چرا به آنتالیا سفر کنیم؟ ، راهنمای سفر به آنتالیا

به گزارش همه ایده های جدید ، جاذبه های بکر و خیره کننده آنتالیا از سواحل زیبا گرفته تا بناهای تاریخی باشکوه، رستوران های متنوع با غذاهای لذیذ و هتل های لوکس و هیجان انگیز باعث شده این شهر از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان باشد. با سفر به آنتالیا علاوه بر تماشای جاذبه های تاریخی و طبیعی می توان از انواع امکانات تفریحی و رفاهی نیز لذت برد.

چرا به آنتالیا سفر کنیم؟ ، راهنمای سفر به آنتالیا

این گزارش به ارائه راهنمای سفر به آنتالیا پرداخته است.

آنتالیا یا دروازه شرق

آنتالیا یکی از پنج شهر بزرگ ترکیه بوده که از نظر جغرافیایی در سواحل پر جنب و جوش آناتولی در جنوب غربی این کشور و در همسایگی با کوه های توروس واقع شده است. این شهر با برخورداری از حدود 600 کیلومتر خط ساحلی در دریای مدیترانه، بزرگ ترین تفرجگاه ساحلی بین المللی این کشور را به خود اختصاص داده و به همین واسطه به ساحل فیروزه ای معروفیت دارد. این شهر زیبا همچنین دارای تاریخ و فرهنگی غنی و ریشهدار بوده و علاوه بر امکانات و تفریحات مدرن، بناهای تاریخی کم نظیری را در خود جای داده است.

در چه فصلی به آنتالیا سفر کنیم؟

آنتالیا با توجه به موقعیت جغرافیاییاش دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده و تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی دارد. بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوایی از اوایل بهار تا اواخر تابستان است؛ با این حال، سفر به آنتالیا در فصول سردتر مانند پاییز و زمستان دارای مزایای دیگری همچون ارزان بودن بلیط هواپیما و هتل ها، خلوت بودن شهر و حتی در برخی موارد تخفیف های ویژه مراکز خرید در این فصلها است.

در آنتالیا از کجاها دیدن کنیم؟

آنتالیا شهری بزرگ و مملو از جاذبه های گردشگری است که احتمالا تنها با یک بار سفر نمی توانید از همه آن ها دیدن کنید؛ از این رو آشنایی با جاذبه های آنتالیا و برنامه ریزی برای دیدن آن ها ضروری است. برخی از جاذبه های گردشگری این شهر در ادامه معرفی شده است.

جاذبه های طبیعی: از جمله مهم ترین جاذبه های طبیعی آنتالیا می توان به سواحل زیبای آن مانند ساحل لارا، ساحل بلک و ساحل کمر، آبشار دودن، ژرف دره کوپرولو و غار کارائین اشاره کرد.

جاذبه های تاریخی: جاذبه های تاریخی این شهر نیز شامل کاله ایچی، دروازه هادریان، اسکله قدیمی آنتالیا، مسجد ییولی مناره، منار شکسته، آسپندوس، پرگا، موزه آنتالیا و موزه مینی سیتی آنتالیا است.

جاذبه های تفریحی: جاذبه های تفریحی که در تور آنتالیا حتما باید سری به آن ها بزنید شامل آکواریوم ساحل کنیالتی، پارک های آبی آنتالیا، رفتینگ و سافاری با جیپ است.

در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟

اقامتگاه و رزرو هتل، یکی از بخش های هیجان انگیر سفر به آنتالیا است؛ چرا که این شهر مملو از هتل های متنوع با امکانات و قیمت های فرق دارد. بیشتر هتل های آنتالیا از نوع ریزورت بوده و از خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد مانند پارک آبی، استخر، مرکز خرید، رستوران و کافه، شعبده بازی، انواع و اقسام پایکوبی ها، ماساژ و مسابقه های گوناگون برخوردارند.

از هتل های مطرح آنتالیا می توان به هتل آسکا لارا ریور سوئیت، ترنس آتلانتیک، کریستال واترورد، هتل لوکسیا کامفورت ریزورت کمر، کوئینز پارک، رویال تاورز لارا، آمارا پریمر پلاس، رکسوس پارک بلک و هتل بلکون اشاره کرد.

مراکز خرید آنتالیا

خرید کردن، یکی از مهم ترین بهانههای گردشگران برای سفر به شهرهای ترکیه است. آنتالیا نیز دارای مراکز خرید متعددی بوده و بسیاری از برندهای مطرح مانند ال سی واکیکی، کوتون، دفکتو و اکو در این شهر شعبه داشته و کالاهای خود را با قیمت مناسبی به فروش می رسانند. مراکز خرید مطرح آنتالیا شامل مرکز خرید مارک، تراسیتی، خیابان جمهوریت، میگروس، آنتالیا توربان مارینا و آگورا آنتالیا است.

منبع: همگردی

به "چرا به آنتالیا سفر کنیم؟ ، راهنمای سفر به آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به آنتالیا سفر کنیم؟ ، راهنمای سفر به آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید