خبرنگاران فرماندار: تداوم صادرات گمرک آستارا نیازمند حمایت ملی است

به گزارش همه ایده های جدید ، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا از وزارتخانه های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اتاق بازرگانی و گمرک کشور خواست برای جلوگیری از اختلال در فرایند صادرات، از اداره کل گمرک این شهرستان حمایت نمایند.

خبرنگاران فرماندار: تداوم صادرات گمرک آستارا نیازمند حمایت ملی است

حسن رستم زاد عصر یکشنبه در بازدید از گمرک آستارا اظهار کرد: متاسفانه در حوزه زیر ساخت مرز زمینی و راه آهن این شهرستان کاستی هایی وجود دارد اما تقویت ظرفیت های مالی آستارا با سرمایه گذاری درست، برنامه ریزی دقیق و توسعه زیرساخت ها امکان پذیر است.

فرماندار آستارا ادامه داد: با وجود محدودیت خیلی از گمرکات به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، گمرک این شهرستان در شمال کشور برای تردد و حمل و نقل کالا فعال است و روزانه نزدیک به هزار و 500 کامیون در نوبت خروج از کشور قرار دارند.

رستم زاد گفت: هرچند همه کوشش ها در آستارا به مقابله با کرونا معطوف شده، اما به همت دستگاه های متولی، چرخ تجارت این شهرستان در شرایط جنگ مالی در حال حرکت است.

شیوع ویروس و بیماری کرونا از چین به بیش از 90 کشور دنیا، سبب محدودیت هایی در عبور و مرور مسافر و وسایل نقلیه شده است و ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار: تداوم صادرات گمرک آستارا نیازمند حمایت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: تداوم صادرات گمرک آستارا نیازمند حمایت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید