زبان و ادب فارسی به شدت مورد تهاجم بی رحمانه قرار گرفته است

به گزارش همه ایده های جدید ، ظهر چهارشنبه استاد تمام وقت بخش زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه شیراز در ادامه نشست نخست علمی سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی به میزبانی باشگاه فرهنگی دانشگاه شیراز که با عنوان درآمدی بر عرفان زبان به سخنرانی پرداخت، گفت: یکی از ظرفیت های زبان فارسی عرفان زبان است؛ منظور از عرفان زبان واکاوی زبان است.

زبان و ادب فارسی به شدت مورد تهاجم بی رحمانه قرار گرفته است

دکتر محمدیوسف نیری اضافه نمود: با عمل صالح زبان به سامان می گردد و زبان که صالح شد، دل هم صالح می گردد، زبان شأن وجودی دارد که از جنس تجلی است زیرا کلمات شأن تجلی دارند.

مولف کتاب دو رساله در حالات و کرامات حضرت شاهچراغ علیه السلام، اضافه نمود: علم دانستن است و عرفان شناختن است؛ زبان حال، ترکیبی از علم و معرفت است، امروز به چنین میراث گرانسنگی رسیدیم که لطیف ترین اشارت زبان است.

وی با بیان اینکه زبان و ادب فارسی به شدت در تهاجم بی رحمانه قرار گرفته است که یکی فضای مجازی و دیگری بازار است.

نیری در عین حال عنوان نمود: اسم هایی که روی بچه های می گذارند نه فارسی، نه دینی و حتی شرقی نیست.

این استاد ادب و زبان فارسی توضیح داد: متاسفانه این میراث بزرگ هیچ متولی ندارد یا کثرت مولی باعث شده که این متولی گم گردد؛ هیچ بازوی اجرایی ندارند و این تهاجم بی رحمانه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار در ادامه این نشست، دکتر آذرمیدخت صفوی از کشور هندوستان با موضوع شعر فارسی هند؛ تار حریر دو رنگ به سخنرانی پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زبان و ادب فارسی به شدت مورد تهاجم بی رحمانه قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان و ادب فارسی به شدت مورد تهاجم بی رحمانه قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید