هیپنوتیزم در 10 دقیقه

به گزارش همه ایده های جدید ، در حالی که هیپنوتیزم معمولأ به وسیله یک درمانگر یا هیپنوتیزم کننده انجام می گردد که شما را به حالتی خلسه مانند راهنمایی می نماید، تجربه خودهیپنوتیزم نیز گزینه ای در دسترس و ممکن است.

هیپنوتیزم در 10 دقیقه

هیپنوتیزم القای حالتی از هوشیاری است که در آن فرد قدرت عمل ارادی خود را از دست می دهد و به پیشنهاد یا گفته های هیپنوتیزم شونده عمل می نماید. این روش اگرچه تکنیکی در درمان روانشناسی محسوب می گردد اما به وسیله متخصصین به عنوان تمرینی آرامبخش در منزل نیز توصیه می گردد. با ما در مجله اینترنتی همه ایده های جدید همراه باشید تا از جزئیات خودهیپنوتیزم در 10 دقیقه باخبر شوید.

هیپنوتیزم :روشی برای آرامش

به باور متخصصان یک فرکانس امواج مغزی به نام THETA در مغز انسان وجود دارد که در این فرکانس ضمیر ناخودمطلع پذیرای اطلاعات تازهی است که می توانند تغییرات مثبتی در نحوه تفکر، احساس و رفتار به وجود بیاورند.

قرار دادن خود در شرایط هیپنوتیزم می تواند مزایای بلندمدتی از جمله حل مسائل فکری و اضطرابی داشته باشد و باعث ایجاد اهداف شخصی تازه گردد.

از این تمرین می توانید به عنوان یک عمل مراقبت از خود یا مدیتیشن بهره ببرید. وقتی مشغول امور روزمره ای از قبیل کتاب خواندن و چای خوردن و تماشای سریال یا دوش گرفتن هستید از خودهیپنوتیزم برای آرام کردن فکر خود بهره ببرید.

مراحل انجام هیپنوتیزم در 10 دقیقه

برای رسیدن به نتایج ایده آل این تمرین را به صورت روزانه انجام دهید اما 3 بار در هفته نیز کافی است و نباید آن را به تمرینی طاقت فرسا بدل کرد.

مرحله اول

جایی برای راحت نشستن پیدا کنید، پاها را صاف روی زمین بگذارید. دست ها را در کنار خود قرار دهید یا به آرامی روی پاها بگذارید. توجه داشته باشید که دراز کشیدن و به خواب رفتن شما نتایج اثربخشی برای تمرین شما به همراه نخواهد داشت.

مرحله دوم

راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و به وسیله بینی نفس عمیق بکشید. از راه بینی دم بگیرید و از راه دهان بازدم انجام دهید و به بدنتان اجازه دهید با هر بازدم آزادتر گردد. چند بار دیگر به این صورت نفس بکشید و هر بار انقباض ها را از بدن خود رها کنید. هنگامی که فکر شما پریشان شد، دوباره به آرامی توجه را به نفس بازگردانید.

مرحله سوم

پس از چند لحظه، زمانی که احساس آمادگی کردید، توجه خود را از تنفس بردارید و آغاز به توجه به افکار خود کنید. از مسائلی که فکر شما را درگیر می نمایند مطلع شوید. اگر به کارهایی که باید انجام شوند، مسائل، قرار کاری، بحث یا اختلافی که با اطرافیان داشته اید یا اتفاقی در آینده یا گذشته و خاطرات قدیمی فکر می کنید، این افکار را دوره کنید و رها کنید. تصور کنید این افکار ابرهایی هستند که از آسمان می گذرند و به طور کلی ناپدید می شوند. توجه داشته باشید هر چیزی که احتیاج به توجه داشته باشد، می تواند کمی منتظر بماند.

مرحله چهارم

از تخیل خود برای تجسم یک مکان آرام در طبیعت بهره ببرید، مکانی که در آن احساس امنیت کامل دارید. این مکان می تواند هر جایی باشد که شما در آن احساسی خوشایند دارید. ساحلی که دوست دارید، در جنگل یا باغی که از آن خاطره خوبی دارید. آنچه را که می بینید ببینید، به صداها گوش دهید، عطرها را استشمام کنید، خود را در این مکان آرام غوطه ور کنید. با استفاده از تمام حواس خود آنجا باشید. آن را پر جنب و جوش، رنگارنگ و زنده تصور کنید.

مرحله پنجم

اکنون زمان مناسبی برای تجسم اهداف، تصور رفع شدن مسائل و تعادل دوباره شماست. خودتان را در جایی که می خواهید باشید تصور کنید. به عنوان فردی که می خواهید باشید. کارهایی را که دوست دارید انجام دهید بدون زحمت، با اعتماد به نفس، آرام و موثر انجام دهید. هنوز لازم نیست آن را باور کنید، اما ضمیر ناخودمطلع شما تکرار را دوست دارد و افکار حقیقی یا خیالی را قضاوت نمی نماید. ضمیر ناخودمطلع شما تصور می نماید که افکار شما واقعیت هستند و آنها را به عنوان حقیقت می پذیرد، بنابراین هر چه بیشتر تمرین کنید و تجسم کنید، به اهداف و رویاهای خود نزدیکتر خواهید شد.

مرحله پایانی

حدود 10 یا 20 دقیقه در حالت هیپنوتیزم بمانید. وقتی احساس آمادگی کردید، به طور غریزی متوجه خواهید شد که زمان خروج از آن رسیده است. پاهای خود را محکم روی زمین بچسبانید. تصور کنید از زمین زیر پاهایتان انرژی دریافت می کنید و به کل بدنتان انرژی می دهید. تمام راه تا صورت. نفس عمیق بکشید و چشم های خود را باز کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اجداد ما چطور با اضطراب خود روبرو می شدند؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "هیپنوتیزم در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیپنوتیزم در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید