هشت روستای ایران کاندیدای برترین روستاهای جهانی گردشگری شدند

به گزارش همه ایده های جدید ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، هشت روستای ایران کاندیدای برترین روستاهای جهانی گردشگری شدند.

هشت روستای ایران کاندیدای برترین روستاهای جهانی گردشگری شدند

سازمان جهانی جهانگردی UNWTO از سال 2021 موضوعی را تحت عنوان معرفی برترین روستاهای جهانی گردشگری مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستاها عنوان نمود.

این سازمان شاخص های کلانی مانند دارا بودن منابع و جاذبه ها، بازسازی و حفاظت از منابع، پایداری اجتماعی، پایداری زیست محیطی، زنجیره ارزش گردشگری، اولویت و حکمرانی دولت، زیرساخت و ارتباطات و ایمنی و امنیت را برای ارزیابی روستاهای کاندید معین نموده است.

این شاخص ها حدوداً به 40 زیر شاخص تقسیم می شوند که دربرگیرنده اطلاعات جامعی از روستاهاست.

به همین منظور، از بین کل روستاهای کشور 130 روستا وارد مرحله اولیه انتخاب شدند. سپس براساس شاخص های سازمان جهانی، این تعداد به 30 روستا تقلیل داده شد و در نهایت براساس ظرفیت اعلام شده برای هر کشور، 8 روستا به عنوان کاندیدای نهایی ایران انتخاب شدند.

روستای کندوان در آذربایجان شرقی، روستای میمند در استان کرمان، روستای سهیلی در استان هرمزگان، روستای قاسم آباد گیلان، روستای کندلوس مازندران، روستای ابیانه در استان اصفهان، روستای پالنگان در استان کردستان و روستای بیشه در استان لرستان روستاهایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

به همین دلیل، علاوه بر تکمیل پرونده روستاهای کاندید ایران، اسناد پشتیبان شامل کلیپ های معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری و تصاویر مربوطه تهیه و در سامانه سازمان جهانی گردشگری بارگذاری شد.

منبع: همگردی

به "هشت روستای ایران کاندیدای برترین روستاهای جهانی گردشگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت روستای ایران کاندیدای برترین روستاهای جهانی گردشگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید