نظام یارانه شاخص های فقر را در جامعه بهبود خواهد بخشید، چون دهک های پایین تر مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد پس رسیدگی به فقرا بهتر می گردد.

سه دهک اول 400 هزار تومان یارانه می گیرند

در نهایت دیشب رئیس جمهور بیان کرد که به سه دهک نخست از 10 دهک، به ازای هر نفر 400 هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک های چهارم به بعد هم هر نفر 300 هزار تومان دریافت می نمایند.

10 درصد جمعیت بی احتیاج از یاری های حمایتی دولت هستند

آنطور که وزیر اقتصاد گفته است، 30 درصد از جمعیت کشور یارانه 400 هزار تومانی و 60 درصد دیگر، یارانه 300 هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

به گفته خاندوزی، 10 درصد از جمعیت بی احتیاج از یاری های حمایتی دولت هستند.

مبلغ تازه یارانه معیشتی خانوار

در دهک یک تا سه عایدیی خانواده 2 نفره 800 هزار تومان، خانواده 3 نفره یک میلیون و 200 هزار تومان، خانواده 4 نفره یک میلیون و 600 هزار تومان و خانواده 5 نفره 2 میلیون تومان یارانه معیشتی دریافت خواهد نمود.

در دهک 4 تا 9 عایدیی خانواده 2 نفره 600 هزار تومان، خانواده 3 نفره 900 هزار تومان، خانواده 4 نفرهیک میلیون و 200 هزار تومان و خانواده 5 نفره یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "دهک بندی جامعه برای دریافت یارانه حمایتی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهک بندی جامعه برای دریافت یارانه حمایتی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید