صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد

به گزارش همه ایده های جدید ، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا ایجاد شد.

صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی همه ایده های جدید به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا کریمی وثیق رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد مرکز نوآوری صنعت غذا گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه کشور ایجاد شد تا بستری برای رشد فعالیت های استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه باشد.

وی گفت: استارت آپ ها و شرکت ها با حضور در این مرکز، ضمن کسب مهارت های لازم و توانمندسازی، می توانند فعالیت های تحقیقاتی خود را رشد و توسعه دهند و با تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان، آماده حضور در بازار مالی شوند.

کریمی یادآور شد: در راستای اهداف این کانون، مرکز نوآوری دیگری در این حوزه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و بر اساس تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک ایجاد خواهد شد. این مرکز با توجه به ظرفیت های خود، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را تا مرحله فراوری نیمه صنعتی مورد حمایت قرار خواهد داد.

کریمی خاطر نشان کرد: مشارکت با بخش دولتی در جهت اصلاح ساختار کشت گندم با رویکرد کاهش واریته های گندم و برقراری نظام کشت بر اساس سفارش مشتری، تبیین استراتژی نحوه خرید تضمینی گندم با جهت گیری واگذاری به بخش خصوصی، همکاری فنی و تخصصی و مشارکت در تدوین و تهیه استانداردها، آئین نامه ها و دستورالعمل های حوزه های ذیربط جهت ارتقا سطح کیفی محصول و ایجاد تمهیدات و همکاری های لازم جهت برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای تخصصی و تجاری در راستای رونق بخشی به فضای کسب و کار از جمله برنامه ها و چشم اندازهای کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان است.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان همچنین به برنامه ریزی جهت ارتقا سطح مهارت آموزی منابع انسانی اشاره نمود و گفت: به منظور تقویت تخصصی وکاردانی بخش خصوصی و صنفی در حوزه های ذیربط، همکاری در برقراری فعالیت های ایده پرداز (استارت آپ) و بهره گیری از ایده های نو، مشارکت در اقدامات فرهنگ ساز و مطلع سازی عمومی با رویکرد اصلاح الگوهای مصرف با تکنیک های فناورانه و برنامه ریزی بنیادی در ایجاد فضاهای مناسب برای بهره گیری بخش های خصوصی و صنفی از تجهیزات و ماشین آلات ساخت ایران، از دیگر برنامه ها و چشم اندازهای این کانون است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید