معرفی 13 مانیتور 144 هرتزی برتر؛ تجربه گیمینگ روان و لذت بخش

به گزارش همه ایده های جدید ، اگر در پی خرید مانیتور 144 هرتزی باکیفیت هستید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 13 مدل مجذوب کننده و محبوب آشنا کنیم. این مانیتورها را در سه بخش بالارده، میان رده و مالی به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی 13 مانیتور 144 هرتزی برتر؛ تجربه گیمینگ روان و لذت بخش

مانیتور 144 هرتز بالارده

1. مانیتور گیمینگ 144 هرتز ایسوس مدل VG28UQL1A سایز 28 اینچ

نخستین مانیتوری که قصد معرفی آن را داریم، مانیتور 28 اینچی ایسوس مدل VG28UQL1A است؛ یکی از برترین و گران ترین مانیتورهای 144 هرتزی موجود در بازار ایران که قادر است در وضوح خیره نماینده 4K، رفرش ریت 144 هرتز را ارائه دهد. این یعنی شما در کیفیتی مثال زدنی، قادر خواهید بود بازی ها را به نرم ترین شکل ممکن اجرا و تجربه کنید.

این مانیتور قدرتمند از استانداردهایی نظیر HDR و G-Sync انویدیا پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب اگر کارت گرافیک انویدیا داشته باشید، برترین کیفیت و هماهنگی را به شما ارائه دهد. البته این بدان معنا نیست که کارت های شرکت AMD را نمی توانید با این مانیتور بهره ببرید.

این مانیتور روی کنسول PS5 و ایکس باکس سری X هم قادر به اجرای بازی ها در وضوح 4K هست با این تفاوت که در این حالت فقط قادر خواهید بود به 120 هرتز آن دسترسی داشته باشید. پنل IPS با دقت رنگ استثنائی، نور پس زمینه LED، صفحه نمایش مات، بلندگوهای داخلی با توان 2 وات (دو عدد)، روشنایی 300 نیت، 4 عدد پورت HDMI و 2 عدد پورت USB، توان 33 وات و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه، از جمله قابلیت های خوب این مانیتور به شمار میرود. این محصول به همراه یک کابل USB و آداپتور درون جعبه به دست کاربر خواهد رسید.

2. نمایشگر ایسوس مدل ROG STRIX XG43UQ سایز 43 اینچ

از جمله برترین مانیتور های 144 هرتز موجود در بازار، ایسوس مدل ROG STRIX XG43UQ است. نور پس زمینه در این مانیتور مثل مدل شماره 1 از نوع LED و پنل هم از نوع VA است. نماینده ایسوس هم از این قاعده مستثنی نیست و با بهره مندی از زمان پاسخ گویی 1 تا 3 میلی ثانیه و دقت رنگ عالی، قادر است شما را غرق در محتوایی کند که به زیبایی آن ها را برایتان به نمایش در می آورد.

البته VA بودن پنل باعث شده زاویه دید آن خیلی مجذوب نماینده نباشد. یعنی وقتی از کنار به صفحه نگاه کنید، شاید پنل سفید گردد چون کاملا طبیعی است. از جمله امکانات این مانیتور می توان به 2 بلندگوی 10 واتی، 4 پورت HDMI و یک دیسپلی پورت اشاره نمود. این مانیتور برای اهداف گیمینگ طراحی شده و عملکرد فوق العاده ای هم از این حیث دارد.

3. مانیتور گیمینگ 144 هرتز ام اس آی مدل Optix MPG341QR سایز 34 اینچ

می رسیم به مانیتور سوم این فهرست یعنی MSI Optix MPG341QR که از جمله برترین مانیتور های 144 هرتزی بازار محسوب می گردد. نرخ به روزرسانی تصویر این مانیتور همانطور که گفته شده به 144 هرتز و زمان پاسخ دهی آن هم به 1 میلی ثانیه می رسد.

اما یکی از ویژگی های مهم این مانیتور، پایه های ارگونومیک آن است که می تواند محصول را مطابق احتیاج شما تنظیم کند. یکی دیگر از ویژگی های شاخص این مانیتور 144 هرتزی، بهره مندی آن از تکنولوژی Nvidia G-Sync است که می تواند در انجام بازی های ویدیویی بسیار کارآمد باشد. مانیتور MSI Optix MPG341QR دارای پورت های HDMI و DisplayPort است که از ورودی HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 پشتیبانی می نمایند.

پنل IPS با نور پس زمینه LED، دقت بالا در نمایش رنگ ها، پشتیبانی از جک هدفون، پشتیبانی از حالت کنسول با وضوح 2K و رفرش ریت 120 هرتز در پلی استیشن 5، طراحی بدون حاشیه و ظاهر بسیار شیک و زیبا از جمله امکاناتی است که سبب شده MSI Optix MPG341QR به یکی از برترین مانیتور های 144 هرتزی بازار تبدیل گردد.

4. مانیتور خمیده 34 اینچی کولرمستر مدل GM34-CW

کولرمستر در این مانیتور سعی نموده از آخرین امکانات و تکنولوژ ی ها بهره ببرد تا آن را به انتخابی مناسب برای گیمرها تبدیل کند. بری مثال، پنل استفاده شده در این مانیتور از نوع خمیده با درجه خمش 1500R است تا زاویه دیدی هر چه بهتر و گسترده تری را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. این پنل از نوع VA با نورپردازی Quantum Dot است که می تواند به یاری کیفیت وضوح تصویر 3440 × 1440 یا همان UWQHD با قابلیت HDR400 و کنتراست 3000:1، تصاویری مجذوب نماینده با عمق رنگ مشکی مناسب فراوری کند.

بعلاوه این پنل با نرخ رفرش ریت 144 هرتز و پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای می تواند شما را در غرق در بازی ها کند به گونه ای که دلتان نمی خواهد از پای بازی بلند شوید. علاوه بر این ها، این مانیتور کولر مستر از فناوری تصویر AMD موسوم به FreeSync 2 هم بهره می برد. کولر مستر در مانیتور خمیده 34 اینچی GM34-CW توجه ویژه ای به سلامت چشم و گردن نیز داشته تا بدین ترتیب در جلسات طولانی مدت گیمینگ، کاربر به هیچ وجه احساس خستگی نکند.

بهره مندی از دو اسپیکر 3 واتی، روشنایی 400 نیت، مقدار بزرگ، کیفیت ساخت بسیار بالا و نورپردازی پنل پشتی، از جمله امکانات خوب این مانیتور مجذوب نماینده به حساب می آیند.

مانیتور 144 هرتزی میان رده

1. مانیتور گیمینگ 144 هرتز ام اس آی مدل G321Q سایز 31.5 اینچ

این محصول مانیتور 144 هرتز مقرون به صرفه نیست ولی در مقایسه با مدل های بالارده، قیمت به مراتب مناسب تری دارد و کاربران زیادی از پس خرید آن بر می آیند. G321Q یک مانیتور 31.5 اینچی است که در زمره مرغوب ترین و برترین مانیتور های 144 هرتزی بازار قرار می گیرد. وضوح تصویر این مانیتور به 2560 × 1440 می رسد تا در انجام بازی ها، تمام جزئیات برایتان به برترین شکل ممکن به تصویر کشیده گردد.

مانیتور G321Q از تکنولوژی AMD FreeSync و G-Sync پشتیبانی می نماید تا با کیفیت بیشتر و بدون نوسان به انجام بازی بپردازید و لذت ببرید. این مانیتور از پنل IPS با نور پس زمینه LED بهره می برد تا جزئیات آن هنگامی که از زوایای مختلف به آن نگاه می کنید تغییر نکند و بعلاوه در نمایش رنگ ها دقت فوق العاده ای داشته باشد.

در رابطه با رفرش ریت این مانیتور هم باید بگوییم به صورت بومی از نرخ 144 هرتز پشتیبانی می نماید اما اگر از قابلیت DP OverClocking بهره ببرید، می توانید نرخ بروزرسانی را تا 170 هرتز هم افزایش دهید. این مانیتور در حالت کنسول پلی استیشن 5، قادر است تصاویر را با وضوح FHD و نرخ بروزرسانی 120 هرتز به نمایش بگذارد.

2. مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC32G55TQBM سایز 32 اینچ

اگر در پی یک مانیتور گیمینگ 144 هرتز هستید و از طرفی نمی خواهید مبلغ بسیار زیادی هم برای آن هزینه کنید، پیشنهاد ما خرید مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC32G55TQBM است. محصولی 32 اینچی با پنلی از نوع VA و نور پس زمینه LED که تعادل بسیار خوبی در دقت رنگ و زمان پاسخگویی دارد.

این مانیتور گیمینگ 144 هرتز وزن بسیار کمی داشته (5.7 کیلوگرم) و به سادگی می توانید آن را جابجا کنید. بعلاوه از قابلیت های مجذوب نمایندهی نظیر وضوح 2K، زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه، حالت محافظت از چشم، پایه های ارگونومیک پنل خمیده با زاویه دید عالی و طراحی شکیل و زیبا اشاره نمود.

این مانیتور روی پنل پشتی خود از جک هدفون و میکروفون، یک پورت HDMI، یک پورت DisplayPort و یک USB هم بهره می برد که البته مورد آخر یعنی پورت USB برای سرویس آن استفاده می گردد.

3. مانیتور گیمینگ 144 هرتز سامسونگ مدل LC27G55TQWM سایز 27 اینچ

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC27G55TQWM سایز 27 اینچ مقرون به صرفه ترین مانیتور 144 هرتز بازار نیست اما پرداخت مبلغی کمتر از 17 میلیون برای محصولی 27 اینچی با پنلی از جنس VA و نور پس زمینه LED، اصلا مبلغ زیادی محسوب نمی گردد. خصوصا که برترین شرکت فراورینماینده پنل نمایشگر یعنی سامسونگ، شرکت سازنده آن به شمار میرود. در سایر بخش ها، این مانیتور مشابه همان مدل شماره دومی است چرا که در واقع همان نمونه 27 اینچی آن محسوب می گردد.

4. مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG273 سایز 27 اینچ

مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG273 سایز 27 اینچ برای افرادی طراحی شده که در این بازه قیمتی، علاقه ای به مانیتور خمیده ندارند. بدین ترتیب اگر نماینده خمیده ایسوس نظر شما را جلب نکرد، می توانید به سراغ این مانیتور گیمینگ 144 هرتز بیایید که به جای VA، پنلی از جنس IPS با نور پس زمینه LED دارد و بعلاوه وضوح تصویر در آن به جای 2K، به 1080 × 1920 می رسد.

با این حال اگر عاشق بازی کردن هستید، FHD همچنان وضوح مورد علاقه گیمرهاست؛ به خصوص اگر بخواهید با رفرش ریت 144 هرتز روی آن به انجام بازی بپردازید. صفحه نمایش این مانیتور مات بوده و باعث شده نور به چشم شما بازتاب نگردد و برای کارهای طراحی و ادیت مناسب باشد.

این مانیتور فقط 5.15 کیلوگرم وزن دارد که باعث شده برای جابجایی بسیار مناسب باشد. بعلاوه وجود حواشی بسیار کم در اطراف تصویر، سبب شده وقتی بخواهید دو مانیتور را کنار هم قرار دهید، تصویر عریض و بدون شکستگی دریافت کنید که تجربه فوق العاده لذت بخشی را برایتان فراهم می نماید.

5. مانیتور گیمینگ 144 هرتز مسترتک مدل GP329BQ سایز 32 اینچ

GP329BQ یک مانیتور 144 هرتز واقعا مقرون به صرفه در سطح میان رده محسوب می گردد که 32 اینچی بوده و از پنل خمیده LED از نوع VA بهره می برد و دقت تصویر یا رزولوشن آن 1440×2560 پیکسل (QHD) است. GP329BQ با نرخ به روز رسانی 144 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه، یک انتخاب فوق العاده برای لذت بردن از نمایش با کیفیت، یکپارچه و بدون نقص بازی های حرفه ای است.

از آن جایی که این مانیتور گیمینگ 144 هرتز، در نمایش رنگ ها دقت بسیار زیادی دارد، می تواند یک انتخاب مناسب برای طراحان و ویرایشگرانی باشد که با عکس و تصویر سر و کار دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های مانیتور GP329BQ مسترتک، بهره بردن از تکنولوژی G-Sync و FreeSync است. این مسئله باعث می گردد مسائل مربوط به پردازش تصویر کاهش پیدا نموده و همه اجزاء با یکدیگر همگام بمانند.

درگاه های ارتباطی این مانیتور شامل سه عدد پورت HDMI، یک عدد پورت Display و ورودی میکروفون و اسپیکر است. طراحی بسیار زیبا، قیمت استثنائی و ارزش خرید بالا، از جمله سایر قابلیت های این مانیتور مجذوب نماینده به شمار میرود.

6. مانیتور ال جی مدل GL600F-B سایز 24 اینچ

مانیتور ال جی مدل GL600F-B مقرون به صرفه ترین مانیتور 144 هرتز بازار نیست اما یکی از مقرون به صرفه ترین هاست که به لطف بهره مندی از نمایشگری 23.6 اینچی با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه، می تواند احتیاج شما را در انجام بازی ها رفع کند. این مانیتور پنلی از جنس TN با نور پس زمینه LED دارد و وزن آن هم تنها به 3.7 کیلوگرم می رسد. با بهره مندی از وضوح تصویر FHD، این مانیتور قادر است تصاویر را با کیفیت خوبی به چشمان شما برساند. بهره مندی از دو پورت HDMI، پشتیبانی از فناوری FreeSync، فناوری محافظت از چشم و قیمت مناسب، از جمله سایر امکانات این مانیتور به شمار میرود.

مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC24RG50FQM سایز 24 اینچ هم یکی از رقبای مانیتور LG محسوب می گردد که اگر به محصولات سامسونگ علاقه مند باشید، می تواند انتخاب مجذوب نمایندهی باشد.

اما مانیتور 144 هرتز مقرون به صرفه تر از دو مدل دیگر با امکانات مجذوب نماینده تر، محصول ویووسونیک است که از پنل IPS با نور پس زمینه LED بهره می برد. در سایر بخش ها این مانیتورها با یکدیگر برابر هستند و انتخاب بین آن ها به سلیقه کاربر بستگی دارد.

مانیتور 144 هرتزی مالی

1. مانیتور گیمینگ 144 هرتز جی پلاس مدل GGM-L277FN سایز 27 اینچ

با پرداخت مبلغی کمتر از 10 میلیون تومان، مانیتور گیمینگ 144 هرتز جی پلاس مدل GGM-L277FN یک گزینه مجذوب نماینده به شمار میرود که رفرش ریت یادشده را در پنلی 27 اینچی از نوع IPS با کیفیت FHD به نمایش می گذارد. این مانیتور وزن کمی داشته (5.5 کیلوگرم) و برای جابجایی اصلا مسئله ای ایجاد نمی نماید.

اما آنچه که باعث شده این مانیتور به انتخاب مجذوب نمایندهی برای کاربران تبدیل گردد، پایه فوق العاده مجذوب نماینده آن است. این پایه به شکل بسیار حرفه ای طراحی شده که قادر است مانیتور را در زوایای مختلف بچرخاند تا در برترین حالت در مقابل چشم شما قرار بگیرد. بعلاوه بهره مندی از فناوری محافظت از چشم هم در مانیتور ایرانی جی پلاس دیده می گردد تا یک انتخاب مجذوب نماینده در بازه قیمتی یادشده باشد.

2. مانیتور مدل F24-144B1 سایز 23.8 اینچ

مانیتور فاطر مدل F24-144B1 از جمله محصولات رده بالای برند فاطر به شمار میرود اما در این فهرست، در رده مالی قرار می گیرد چرا که کمتر از 8 میلیون تومان در لحظه نگارش این مطلب قیمت دارد و رفرش ریت 144 هرتز را در وضوح FHD در پنلی از جنس IPS به نمایش می گذارد تا تجربه ای لذت بخش از انجام بازی های ویدیویی داشته باشید.

در مانیتور F27-144B1، شرکت فاطر با استفاده از نور پس زمینه نسل نو ELED و نیز افزایش تعداد رنگ های قابل پشتیبانی در نمایش تصاویر، کیفیت بالایی برای کاربران به ارمغان آورده تا احساس نکنید مانیتوری مالی در اختیار دارید. بعلاوه صفحه نمایش این مانیتور از انواع مات و تخت بوده که اندازه آسیب به چشم را به حداقل می رساند. از جمله جالب ترین قابلیت این مانیتور می توان به سیستم خنک نماینده آن اشاره نمود که از داغ کردن مانیتور جلوگیری می نماید.

3. مانیتور گیمینگ 144 هرتز ایسر مدل VG240Y-PBIIP سایز 24 اینچ

در نهایت می رسیم به مقرون به صرفه ترین مانیتور 144 هرتز این فهرست که قیمت پایین آن اصلا نباید باعث گردد فکر کنید مانیتور بی کیفیتی است. این مانیتور گیمینگ 144 هرتز از پنلی 24 اینچی از نوع IPS با نور پس زمینه LED بهره می برد که دقت آن در نمایش رنگ ها سبب شده حتی برای کارهای ادیت و طراحی هم گزینه مناسبی باشد. بعلاوه زمان پاسخگویی سریع 1 میلی ثانیه ای آن هم باعث افزایش تجربه گیمرها در بازی می گردد.

وضوح تصویر در این نمایشگر به FHD می رسد که اگرچه در مقایسه با برترین مانیتورهای این فهرست کمتر است اما با نگاهی به برچسب قیمتی که VG240Y-PBIIP دارد، کاملا ایده آل است. به لطف پشتیبانی از فناوری AMD Radeon FreeSync، نرخ فریم بازی به وسیله کارت گرافیک شما مشخص می گردد، نه نرخ تازه سازی ثابت مانیتور که به شما یاری می نماید تجربه بی نقصی از انجام بازی ها داشته باشید.

از جمله امکانات مجذوب نماینده این مانیتور می توان به بهره مندی از حالت بازی ایسر اشاره نمود که خود، هشت حالت نمایش از پیش تنظیم شده برای بهینه سازی تصاویر برای انواع مختلف محتوا دارد؛ از جمله اکشن، مسابقه ای، ورزشی، کاربر معمولی، استاندارد، ECO، گرافیک و فیلم.

مانیتور 144 هرتز؛ سخن پایانی

اگرچه بسیاری از مانیتورهایی با رفرش ریت 165 هرتز یا بیشتر هم این امکان را دارند تا رفرش ریت آن ها را روی 144 هرتز تنظیم کنید اما در این مطلب هدف مان انتخاب و معرفی محصولاتی بوده که در نهایت از این اندازه رفرش ریت پشتیبانی می نمایند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی 13 مانیتور 144 هرتزی برتر؛ تجربه گیمینگ روان و لذت بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 13 مانیتور 144 هرتزی برتر؛ تجربه گیمینگ روان و لذت بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید