شرایط پیچیده جدول سری آ برای کسب سهمیه CL

به گزارش همه ایده های جدید ، رم، میلان و اینتر، هر سه 57 امتیاز دارند؛ اما اگر این 3 تیم فصل را با امتیاز برابر به پایان برسانند، چه اتفاقی می افتد و کدام یک سهمیه لیگ قهرمانان را می گیرد؟

شرایط پیچیده جدول سری آ برای کسب سهمیه CL

به گزارش خبرنگار ورزشی همه ایده های جدید ، 6 روز مانده به پایان فصل، تیم های مورینیو، پیولی و اینزاگی با امتیاز برابر در رده چهارم جدول سری آ هستند. این برای رم به معنی لیگ قهرمانان، برای میلان به معنی لیگ اروپا و برای اینتر به معنی لیگ کنفرانس است. اما چگونه تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان را به دست می آورد، انتخاب می شود؟

اگر 2 تیم امتیاز مساوی داشته باشند

اگر در جدول لیگ، 2 تیم امتیاز مساوی داشته باشند، تیمی که در مسابقات مستقیم امتیاز بیشتری گرفته باشد، بالاتر می ایستد. اما اگر 2 بازی شان مساوی شده باشد یا هرکدام یکی را برده باشند، چه؟

در این صورت، اول از همه تفاضل گل در بازی های رودررو محاسبه می شود، بعد تفاضل گل کل و اگر باز هم مساوی بودند، بیشترین گل زده. اما این قانون یک استثنا دارد. تکلیف قهرمانی یا سقوط تیم ها با یک بازی 90 دقیقه ای و بلافاصله پس از آن، با ضربات پنالتی تعیین می شود.

اگر 3 تیم یا بیشتر امتیاز مساوی داشته باشند

رم، میلان و اینتر را در نظر بگیرید. رم هر 2 بازی اش با میلان را مساوی کرده و بازی رفت با اینتر را برده است؛ در نتیجه مورینیو و مردانش 5 امتیازی هستند. میلان هم 5 امتیازی می شود اما آنها این 5 امتیاز را از 4 بازی به دست آورده اند در حالی که رم 3 بازی انجام داده و مسابقه برگشت با اینتر به جای مانده است.

علاوه بر اینها، تفاضل گل میلان در مجموع بازی هایش با رم و اینتر صفر است ولی تفاضل رم مثبت یک است. اینتر هم از مجموع بازی هایش با رم و میلان فقط 3 امتیاز گرفته است. بنابراین در جدول به ترتیب رم، میلان و اینتر رده های چهارم تا ششم را می گیرند.

حالا باید منتظر بازی رم-اینتر بود. اگر نراتزوری ببرد، 6 امتیازی می شود و بالاتر از میلان و رم می ایستد و اگر رم ببرد، 8 امتیازی خواهد شد و به عنوان تیم چهارم لیگ، سهمیه لیگ قهرمانان را می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرایط پیچیده جدول سری آ برای کسب سهمیه CL" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پیچیده جدول سری آ برای کسب سهمیه CL"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید