رییس ایکس باکس: گوگل و آمازون رقیب ما هستند، نه سونی و نینتندو

به گزارش همه ایده های جدید ، مدیر شعبه بازی های ویدیویی مایکروسافت در مصاحبه ای تازه، رقبای ایکس باکس را آمازون و گوگل معرفی نموده است. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس در مایکروسافت، طی مصاحبه ای به نشریه تکنولوژی پروتکل گفته است که توانایی سونی و نینتندو در ساخت و توسعه زیرساخت ابری است که می تواند این دو شرکت را هم به رقبای مایکروسافت، آمازون و گوگل تبدیل کند.

رییس ایکس باکس: گوگل و آمازون رقیب ما هستند، نه سونی و نینتندو

فیل اسپنسر در این باره گفته است: وقتی اسم از سونی و نینتندو می آید، ما احترام بسیار زیادی برای آن ها داریم، ولی ما آمازون و گوگل را به عنوان رقبای اصلی خود می بینیم. قصد بی احترامی به سونی و نینتندو نداریم، ولی این شرکت های سنتی حوزه بازی کم و بیش عقب مانده اند. شاید کوشش نمایند و بخواهند چیزی شبیه به آژور بسازند، ولی ما در تمام این سال ها ده ها میلیارد دلار در زیرساخت ابری سرمایه گذاری نموده ایم.

مایکروسافت سال هاست که دیگر کنسول ایکس باکس را آینده فعالیت های خود در صنعت بازی قلمداد نمی نماید. کوشش های این غول بزرگ حوزه تکنولوژی در راستای بزرگتر کردن گستره مخاطب های خود است؛ طوری که مایکروسافت میلیاردها گیمر را در تمام جهان هدف گرفته است. گوگل به تازگی سرویس ابری بازی خود به اسم استیدیا را راه اندازی نموده است و مایکروسافت هم در ادامه، مشغول کار روی سرویس استریم بازی خود به اسم xCloud است. این پلتفرم بازی مایکروسافت قرار است در سرانجام امسال میلادی رسما راه اندازی گردد.

اسپنر پیش از این به اهمیت ورود گوگل و آمازون به حوزه بازی اشاره نموده بود. مدیر ایکس باکس هم چنین معتقد است که فروش کنسول تمرکز مایکروسافت در تجارت بازی خود نخواهد بود. فیل اسپنسر می گوید که آن ها هیچ علاقه ای به جنگ و رقابت با سونی و نینتندو ندارند.

او ادامه داده است: من نمی خواهم با آن ها وارد جنگ شوم، در حالی که آمازون و گوگل کوشش می نمایند تا صنعت بازی را به مخاطبی 7 میلیاردی در تمام جهان ارایه دهند. هدف نهایی ما دقیقا همین است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که استریم بازی و پلتفرم های ابری، آینده دور این صنعت هستند. خود مایکروسافت هم از این موضوع خبر دارد؛ طوری که قرار است امسال شاهد عرضه مدل جدید کنسول ایکس باکس به اسم ایکس باکس سری ایکس باشیم. عرضه این کنسول در کنار پلی استیشن 5، در پاییز امسال ورود به نسل بعدی بازی های ویدیویی را رقم خواهد زد.

گوگل، مایکروسافت، انویدیا و حتی سونی هم سرویس های استریم بازی خود را دارند، ولی این سرویس ها فعلا به دلیل نبود زیرساخت مناسب و مسائل متعدد، همه گیر نشده اند. شکی در این موضوع نیست که آینده صنعت بازی، در استریم بازی و پلتفرم های ابری است؛ همانطور که صنعت موسیقی سال هاست فروش دیسک را کنار گذاشته و به طور کلی بر مبنای استریم کار می نماید و بخش بزرگی از سینما و تلویزیون هم در جهان مبتنی بر سرویس های استریم است. با این حال، طبیعت تعاملی بازی های ویدیویی امکان راه اندازی پلتفرم های ابری را بسیار سخت نموده است؛ موضوعی که حتی گوگل و مایکروسافت با بزرگترین پایگاه های داده، سریع ترین سرورها و استفاده از فرمت های جدید ویدیو، هنوز نتوانسته اند راه حلی برای آن پیدا نمایند.

تصمیم مایکروسافت در راستای آماده سازی خود برای آینده صنعت بازی، کاملا به جاست، ولی نه در صورتی که این تصمیم به قیمت فراموش کردن تجارت حال حاضر این حوزه تمام گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "رییس ایکس باکس: گوگل و آمازون رقیب ما هستند، نه سونی و نینتندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس ایکس باکس: گوگل و آمازون رقیب ما هستند، نه سونی و نینتندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید