چه زمانی به آنتالیا برویم تا حسابی خوش بگذرد؟

به گزارش همه ایده های جدید ، از این رو، سفر به این شهر برای ایرانی ها راحت تر و دردسترس تر از شهرهای مشابه است. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید یا می خواهید تور آنتالیا خریداری کنید، بهتر است پیش از سفر، اطلاعاتی درباره این شهر فوق العاده به دست بیاورید. یکی از موضوعاتی که در این باره مطرح می گردد، برترین زمان سفر به آنتالیا است. اگر دوست دارید، درباره این موضوع اطلاعاتی به دست بیاورید، آنچه در ادامه می آید را بخوانید.

چه زمانی به آنتالیا برویم تا حسابی خوش بگذرد؟

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا، مدیترانه ای است. به این معنا که آب و هوایی معتدل دارد. علاوه بر معتدل بودن، آب و هوای این شهر به اندازه قابل توجهی مرطوب هم هست. البته بیشتر بارش های این شهر در زمستان اتفاق می افتد.

برترین زمان سفر به آنتالیا

با توجه به شرایط آب هوایی، به نظر می رسد که برترین زمان سفر به آنتالیا از اردیبشهت ماه تا اواسط مهرماه باشد. در این ایام شما می توانید در دریا شنا کنید و از سرگرمیات آنتالیا لذت ببرید. تور آنتالیا نیز در همین ماه ها رونق بیشتری دارد.

اگر هوادار آفتاب گرفتن زیر تابش شدید نور خورشید هستید و دل تان می خواهد در گرمای فراوان شنا کنید، در بین این ماه ها، بهتر است در تابستان به آنتالیا سفر کنید. در تابستان دمای آنتالیا بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد گزارش شده است. این دما برای شنا کردن و آفتاب کردن در گرمای دلچسب تابستان ایده آل است. ضمن اینکه به علت تعطیلات تابستانی، تعداد تور آنتالیا در این فصل بیشتر می گردد.

البته که شما در ماه های دیگر سال هم می توانید به آنتالیا سفر کنید، حتی در اواخر پاییز یا زمستان. اما از آنجایی که آنتالیا یک شهر ساحلی است و شنا در ماه های زمستان در دریا امکان پذیر نیست، روی آب تنی و آفتاب گرفتن حساب نکنید. زمان هایی که پیامک های تور لحظه آخری آنتالیا در فصول سرد وسوسه تان کرد، این موضوع را به خاطر داشته باشید.

سرگرمیات زمستانی در آنتالیا

همان طور که اشاره شد، آنتالیا یک شهر ساحلی است و زمان ایده آل برای شنا و آب تنی در این شهر تابستان است. اما خب اگر شنا کردن و آفتاب گرفتن برایتان تکراری شده و می خواهید تجربه های جدیدی داشته باشید، می توانید در زمستان به آنتالیا سفر کنید. سرگرمیات زمستانی در آنتالیا بستگی به شرایط آب و هوایی آن روز یا ماه خاص دارد. در سردترین زمان، یعنی ژانویه دمای هوا ممکن است به 10 درجه زیر صفر برسد. بنابراین شنا خود به خود از سرگرمیات زمستانی آنتالیا حذف می گردد.

با این حال به راحتی می توانید در اطراف آنتالیا بالن سواری کنید و از تماشای منظره ها زیبای منطقه خصوصا وقتی که پوشیده از برف است، لذت ببرید.

علاوه بر این می توانید به پیست های اسکی هم بروید و هیجان اسکی در منطقه ها برفی را تجربه کنید.

فستیوال های آنتالیا

فستیوال های آنتالیا، از جاذبه های مهم این شهر هستند. اگر قصد دارید از این فستیوال ها لذت ببرید، پیش از سفر اطلاعاتی درباره آنها کسب کنید.

یکی از شناخته شده ترین فستیوال های آنتالیا، فستیوال اپرا و پایکوبی باله آسپندوس است. این فستیوال در ماه های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) هر سال برگزار می گردد. تماشاگران فستیوال پایکوبی و باله را در بقایای سالن آمفی تئاتر باستانی آسپندوس نظاره می نمایند.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا، دیگر فستیوال مجذوب کننده شهر است. شرکت در این فستیوال برای همه آزاد است. شرکت نمایندگان می توانند با سلیقه و مهارت خود مشغول به ساخت مجسمه های شنی بشوند. این فستیوال در دو دوره زمانی برگزار می گردد. یک دوره از 11 اردیبهشت تا 9 آبان و دوره دیگر از 10 آبان تا 10 اردیبهشت سال بعد.

برترین زمان سفر به آنتالیا؛ شلوغ می پسندید یا خلوت؟

برترین زمان سفر به آنتالیا، بستگی به تمایل و اولویت های شما دارد. اگر دلتان شنا کردن و آفتاب گرفتن را می خواهد، باید شلوغی و جمعیت زیاد مکان های مختلف آنتالیا را هم بپذیرد. علاوه بر اینکه در این زمان ها، هزینه هتل، سرگرمیات و… هم بیشتر است. اما اگر حوصله جمعیت زیاد و شلوغی را ندارید، سفرتان را به ماه های خنک تر یا حتی سرد سال موکول کنید. اگرچه در این ماه ها ساحل، مراکز خرید، مراکز سرگرمیی و… خلوت ترند اما امکان بسیاری از سرگرمی ها مثل شنا در دریا برای شما فراهم نیست.

برترین زمان سفر به آنتالیا از نظر هزینه

همان طور که اشاره شد برترین زمان سفر به آنتالیا از اردیبهشت تا اواسط مهرماه است. این که می گوییم برترین، منظورمان از لحاظ آب و هوایی است. اما اگر بخواهید برترین زمان سفر به آنتالیا از لحاظ هزینه را بدانید، دقیقا ماه های دیگر به غیر از دوره ذکرشده است. در این زمان احتمال یافتن تور لحظه آخری آنتالیا بسیار بیشتر است. بنابراین اگر می خواهید با کمترین هزینه به آنتالیا سفر کنید، در این ماه ها حواستان حسابی جمع باشد و دنبال تور مقرون به صرفه آنتالیا بگردید. ضمن اینکه موضوع خرید در آنتالیا هم می تواند در اندازه هزینه سفر به آنتالیا تاثیرگذار باشد.

سرگرمیات در آنتالیا

اگرچه برترین زمان سفر به آنتالیا، از اردیبهشت تا اواسط مهرماه است، اما در زمان های دیگر هم می توانید از سفر به این شهر لذت ببرید. آنتالیا به غیر از شنا و آفتاب گرفتن، سرگرمیات دیگری هم دارد. در ادامه به بعضی از آنها اشاره می گردد.

رفتینگ (قایق سواری در آب های خروشان): قایق سواری در آب های خروشان یا رفتینگ، از سرگرمیات پرهیجان و مجذوب کننده است. شما در آنتالیا می توانید رفتینگ را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. رفتینگ آنتالیا در پارک ملی کانیون این شهر برگزار می گردد. مدت برگزاری این تجربه بی نظیر بین 1 تا 6 ساعت است. هزینه رفتینگ به همراه ناهاری که برای مهمانان سرو می گردد، 50 دلار است.

پارک های آبی آنتالیا: شنا در آنتالیا به ساحل دریا محدود نمی گردد. شما می توانید در پارک های آبی آنتالیا، علاوه بر شنا از سرگرمیات مجذوب کننده و هیجان انگیز آنها نیز بهره ببرید. سرسره های مرتفع این پارک ها با پیچ و تاب های شان نشاط و انرژی فوق العاده ای به شما منتقل می نمایند. از پارک های آبی آنتالیا می توان به پارک آبی آکوالند و پارک آبی تروی اشاره نمود.

غواصی در دریای مدیترانه: اما شاید مجذوب کننده ترین و خاص ترین سرگرمی دریایی در شهرهای ساحلی، غواصی باشد. شنا در اعماق آب های آزاد و تماشا موجودات دریایی از نزدیک، تجربه ای فراموش نشدنی است. در آنتالیا هم سایت های ویژه ای برای غواصی درنظر گرفته شده است. شما در این سایت ها با هدایت مربی مخصوص و با استفاده از تجهیزات ویژه می توانید به غواصی بپردازید.

بازدید از مکان های تاریخی و موزه ها: اگرچه آنتالیا شهری ساحلی است و بسیاری از مردم برای سرگرمی به این شهر می فرایند، اما آثار و ساختمان های تاریخی هم در آن دیده می گردد. شهر باستانی آسپندوس که به وسیله رومی ها ساخته شده، در 4 کیلومتری آنتالیا واقع شده است. به غیر از این شهر، سعی کنید بازدید از موزه سانا اینان کیراک آنتالیا را نیز در برنامه گردش ها و سرگرمیات خود قرار دهید.

سافاری در آنتالیا: اگر علاقه مند به سافاری هستید، در آنتالیا تجربه اش کنید. علاوه بر لذت از سافاری، می توانید زیبایی های طبیعت منطقه آنتالیا را نیز از نزدیک ببینید. عموما سافاری هایی که در آنتالیا برگزار می گردد، 10 ساعت طول می کشند.

اسب سواری در آنتالیا: علاوه بر سرگرمیاتی که ذکر شد، در آنتالیا چند مرکز اسب سواری نیز وجود دارد. مهم نیست که اسب سواری بلد باشید یا نه؛ زیرا برنامه ها برای افراد مبتدی تا حرفه ای طراحی شده است. اسب سواری در آنتالیا در نواحی جنگلی انجام می گردد.

در این متن سعی کردیم درباره برترین فصل سفر به آنتالیا صحبت کنیم اما آنچه اهمیت دارد این است که شما زمان سفرتان را با توجه به اولویت ها و علایق تان تنظیم کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "چه زمانی به آنتالیا برویم تا حسابی خوش بگذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی به آنتالیا برویم تا حسابی خوش بگذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید