چرا کرایه هتل در قم نسبت به مشهد گران تر است؟

به گزارش همه ایده های جدید ، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در خصوص بالا بودن قیمت هتل در قم نسبت به تهران و یا دیگر شهر های شهر زیارتی مانند مشهد مقدس توضیحاتی داد.

چرا کرایه هتل در قم نسبت به مشهد گران تر است؟

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به افتتاح 5 هتل و مهمانپذیر و تعداد زیادی خانه مسافر طی 2 سال گذشته، اظهار کرد: در هفته دولت نیز 3 مهانپذیر و یک اقامتگاه سنتی را افتتاح خواهیم کرد.

او اضافه کرد: بالای 56 پروژه در دست اجرا داریم که با توجه به بالا رفتن هزینه ها در 3 سال گذشته، مالکان این پروژه ها در پی دریافت وام از دولت هستند و در مجموع رقمی بیش از 1000 و صد ملیارد تومان تسهیلات از محل تبصره 18 قانون بودجه، تقاضای وام اجرا شده است.

ارجمندی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت گردشگری استان قم اضافه کرد: در سال گذشته تنها 200 میلیارد تومان از تسهیلات درخواستی جذب شده و بعضی پروژه های ما به افتتاح رسید؛ اما با وجود کوشش سرمایه گذاران، بدون دریافت تسهیلات نمی توانیم شاهد جهشی در بحث هتل داری و گردشگری استان باشیم.

او اضافه کرد: بیش از 25 پروژه بالای 70 درصد آمادگی به استانداری معرفی شده که در صورت همکاری بانک ها قریب به 15 مورد از آن ها به زودی به بهره برداری خواهد رسید؛ واقعیت این است که هزینه فعلی تکمیل پروژه ها بیش از چند برابر برآورد های اولیه بوده و اتمام آن ها نیازمند دستگیری دولت است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: استان قم در مجموع بیش از 14 هزار تخت دارد که تنها 6 هزار تخت آن رسمی ست و الباقی یعنی رقمی در حدود 6 تا 7 هزار تخت در قالب خانه مسافر و هتل های یک ستاره و… دسته بندی می گردد و ما با اجرای طرح های تشویقی در پی بالابردن ظرفیت تخت در همه وجوه هستیم.

او از افزایش ظرفیت هتلی قم در آینده نزدیک خبر داده و گفت: دو زائرسرا در جمکران و پردیسان در دست احداث بوده و مجوزشان صادر شده که ساختمان یکی از این دو آماده و نزدیک به بهره برداری است و افتتاح این دو مجموعه جمعا قریب به 1000 و ششصد تخت به ظرفیت استان خواهد اضافه کرد.

ارجمندی پیرامون بالابودن بعضی قیمت ها در حوزه هتل داری و گردشگری قم به دو نکته بالاتر بودن تقاضا نسبت به عرضه در اغلب ایام و پایین بودن ظرفیت به طور کلی، اشاره نمود و گفت: بالا بودن قیمت در قم نسبت به تهران و یا به ویژه شهر زیارتی مانند مشهد مقدس به واسطه آن است که در مشهد عرضه بیشتر از تقاضاست و چند ماه از سال برای واحد های صنفی امکان اعطای تخفیف وجود دارد.

او تاکید نمود: در هر صورت در صورت وصول شکایت پیرامون دریافت مبلغی بالاتر از نرخ مصوب و یا مشاهده گرانفروشی، برخورد جدی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه مطابق دستورالعمل اجرایی معاون اول رئیس جمهور در 14 تیر 1402، از جمله مهم ترین ابزار ایجاد حمایت از فراوری و اشتغال پایدار و رشد فراوری ملی، با تاکید بر یکپارچه سازی حمایت های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان های کشور خواهد بود.

استان قم به واسطه ظرفیت معنوی، علمی و پزشکی مقصد زائران، دانشجویان و گردشگران سلامت است که رشد و بهره مندی بیشتر از آن، در گرو توسعه زیرساخت های مختلفی از جمله افزایش ظرفیت گردشگری با حمایت بیش از پیش دولت خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا کرایه هتل در قم نسبت به مشهد گران تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کرایه هتل در قم نسبت به مشهد گران تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید