کرمان در 6 شاخص بهداشتی و درمانی پایین تر از متوسط کشوری است

به گزارش همه ایده های جدید ، محمدجواد فدایی عصر دوشنبه در جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان شهرستان رفسنجان در محل دانشکده پزشکی رفسنجان گفت: امروز پروژه هایی با سرمایه گذاری حدود 40 میلیاردتومان افتتاح و در مورد پروژه های دیگر تصمیم گیری شد.

کرمان در 6 شاخص بهداشتی و درمانی پایین تر از متوسط کشوری است

وی اضافه نمود: از همه کسانی که در بخش بهداشت و درمان استان زحمت می کشند قدردانی می کنم و امیدوارم با یاری هم بتوانیم وضعیت بهداشت و درمان را به درجه مطلوب تری برسانیم.

استاندار کرمان توضیح داد: ما باید یک برنامه ای تنظیم کنیم تا در یک فرصت قابل قبول کمبودهای استان را جبران کنیم، علیرغم اینکه کارهای زیادی در استان اجرا شده اما به دلیل پهناوری استان که 11درصد خاک کشور و 4 درصد جمعیت کشور در استان ماست و استان پراکنده ای هستیم موجب می گردد خدمات را با هزنیه های بیشتر از حد متعارف کشور و به زحمت به مردم عرضه کنیم.

فدایی با بیان اینکه خدمات رسانی به هر حال باید انجام گردد و احتیاج به کوشش و کار بیشتر دارد، ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان علی رغم همه کوششی که شده از هشت شاخصی که در این حوزه داریم در شش شاخص زیر متوسط کشور هستیم که در یک شاخص که تعداد پزشک عمومی و متخصص اندکی از متوسط کشور بیشتر هستیم.

استاندار کرمان اضافه نمود: از نظر تعداد تخت زیر متوسط کشور هستیم و جای تعجب است شهرستان رفسنجان در این شاخص حتی زیر متوسط استان است ما تصور نمی کردیم رفسنجان با وضع مطلوب فاصله داشته باشد.

فدایی توضیح داد: درخواست داریم تلفیقی از منابع دولتی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذار بخش خصوصی و خیران طوری تنظیم کنیم تا سرانجام دولت این شاخص را در همه نقاط استان بهبود دهیم. البته خیران کارهای خوبی در استان و شهرستان رفسنجان انجام می دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از نگرانی های بزرگ ما تصادفات در استان کرمان است متأسفانه از لحاظ تعداد تلفات فوتی تصادفات رانندگی استان رتبه اول کشور است که سرعت زیاد و خواب آلودگی دو عامل آن اعلام شده دوربین های خوبی در جاده ها نصب شده اما خواب آلودگی بحثی است که اگر کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای آن انجام دهند تا با این معضل مقابله کنیم تصادفاتی که در اثر خواب آلودگی رخ می دهد کم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کرمان در 6 شاخص بهداشتی و درمانی پایین تر از متوسط کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان در 6 شاخص بهداشتی و درمانی پایین تر از متوسط کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید