ضرغامی از اعلام آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان اطلاع داد

به گزارش همه ایده های جدید ، خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات منتشر شده، ضرغامی از اعلام آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان اطلاع داد.

ضرغامی از اعلام آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان اطلاع داد

سید عزت الله ضرغامی در ملاقات با وزیر اکولوژی کشور ازبکستان که با حضور علی اصغر شالبافیان معاون توریستی، محمد علی اسکندری سفیر ایران در ازبکستان برگزار گردید، گفت: درباره موضوع لغو ویزا بین دو کشور، اقدامات لازم اجرا شده و ما در ایران پیگیر این هستیم که لغو ویزا را بین دو کشور اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تلاشهای دولت ازبکستان برای توسعه توریستی یادآور شد: رئیس جمهور ازبکستان توجه خوبی به حوزه توریستی از سالهای گذشته دارد. یکی از کارهای خوب رئیس جمهور ازبکستان انتخاب شما به این مسئولیت بوده است که انگیزه و توانمندی زیادی دارید و می توانید اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

ضرغامی گفت: وقتی بخارا را بازدید کردم احساس کردم ما و شما چقدر به هم نزدیک هستیم ما از آمدن توریست ازبکستانی به ایران حمایت می کنیم و بعلاوه اعتقاد داریم توریستان ایرانی که قصد سفر خارجی دارند ازبکستان را با توجه به وجود سمرقند و بخارا در اولویت قرار دهند.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که پیشتر با شما صحبت کردیم درباره توریستی زمینی بود. قرار است با حضور مدیران ترکمنستان، مسیر تردد توریستان سه کشور ایران، ازبکستان و ترکمنستان را تسهیل کنیم تا تردد زمینی راحت تری داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خطاب به وزیر اکولوژی ازبکستان ادامه داد: شما با بسیاری از کشورها در لغو ویزا اقدامات خوبی انجام داده اید. این لغو ویزا را درباره ایران نیز انجام دهید.

عزیز عبدالحکیم اف، وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان نیز در این ملاقات خطاب به ضرغامی افزود: در نظر داریم در آینده کارهای بزرگی در حوزه توریستی انجام دهیم و در سال 2025 در شهر بخارا یک مراسم ویژه برای توریستی برگزار خواهیم کردیم.

عزیز عبدالحکیم اف گفت: در ملاقات با شما در شهر باکو توافق نموده بودیم یکی از شهرهای ازبکستان را به عنوان مرکز توریستی دنیا اسلام در سال 2025 معرفی کنیم و از تمام وزرا برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم. بعلاوه در شهر سمرقند یک دانشگاه با موضوع توریستی تأسیس کردیم، در این دانشگاه دو استاد از ایران و شش دانشجوی ایرانی داریم. من رئیس همین دانشگاه هستم.

وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان بعلاوه با اشاره به سفر خود به تهران یادآور شد: پژوهشکده ای را در حوزه صنایع دستی در سفر به ایران دیدیم و قصد داریم در یکی از دانشگاه های سمرقند این پژوهشکده راه اندازی گردد و در سفر بعدی شما به ازبکستان از این مجموعه بازدید کنید.

وی گفت: من در سفر به تهران منظره ها زیبایی را دیدم و یکی از زیبایی های بی نظیر تهران ساختمانهایی با معماری و طراحی زیبا بود.

منبع: همگردی

به "ضرغامی از اعلام آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی از اعلام آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید