خبرنگاران 2500 نفر از خدمات تلفنی بهزیستی چهارمحال وبختیاری مشاوره دریافت کردند

به گزارش همه ایده های جدید ، شهرکرد- خبرنگاران- سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: از اسفندماه سال گذشته تا روز دوشنبه هجدهم فروردین ماه 2 هزار و 500 نفر در استان با خط 1480 بهزیستی تماس و مشاوره دریافت کردند.

خبرنگاران 2500 نفر از خدمات تلفنی بهزیستی چهارمحال وبختیاری مشاوره دریافت کردند

معصومه محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار همه ایده های جدید اضافه کرد: 45 درصد تماس گیرندگان با این خط، در مورد کرونا و استرس و اضطراب ناشی از این ویروس بود.

به گفته وی، مشاوران حاضر در این مرکز همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20، حتی روزهای تعطیل آماده ارایه خدمات مشاوره ای در همه زمینه ها به خصوص اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند.

وی، به راه اندازی و فعال شدن سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا به منظور شناسایی و غربالگری به موقع اشاره نمود و گفت: تمام افراد می توانند در شرایط بحران کرونا، با مراجعه به این سامانه به نشانی https://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه برطرف افسردگی، استرس، اضطراب و موارد دیگر ، راهکارهای علمی و پیشنهادات متناسب با شرایط روحی روانی خود را دریافت نمایند.

وی گفت: این طرح با هدف نظام ارجاع سیستمی و هدفمند خدمات روانشناختی در بحران ویروس کرونا، ایجاد تناسب در اقدامات و خدمات موجود در حوزه پیشگیرانه و مداخلات درمانی، استفاده بهینه از ظرفیت ها و منابع انسانی و اقتصادی در حوزه روانشناختی و هماهنگی درون بخشی در حوزه اقدامات خدمات از راه دور و ارتقاء رفاه و پیشگیری از مسائل وآسیب های روانی اجرا می گردد.

به گفته وی، فرد با مراجعه به این سامانه به 21 سوال پاسخ می دهد، اگر معین گردد نمره مرزی بالاتر می رود متناسب با مسائل استرس افسردگی و اضطراب و برای ارزیابی دقیق تر 7 تا 21 سوال دیگر را پاسخ خواهد داد و ارزیابی نهایی معین و توصیه نامه مرتبط با سطح ارزیابی به او ارائه می گردد.

محمدی اظهارداشت: فرد ارزیابی شده با تماس با صدای مشاوره خط 1480 و ارائه کد رهگیری می تواند از خدمات تخصصی تر و ارزیابی دقیق تر به صورت رایگان بهره مند گردد.

به گزارش همه ایده های جدید ، بیماری ویروسی کرونا (کووید 19)اکنون در بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است که این مساله، سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفرهای غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 2500 نفر از خدمات تلفنی بهزیستی چهارمحال وبختیاری مشاوره دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2500 نفر از خدمات تلفنی بهزیستی چهارمحال وبختیاری مشاوره دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید