وقوع دومین ماه خونی سال 2022 در 6 روز آینده

به گزارش همه ایده های جدید ، بر اساس گزارش ناسا، دومین و آخرین ماه گرفتگی کامل سال 2022 معروف به ماه خونی 6 روز آینده رخ خواهد داد.

وقوع دومین ماه خونی سال 2022 در 6 روز آینده

دومین ماه گرفتگی کامل سال 2022، به مدت 85 دقیقه در 8 نوامبر 2022 یعنی 6 روز دیگر به رنگ مسی متمایل به قرمز تبدیل رخ خواهد داد، اگرچه آنچه در این رویداد ایمن با چشم غیرمسلح خواهید دید به موقعیت شما در این سیاره بستگی دارد.

این پدیده که در زبان عامیانه ماه خونی نامیده می گردد، زمانی رخ می دهد که ماه کامل به سمت سایه عمیق زمین حرکت نموده و تنها نوری را دریافت می نماید که ابتدا به وسیله جو زمین فیلتر شده است؛ آمریکا و بخش هایی از آمریکای جنوبی، آسیا، استرالیا، نیوزلند، آسیای جنوبی و مرکزی و روسیه میزبان این ماه گرفتگی خواهند بود. این یک رویداد جهانی است که به طور همزمان برای همه ناظران اتفاق می افتد، اما زمان محلی به مکان شما بستگی دارد.

در طول کل رویداد، مشاهده سیاره هفتم اورانوس نزدیک به ماه گرفتگی نیز امکان پذیر خواهد بود. در بخش هایی از آسیا از جمله هنگ کنگ اورانوس برای مدت کوتاهی در پشت ماه پنهان می گردد.

این دومین و آخرین ماه گرفتگی در سال 2022 خواهد بود. آخرین ماه گرفتگی در 16 می 2022 رخ داد. بعلاوه دو ماه گرفتگی در سال 2023 وجود خواهد داشت، اگرچه آن ها تقریبا آنچنان تماشایی و چشمگیر نیستند. اولین مورد در 5 تا 6 مه 2023 یک ماه گرفتگی نیمه شبه ضعیف است که از جنوب و شرق اروپا، قطب جنوب، بیشتر آسیا، استرالیا، آفریقا و بعلاوه اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس قابل مشاهده است.

دومین ماه گرفتگی جزئی در 28 تا 29 اکتبر 2023 خواهد بود که حداقل بخشی از آن از اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا، آمریکای شمالی، شمال و شرق آمریکای جنوبی، قطب شمال، قطب جنوب و اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و هند قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید

منبع:space

همه ایده های جدید علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وقوع دومین ماه خونی سال 2022 در 6 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع دومین ماه خونی سال 2022 در 6 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید