محصولات هوندا در راه ایران ، کدام خودروهای هوندا به ایران می آیند؟

به گزارش همه ایده های جدید ، براساس شایعات و منابع غیر رسمی برخی رسانه های داخلی، ظاهراً برخی از محصولات هوندا قرار است وارد بازار خودرو کشور شوند. هوندا برندی بود که در مرحله قبلی آزادسازی واردات خودرو، درخشش خاصی در بازار خودرو ایران نداشت. اما فهرست نو خودروهای وارداتی این برند ژاپنی به ایران، هیجان انگیز به نظر می رسد.

محصولات هوندا در راه ایران ، کدام خودروهای هوندا به ایران می آیند؟
آنالیز چری تیگو 5 را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - اخبار غیر رسمی و شایعات بعضی رسانه های داخلی حاکی از آن است که مجدداً پای محصولات هوندا قرار است به بازار خودرو ایران باز گردد. اینبار اما برخلاف دور قبل، 6 محصول تازه هوندا آماده حضور در خیابان های کشور هستند. پیش از معرفی مدل های وارداتی هوندا به ایران، باید اشاره نمود که هنوز نام شرکت واردکننده محصولات هوندا به ایران تعیین نیست.

اولین و مالی ترین خودرو در فهرست واردات محصولات هوندا به ایران، هوندا City است. این خودرو قرار است با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی به دست مشتریان ایرانی برسد. هوندا سیتی با این موتور قادر است 121 اسب بخار قدرت در 6600 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی این موتور هم به 145 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه می رسد. نیرو و گشتاور این موتور هم به وسیله گیربکس CVT آن به محور جلو منتقل می گردد.

دومین محصول هوندا برای بازار ایران، مدل Civic است. این سدان اسپرت ژاپنی با موتور 1.5 لیتری توربو می تواند 182 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور 240 نیوتن متری آن هم که در میان دورهای 1700 تا 4500 بدست می آید به وسیله گیربکس CVT به محور جلو منتقل می گردد.

سومین سدان وارداتی هوندا به ایران مدل Accord است. تیپ هایبرید این خودرو دارای موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است. نسخه بنزینی آن هم با موتور 1.5 لیتری توربو به بازار ارائه خواهد شد. هوندا آکورد هایبرید 184 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور دارد و بخشی از این نیرو و گشتاور به وسیله پکیج باتری های 17.7 کیلوواتی آن تأمین می گردد. همچون مدل های دیگر هوندا، نیرو و گشتاور این مدل هم به وسیله گیربکس CVT آن به محور جلو منتقل می گردد.

آنالیز KMC T8 را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

تیپ بنزینی این خودرو 192 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. این مدل هم نیرو و گشتاور را به یاری گیربکس CVT به محور جلو انتقال می دهد. اما محصولات وارداتی تازه هوندا به ایران صرفاً شامل سدان ها نیستند، بلکه در میان آنها کراس اوورهای مجذوب کننده این برند ژاپنی هم حضور دارند.

یکی از مجذوب کننده ترین کراس اوورهای هوندا در بازارهای جهانی، مدل HR-V است. این خودرو که انتظار می رود نسخه 1.5 لیتری تنفس طبیعی آن به بازار بیایید، می تواند 124 اسب بخار قدرت در 6600 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی این کراس اوور زیبای هوندا هم 145 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه است. نیرو و گشتاور این موتور به وسیله گیربکس CVT به محور جلو هوندا HR-V منتقل می گردد.

هوندا ZR-V دیگر کراس اوور این خودروساز ژاپنی است که شرکت واردکننده آن به ایران، این محصول را در دو تیپ به بازار ارائه خواهد نمود. همچون هوندا آکورد، مدل ZR-V هم دو تیپ هایبرید و بنزینی خواهد داشت. نمونه هایبرید این خودرو با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی 203 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. گشتاور این مدل که 315 نیوتن متر است هم به وسیله گیربکس CVT به محور جلو منتقل می گردد. نسخه بنزینی این کراس اوور کوچک 182 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. گیربکس این تیپ از ZR-V نیز CVT است که نیرو و گشتاور موتور را به محور جلو آن می رساند.

آخرین محصول وارداتی هوندا به بازار ایران، کراس اوور CR-V است. این خودرو هم در دو تیپ هایبرید و بنزینی به بازار خواهدآمد. نسخه هایبرید CR-V در بازارهای مختلف می تواند نیروی موتور را هم به محور جلو منتقل کند و هم تیپ های دو دیفرانسیل دارد. هنوز تعیین نیست کدام نسخه از این کراس اوور هوندا قرار است به بازار کشورمان وارد گردد.

آنالیز محصولات وارداتی نیسان به ایران را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

اما نمونه هایبرید این خودرو مجهز به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که در ترکیب با موتور الکتریکی آن می تواند در مجموع 215 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور (335 نیوتن متر گشتاور در نمونه دو دیفرانسیل) در اختیار راننده قرار دهد. نیرو و گشتاور این خودرو هم به رسم همیشگی هوندا به وسیله گیربکس CVT به محورهای آن (براساس نوع سیستم انتقال نیرو) منتقل می گردد.

براساس شایعات و منابع غیرموثق داخلی، خودروهای وارداتی تازه هوندا به بازار ایران، همگی مونتاژ کشورهایی مانند چین، پاکستان، فیلیپین، هندوستان، تایلند و ژاپن هستند. از همین رو، محتمل است در نهایت بعضی از این خودروها در نهایت وارد بازار کشورمان نشوند. باید دید شرکت واردکننده محصولات هوندا به ایران کدامیک از این خودروها را که هم اکنون به گمرک کشور گمرک، اظهار و معرفی شدند را برای ارائه به بازار انتخاب خواهد نمود.

آنالیز فضای داخلی ری را ایران خودرو را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

شاهین پلاس با موتور TU5پلاس فراوری شد / موتور TU5 پلاس ضعیف تر از ME16 است؟

قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر است؟ / هوندا کلیک هم قیمت هوندا 125!

صابر خسروی در مسابقه رالی اژه ترکیه با فورد فیستا Rally3 EVO درخشید

ون آتین پی230 / ون مسافری چینی با موتور رنو

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه آذر ماه 1402 رسماً اعلام شد

منبع: بیت ران

به "محصولات هوندا در راه ایران ، کدام خودروهای هوندا به ایران می آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات هوندا در راه ایران ، کدام خودروهای هوندا به ایران می آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید