پمپئو: چرا همه به ظریف توجه می کنند؟

به گزارش همه ایده های جدید ، خبرنگاران، گروه بین الملل؛ در حالی که آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با در تنگنا قرار دادن ایران، تهران را به قبول خواسته های نامتعارف واشنگتن وادار کند، صحیت های اخیر مایک پمپئو نشان می دهد ایالات متحده در این راه دستاوردی نداشته است.

پمپئو: چرا همه به ظریف توجه می کنند؟

سی ان اس نیوز در این رابطه می نویسد: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی با متهم کردن وزیر خارجه ایران به دروغگویی گفت: تعجب می کنم که چرا همه به ظریف توجه می کنند.

پمپئو در ادامه گفت: جهانیان نباید به حرف های وزیر خارجه ایران گوش بدهند زیرا او می گوید حمله به آرامکو کار حوثی ها بود در حالی که ما و سعودی ها معتقدیم کار ایرانی هاست! من اصلا نمی دانم چرا دیگران به حرف های وزیر خارجه ایران گوش می دهند؟

وزیر خارجه آمریکا دیروز یکشنبه نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی ادعا کرد: رئیس جمهوری ترامپ و من هر دو می خواهیم به دیپلماسی، فرصت بدهیم.

وزیر خارجه آمریکا در این باره ادامه داد: از ایران می خواهیم مانند کشوری عادی رفتار کند. ما به خوبی در راستای قرار داریم که ایران را وادار کنیم در نهایت تصمیم بگیرد به کشوری عادی بدل شود! این تمام چیزی است که ما می خواهیم.

وی ادعاهای خصمانه خود علیه تهران را اینگونه ادامه داد: ما در چارچوب جلوگیری از جنگ تلاش می کنیم. دولت ما به شکل جدی به این موضوع رسیدگی می کند و ما مجدانه تلاش می کنیم تا به راه حل دیپلماتیک برسیم.

نگاه متفاوت رسانه ها و دولت آمریکا

همانطور که اشاره شد آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به هر نحو ممکن ایران را در انزوا قرار دهد. تحریم کردن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از سوی واشنگتن نیز بخشی از اقدامات کاخ سفید در این راستا بوده است.

اما ظریف پس از تحریم شدن از سوی آمریکا، تا کنون دو بار به ایالات متحده سفر کرده و در هر دو بار نیز رسانه های زیادی در آمریکا با وی به مصاحبه پرداخته اند و بدین ترتیب رئیس دستگاه دیپلماسی ایران توانسته راهبرد مورد نظر تهران را در بخش سیاست خارجی به نمایش بگذارد.

دولت آمریکا در مورد حضور هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تلاش کرده تا با به حداقل رساندن تعداد نفرات این هیات از طریق صادر نکردن ویزا، به نوعی دیگر حضور ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل کمرنگ کند اما اظهارات روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در مورد طرح ویژه ایران برای امنیت خلیج فارس که با واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روبرو شد و همچنین مصاحبه ظریف با کریستین امانپور مجری شناخته شده سی ان ان و اعلام اینکه اگر آمریکا تحریم ها را بردارد ترامپ می تواند در همین هفته با روحانی دیدار کند، موجب شد تا اغلب رسانه ها بخش ویژه ای از تولیدات خبری خود را به مباحث ایران اختصاص دهند.

این وضعیت در حالی است که حملات شنبه گذشته یمنی های به تاسیسات نفتی آرامکو، بهانه ای شده بود تا آمریکا و عربستان با مدد دریافت از غول های رسانه ای خود هجمه سنگینی را علیه ایران آغاز کرده و تهران را عامل این حملات معرفی کنند.

این هجمه سنگین اما با اظهارات شب گذشته پمپئو در مورد اینکه چرا همه رسانه ها و مقامات غربی به ظریف توجه می کنند، در هم شکست.

این سخنان پمپئو نشان می دهد که دیگر همچون گذشته آمریکا کانون توجه جهانیان و کشوری که حرف اول و آخر را در معادلات جهانی می زند نیست و واشنگتن باید خود را با وضعیت کنونی موجود در جهان وفق دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پمپئو: چرا همه به ظریف توجه می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: چرا همه به ظریف توجه می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید