9 تفریح مجذوب نماینده که کاربران مک بوک می توانند تجربه نمایند

به گزارش همه ایده های جدید ، در بسیاری از موارد که با لپ تاپ خود کار می کنیم، خسته و یا بی حوصله می شویم و باید در پی یک تفریح مجذوب کننده باشیم. از طرف دیگر اگر زمان زیادی را با لپ تاپ بدون هیچ استراحتی کار کنیم، احتمالا علاوه بر جسم از نظر روحی نیز آسیب می بینیم. پس در حقیقت استفاده از تفریح های مجذوب کننده در مک بوک به ما یاری می نماید تا علاوه بر برطرف خستگی و بی حوصلگی، به سلامت فکر و بدن خود نیز یاری کنیم. بعلاوه اگر به فکر خرید یک لپ تاپ خوب از برند اپل با برترین قیمت ممکن هستید، می توانید از دکمه زیر یاری بگیرید.

9 تفریح مجذوب نماینده که کاربران مک بوک می توانند تجربه نمایند

برترین تفریح هایی که می توانید با استفاده از مک بوک خود تجربه کنید

ابتدا بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که قطعا بازی های رایانه ای می توانند بسیاری از افراد را به خوبی سرگرم نمایند ولی هدف ما در این مطلب معرفی بازی های رایانه ای نیست. در حقیقت ما می خواهیم مواردی را به شما معرفی کنیم که احتمالا تا به امروز امتحان ننموده اید و یا این که آن را یک تفریح محسوب ننموده اید. در نهایت شما می توانید از فهرست پایین یک و یا حتی نه تفریح را انتخاب کنید تا هر زمانی که دوست داشتید، به سراغ آن ها بروید. حال تفریح های مجذوب کننده در مک بوک عبارتند از:

1) پاکسازی و سازماندهی فایل های موجود در سیستم

اگر شما هم جزو افرادی هستید که فایل های زیادی روی لپ تاپ خود دارید و هیچ وقت به سراغ مرتب سازی و یا پاک کردن مواردی اضافی نمی روید، بهتر است که این مورد را یک تفریح برای خود محسوب کنید. در واقع حذف فایل های اضافی به سیستم شما یاری می نماید تا عملکرد بهتری داشته باشد و شما هر چیزی را که احتیاج دارید، راحت تر و سریع تر پیدا کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • ابتدا وارد منو و سپس قسمت About This Mac شوید.
  • به سراغ بخش Storage بروید.
  • اکنون روی Manage کلیک کنید.
  • سپس برنامه ها و فایل هایی را که به آن ها احتیاج ندارید و یا استفاده نمی کنید را حذف نمایید.
  • در نهایت اگر از کار خود اطمینان دارید، سطل زباله را نیز تخلیه کنید و روی empty the Trash ضربه بزنید.

اکنون که فایل های اضافی از سیستم شما پاک شده اند، زمان مرتب سازی موارد به جامانده رسیده است. دقت داشته باشید که شما می توانید این کار را طی چند روز و یا حتی چند هفته انجام دهید. با انجام آن علاوه بر یاری به عملکرد سیستم خود، یک تفریح مفید نیز خواهید داشت.

2) مک بوک خود را از نظر ظاهری دیزاین کنید

اگر پاکسازی فایل ها و سازماندهی آن ها به نظر شما سرگرم نماینده نیست و دوست دارید که مک بوک زیباتری داشته باشید، می توانید به سراغ استیکرهای مخصوص لپ تاپ بروید. این استیکر ها به راحتی روی بدنه دستگاه شما نصب می شوند و هر زمان که بخواهید نیز می توانید آن ها را جدا کنید و به سراغ استیکرهای تازهتر بروید. در عین حال به دلیل قیمت پایین این استیکرها، شما می توانید تعداد بسیار زیادی از آن ها را خریداری کنید و به هر شکلی که دوست داشته باشید، لپ تاپ خود را دیزاین کنید.

3) به سراغ گوگل Earth و گوگل Maps بروید.

چه چیزی برای یک انسان لذت بخش تر از کشف دنیا است؟ اگر در حال حاضر نمی توانید این کار را به صورت فیزیکی انجام دهید، نرم افزار های مرتبط با این حیطه را امتحان کنید. به عنوان مثال گوگل Maps و اپل Maps می توانند به شما یاری نمایند تا مسیرهای تازهی را برای رفتن به محل کار خود پیدا کنید. در عین حال می توانید در پی مکان های سرگرم نماینده در اطراف شهر خود بگردید و حتی کشورهای مختلف را به صورت سه بعدی مشاهده کنید.

4) با سیری صحبت کنید

اگرچه سیری با ChatGPT قابل مقایسه نیست و نمی تواند به همه سؤالات خلاقانه شما پاسخ دهد، اما باز هم یک دستیار صوتی هوشمند و البته کارآمد است که می تواند شما را به خوبی سرگرم کند. یکی از مزایای صحبت کردن با سیری این است که می تواند به تقویت زبان شما نیز یاری کند. در واقع شما بدون هیچ هزینه ای همواره یک پارتنر برای صحبت به زبان انگلیسی در دست خواهید داشت. بعلاوه شما می توانید سوالات چالشی و یا خنده داری را از سیری بپرسید و پاسخ های آن را با ChatGPT و یا سایر دستیارهای صوتی مقایسه کنید.

5) یک مهارت تازه بیاموزید

یکی از تفریح های مجذوب کننده در مک بوک که به پیشرفت شما در زمینه های مختلف (مخصوصا شغلی) یاری می نماید، یادگیری مهارت های تازه رایانه ای است. شما می توانید از مک خود برای یادگیری مهارت های تازه مانند ویرایش عکس ها و ویدیوها یا هر مهارت دیگری که دوست دارید، بهره ببرید. سپس اگر دوست داشتید می توانید از سایت های مختلف برای دریافت پروژه و در نهایت درآمدزایی بهره ببرید.

از طرف دیگر اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید به سراغ اپلیکیشن های موجود در مک مثل Keynote بروید و آن ها را تست کنید و سپس به خوبی یاد بگیرید. در نهایت نیز هر مهارتی که یاد بگیرید، قطعا شما را نسبت به افراد دیگر جلوتر می اندازد و می توانید از مهارت های خود در موقعیت های مختلف بهره ببرید.

6) ویدیوهای مختلف را ضبط و ویرایش کنید

اگر شما هم یک مهارت خاص دارید، می توانید با ضبط کردن آن به افراد دیگر یاری کنید تا مهارت شما را یاد بگیرند. به عنوان مثال اگر شما یک برنامه نویس پایتون هستید، می توانید از کدهای خود ویدیو ضبط کنید و سپس با صداگذاری و ویرایش درست، آن را به افراد دیگر بفروشید و یا حتی به صورت رایگان منتشر کنید.

اپلیکیشن هایی مثل QuickTime و iMovie قطعا در این مسیر به یاری شما می آیند تا بتوانید ویرایش ویدیوهای خود را به خوبی و درستی انجام دهید. در عین حال بسیاری از افراد در حین کار کردن و یا درس خواندن از خود ویدیو ضبط می نمایند و با عناوینی همانند Work with me و یا Study with me ویدیوها را در اینترنت منتشر می نمایند و بسیاری از افراد این ویدیوها را دوست دارند و از آن ها استقبال می نمایند.

7) به سراغ iWork بروید

اگر تا به امروز فقط از مایکروسافت آفیس استفاده نموده اید، زمان آن رسیده که از اپلیکیشن مختص به مک خود یعنی iWork بهره ببرید. این کار علاوه بر تفریح باعث می گردد که از مایکروسافت آفیس بی احتیاج شوید و همه کارهای خود را با مک و این اپلیکیشن خاص مدیریت کنید. اگرچه این برنامه هنوز هم جای پیشرفت دارد، اما می تواند تقریباً تمام احتیاج شما را مثل مایکروسافت آفیس برآورده کند. در عین حال استفاده از iWork برای صاحبان مک بوک ها کاملا رایگان است و شما دیگر احتیاجی به خرید اشتراک Microsoft 365 نخواهید داشت.

8) کلمات مختلف را در دیکشنری رایانه خود جستجو کنید

جستجو در دیکشنری ها نیز می تواند یکی از تفریح های مجذوب کننده در مک بوک برای دوست داران زبان های خارجی باشد. این تفریح مجذوب کننده می تواند به شما یاری کند تا با صرف 10 و یا 15 دقیقه در هر روز، چندین کلمه مختلف را یاد بگیرید. تنها کافیست که اپلیکیشن دیکشنری (فرهنگ لغت) را باز کنید و به سراغ جستجوی کلمات مختلف بروید. در عین حال اگر نمی دانید که چه کلمه ای را باید جستجو کنید، به سراغ کلمات پیشنهادی دیکشنری که هر روز آن ها را تغییر می دهد، بروید و این کلمات را یاد بگیرید.

9) استفاده از اپلیکیشن Automator

یکی دیگر از برنامه های از پیش نصب شده روی مک شما Automator است که به شما امکان می دهد تا کارهای تکراری یا اقداماتی را که روی چندین فایل به شکل همزمان انجام می دهید، به صورت اتوماتیک تنظیم کنید. در نتیجه اگر از Automator به درستی استفاده نمایید، می توانید بخش زیادی از زمان خود را ذخیره و به اصطلاح در زمان خود صرفه جویی کنید.

چند نمونه از کارهایی که Automator می تواند در آن ها به شما یاری کند عبارتند از:

  • تغییر مقدار تصاویر
  • تغییر فرمت تصاویر
  • تغییر نام فایل ها و پوشه ها به صورت دسته ای
  • باز کردن مجموعه خاصی از صفحات وب
  • ادغام چندین فایل PDF با هم

با یاری تفریح های مجذوب کننده در مک بوک دیگر حوصله شما سر نمی رود!

در این مطلب کوشش کردیم تا بسیاری از تفریح های مجذوب کننده در مک بوک را به شما معرفی کنیم. اگرچه ممکن است که بعضی از این موارد برای افراد مختلف تفریح نباشند ولی ما کوشش کردیم که تفریح هایی مجذوب کننده برای عموم مردم را معرفی و آنالیز کنیم. حال این شما هستید که می توانید هر چند مورد از تفریح های بالا را که دوست دارید انتخاب کنید و در زمان خستگی و یا بی حوصلگی به سراغ آن ها بروید. شما چه تفریح های مجذوب کننده دیگری را در مک بوک ها می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران همه ایده های جدید مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

سوالات متدوال

آیا این تفریح ها بازی های رایانه ای هستند؟

قطعا بازی های رایانه ای می توانند بسیاری از افراد را به خوبی سرگرم نمایند ولی هدف ما در این مطلب معرفی بازی های رایانه ای نیست. در حقیقت ما می خواهیم مواردی را به شما معرفی کنیم که احتمالا تا به امروز امتحان ننموده اید و یا این که آن را یک تفریح محسوب ننموده اید.

چرا باید به سراغ تفریح های موجود در مک برویم؟

اگر زمان زیادی را با لپ تاپ بدون هیچ استراحتی کار کنیم، احتمالا علاوه بر جسم از نظر روحی نیز آسیب می بینیم. پس در حقیقت استفاده از تفریح های موجود در مک بوک ها به ما یاری می نماید تا علاوه بر برطرف خستگی و بی حوصلگی، به سلامت فکر و بدن خود نیز یاری کنیم.

آیا این موارد به جز تفریح مزایای دیگری نیز برای ما دارند؟

بله. ما کوشش کردیم تا 9 مورد از تفریح هایی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر سرگمی، یک مهارت را به شما یاد بدهند و یا این که باعث عملکرد بهتر مک بوک شما بشوند. در حقیقت با استفاده از این تفریح ها، با یک تیر دو نشان می زنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 تفریح مجذوب نماینده که کاربران مک بوک می توانند تجربه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 تفریح مجذوب نماینده که کاربران مک بوک می توانند تجربه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید