روند رو به رشد سرمایه گذاری رامسر را به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل نموده است

به گزارش همه ایده های جدید ، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، روند رو به رشد سرمایه گذاری رامسر را به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل نموده است.

روند رو به رشد سرمایه گذاری رامسر را به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل نموده است

شهرستانهای غرب مازندران با برخورداری از ظرفیتهای طبیعی منحصر بفرد می تواند به مقصد اول طبیعت گردی و بومگردی در کشور تبدیل گردد که لازمه تحقق این راهبرد داشتن نقشه راه علمی و سرمایه گذاری است که در زمان حاضر 12 طرح با حجم سرمایه گذاری بیش از 120 هزار میلیارد ریال در شهرستان رامسر در جریان است.

جاذبه های کم نظیر طبیعی شهرستان رامسر واقع در غرب مازندران در هر موسمی با جلوه گری رنگهای گوناگونش در واقع اطلس تمام نمای نقاشی الهی است و منظره ها بی بدیل آن هر بیننده ای را به تامل وا می دارد به طوری که سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و توریست داخلی و خارجی است.

از حدود سه هزار روستا در مازندران بیش از نیمی از آنها قابلیت توریستی و ایجاد اقامتگاه های بومگردی را دارند. غرب مازندران 21 شهر، هزار و 150 روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

طی سالهای اخیر با رونق گرفتن موضوع اقامتگاه های بومگردی 342 واحد اقامتگاه بومگردی در روستاهای مازندران راه اندازی شده که یکی از راهبردهای حوزه توریستی رامسر توسعه بومگردی است.

رئیس اداره میرث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی رامسر سرمایه گذاری را لازمه توسعه صنعت توریستی در این شهرستان دانست و گفت: رشد سرمایه گذاری در حوزه توریستی رامسر بسیار خوب است.

نادر سحرخیز افزود: در زمان حاضر 12 طرح با حجم سرمایه گذاری بیش از 120 هزار میلیارد ریال در در این شهرستان در جریان است برآیندها نشان از افزایش این سرمایه گذاری ها دارد.

وی گفت: سالانه بیش از 10 موافقت اصولی تازه در این بخش صادر می گردد که بخش عمده آن به نتیجه رسیده و بر حجم سرمایه گذار در حوزه توریستی افزوده می گردد.

وی با اشاره به نقش مهم تاسیسات توریستی استاندارد در جذب توریستان یادآور شد: شهرستان رامسر دارای قابلیت های بی نظیر در حوزه توریستی است و شکوفایی این قابلیت ها مستلزم داشتن تاسیسات و زیرساختهای استاندارد برای توریستان است.

سحرخیز تفکر صحیح و دانش کافی را در ایجاد تاسیسات توریستی لازم دانست و گفت: بی برنامه بودن باعث آسیب به صنعت توریستی شهرستان رامسر خواهد شد.

به گفته وی، تنوع محصول توریستی در رامسر سبب شده که این منطقه از جغرافیای کشور و مازندران به عنوان مقصد اول توریستی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی رامسر افزود: وجود سواحل زیبا، کوهستان پرطراوت و طبیعت خاص همه این شهرستان غرب مازندران را ویژه کرده است.

وی سرمایه گذاری در صنعت توریستی این شهرستان و حتی غرب مازندران را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: تفکری جهانی در نحوه استفاده از طبیعت از طرف سازمان جهانی توریستی برای کشورها دیده شده و هر سال براساس آن تفکر شعار سال توریستی تعریف می گردد سالی که در آن هستیم با شعار توریستی سبز معرفی شده و این خود اهمیت نگهداری از طبیعت و ضرورت سرمایه گذاری در آن را بیان می نماید.

وی بیان نمود: تاسیسات توریستی متنوعی در فلوچارت وزارت میراث فرهنگی و توریستی و صنایع دستی در این خصوص دیده شده و ایجاد تاسیسات استاندارد مستلزم رعایت قوانین و تایید نقشه های معماری آن به وسیله وزارتخانه است.

سحرخیز گفت: تاسیساتی مانند هتل ها، متل ها، هتل آپارتمان ها، محیط های توریستی شهری و روستایی، سفره خانه های سنتی، رستورانهای بین راهی، زائرسرا، کمپ های توریستی، مراکز بازی و تفریح، بومگردی که متقاضیان ایجاد تاسیسات توریستی می توانند با مراجعه به سایت وزارت توریستی از ویژگی های هر طرح آگاهی یابند.

وی احتیاج روز رامسر را به تاسیسات توریستی تازه روز افزون دانست و گفت: در بخش اقامتی شهرستان دارای 27 واحد اقامتی بوده که بیش 10 برابر این رقم احتیاج روز شهرستان رامسر است.

وی تاکید نمود: واحد متنوعی مانند اسکله، محیط های توریستی شهری و روستایی، بومگردی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر گفت: در بخش دیگری از طرح های توریستی میتوان به احیای آبگرم های شهرستان و بعلاوه سرمایه گذاری در بخش توریستی سلامت اشاره نمود.

سحرخیز دهستان اشکور رامسر را بسیار مستعد ایجاد و تبدیل واحدهای بومگردی برشمرد و افزود: برنامه ریزی برای تبدیل این دهستان زیبا و تاریخی به قطب بومگردی از برنامه های مهم این نهاد فرهنگی است.

منبع: همگردی

به "روند رو به رشد سرمایه گذاری رامسر را به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند رو به رشد سرمایه گذاری رامسر را به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید