تشریح جزئیات خورشیدگرفتگی فردا

به گزارش همه ایده های جدید ، رئیس انجمن نجوم استان کرمانشاه با تشریح جزئیات خورشیدگرفتگی فردا (سوم آبان)، گفت : در این خورشیدگرفتگی، گرفت 59 درصدی خورشید را در کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

تشریح جزئیات خورشیدگرفتگی فردا

محمدخدایاری رئیس انجمن نجوم استان کرمانشاه با اشاره به جزئی بودن خورشیدگرفتگی فردا، گفت: این خورشیدگرفتگی در سراسر کشور به صورت جزئی قابل رویت خواهد بود.

خدایاری با بیان اینکه خورشیدگرفتگی فردا از حدود ساعت 13 و 30 دقیقه آغاز و تا حدود ساعت 16 ادامه خواهد داشت، اضافه نمود: اوج گرفت این خورشیدگرفتگی در ساعت 15 رخ خواهد داد.

رئیس انجمن نجوم استان کرمانشاه با بیان اینکه خورشیدگرفتگی در کرمانشاه از ساعت 13 و 37 دقیقه آغاز و تا ساعت 16 و 6 دقیقه ادامه خواهد داشت، گفت: بیشترین اندازه گرفتگی خورشید در کرمانشاه 59.8 درصد خواهد بود که در ساعت 14 و 55 دقیقه رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه این خورشیدگرفتگی جزئی ساعت 13 و 41 دقیقه در تهران آغاز می گردد و اوج آن 14 و 58 دقیقه خواهد بود، گفت: در این زمان ماه 55 درصد از قرص خورشید را می پوشاند و خورشیدگرفتگی در ساعت 16 و 9 دقیقه تمام می گردد.

وی با بیان اینکه خورشیدگرفتگی سوم آبان در شمال شرق کشور در حدود 62 درصد و در جنوب شرق کشور حدود 39 درصد خواهد بود، گفت: این گرفت در نیمه غربی آسیا، مناطقی از شمال شرق آفریقا و بیشتر نقاط اروپا به صورت جزئی دیده می گردد.

خدایاری با بیان اینکه خورشیدگرفتگی فردا از نوع گرفت جزئی است، بیان نمود: کسوف جزئی زمانی رخ می دهد که ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد، اما قرص ماه فقط جزئی از قرص خورشید را می پوشاند.

وی با بیان اینکه استفاده از عینک آفتابی و عکس رادیولوژی برای رصد خورشیدگرفتگی ایمن نیست، تاکید نمود: افراد با چشم غیرمسلح به هیچ عنوان به خورشید نگاه نکنند، چون چشم آن ها دچار آسیب جدی خواهد شد .

همه ایده های جدید کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشریح جزئیات خورشیدگرفتگی فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات خورشیدگرفتگی فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید