هنرنمایی تازه نصیرپور در تئاتر ، پرتره یک زندگی هدررفته

به گزارش همه ایده های جدید ، نمایش اثر پرتوهای گاما بر گل های همواره بهار نخستین تجربه کارگردانی مهتاب نصیرپور است؛ بازیگری که گرچه خاستگاه تئاتری دارد اما بسیاری او را با نقش های سینمایی اش به یاد دارند.

هنرنمایی تازه نصیرپور در تئاتر ، پرتره یک زندگی هدررفته

به گزارش همه ایده های جدید ، از جمله نقش های مهم نصیرپور در سینما می توان به مادر شهید سیاوش آبادیان در سرو زیر آب، گوانا زن کرد رنج کشیده در فرزند خاک و البته مادر امیرحسین در فیلم تحسین شده من ترانه پانزده سال دارم اشاره نمود که معرفی نماینده او به سینمای ایران بود.

اثر پرتوهای گاما... نوشته پل زیندل است و قصه یک خانواده آمریکایی را روایت می نماید که در خانه ای محقر زندگی می نمایند. شخصیت اصلی نمایش بتی (نصیرپور) است؛ زنی میانسال و نامتعادل با گذشته ای سخت و آینده ای مبهم. مادر روت و تیلی. نمایش چند روز از زندگی این خانواده را به تصویر می کشد و طنزی ظریف و مضمونی تلخ و تکان دهنده دارد.

بخشی مهم از جذابیت نمایش به بازی های یکدست گروه برمی گردد و ستاره بازیگران، نصیرپور است که با فاصله از نقش های قبلی خود، به شخصیت زنی جان داده که با وجود همه نقاط ضعف و تاریک زندگی، رقت انگیز و همدلی برانگیز است. در نیمه اول اجرا، نصیرپور بخش اهریمنی وجود این زن را به تماشا می گذارد و به مرور، شاهد شکستن سیمای بتی و غرق شدنش هستیم.

امتیاز قصه، ترسیم درست روابط پرچالش اعضای خانواده و خلق شخصیت هایی باورپذیر است و ویژگی کارگردانی، برجسته کردن وجوه مثبت قصه و خلق فضایی باورپذیر از شخصیت ها و مناسبات آنها با هم. نمایش اثر پرتوهای گاما... درباره زندگی، شکست ها و تلخی های آن است اما به دلیل لحظات جذاب و دیالوگ های طنزآمیزش، پرکشش و گرم است.

نمایش اثر پرتوهای گاما بر گل های همواره بهار بر اساس ترجمه شهرام زرگر از متن زیندل هر روز ساعت 19:30 در تماشاخانه سپند (پالیز سابق) اجرا می گردد و خسرو احمدی، علی تاجمیر، مبینا طبایی، آریا مجد، نیکتا مستوفی، مهتاب نصیرپور و شهین مهین فر بازیگران آن هستند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از مدیر هنری: محسن شاه ابراهیمی، طراح صحنه: محمود صادقی، طراح لباس: پرهوده جمالها، طراح چهره پردازی: سپیده نقدی، طراح اعلان و دیوارکوب: آیدین قشلاقی، طراح نور: امیر ترحمی، نقاشی: نازلی ملکی، ساخت عروسک: سهیلا فلاح پور، عکس و ساخت تیزر: احسان جابری، آسمان روشن، موسیقی انتخابی از آثار رامین جوادی، موسیقی نماهنگ: علیرضا افکاری، ترانه سرا: حسن علی شیری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: پدیده جمالها، گروه کارگردانی: علیرضا فولادشکن و شهاب ملک پور، مدیر صحنه: محمود زهره وند، روابط عمومی: محدثه واعظی پور.

منبع: همشهری آنلاین

به "هنرنمایی تازه نصیرپور در تئاتر ، پرتره یک زندگی هدررفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرنمایی تازه نصیرپور در تئاتر ، پرتره یک زندگی هدررفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید