نمایشگاه آثار روبات ها در امارات برگزار گردید ، از گلدانهای مرمر تا طراحی های هنری

به گزارش همه ایده های جدید ، یک طراح اماراتی نمایشگاهی را برگزار نموده است که درواقع نمایشگاه روبات ها و هوش مصنوعی است. در این نمایشگاه انواع و اقسام محصولاتی به نمایش گذاشته شده اند که بر اساس الگوریتمهای هوش مصنوعی طراحی و با یاری روباتها اجرا شده اند.

نمایشگاه آثار روبات ها در امارات برگزار گردید ، از گلدانهای مرمر تا طراحی های هنری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یک طراح اماراتی نمایشگاهی بسیار متفاوت و جالب را اجرانموده است. نمایشگاهی که سرشار از آثاری منحصر به فرد است. این طراح که لیث مهدی نام دارد گلدان هایی از جنس سنگ مرمر و آثاری هنری را خلق نموده که توسط روبات ها اجرا شده اند و البته بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی نیز طراحی شده اند.

لیث مهدی فراوری نماینده این آثار کوشش نموده ترکیبی از هوش انسان ها و الگوریتم های هوش مصنوعی را در طراحی ترکیب نموده و میزان توانایی روبات ها را در اجرای طرح ها بسنجد.

اولین مجموعه این آثارکه Ripple نامیده می گردد مجموعه ای از گلدان ها و جداول است که از سنگ مرمر طراحی شده اند.این طراح در خصوص اجرای ایده خود می گوید: ایده اصلی من برای طراحی این بود که چیزی را که مردم نمی توانند به راحتی درک نمایند(برنامه های نرم افزاری) به چیزی ملموس و قابل درک تبدیل کنم و این کار جز با یاری تکولوژی میسر نبود.

این قطعات دارای فرم های مایع و جامد هستند که توسط روبات ها طراحی شده اند. فرم های مایع نتیجه همپوشانی ترکیبی از مدل سازی دیجیتال و نرم افزار های اسکریپتی هستند. این طراح می گوید: Ripple با استفاده از مدل سازی پیشرفته پارامتری طراحی شده است.

مجموعه مذکور شامل هشت قطعه (هفت گلدان و یک میز) است. به گفته مهدی ساخت هر گلدان حدود هفت تا هشت ساعت طول می کشیده و برای طراحی و ساخت میز نیز 24 ساعت زمان لازم بوده است. لیث مهدی می گوید: انسانها می توانند کارهایی خاص را به طور کامل انجام دهند، در حالی که روبات ها برای انجام کارهای قوی تر، سریع تر و دقیق تر طراحی شده اند. همکاری بین آنها فرصت های خلاق را افزایش می دهد و بسیاری از محدودیت ها را کنار می گذارد. .

به نظر شمااین نمایشگاه را باید نمایشگاه ابداعات لیث مهدی بخوانیم یا نمایشگاه روبات ها؟

منبع: انتخاب

به "نمایشگاه آثار روبات ها در امارات برگزار گردید ، از گلدانهای مرمر تا طراحی های هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار روبات ها در امارات برگزار گردید ، از گلدانهای مرمر تا طراحی های هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید