تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در کرواسی

به گزارش همه ایده های جدید ، سفیر جدید ایران در کرواسی، رونوشت استوارنامه خود را به مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی این کشور تقدیم کرد.

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در کرواسی

به گزارش گروه سیاست خارجی همه ایده های جدید ، پرویز اسماعیلی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی پنجشنبه 24 بهمن ماه، با خانم امیلیا ووچینیچ مارگتا مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی این کشور ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

در این ملاقات، دو طرف ضمن مرور همکاری ها و دیدگاههای تهران و زاگرب در حوزه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، زمینه های متنوع همکاری بین دو کشور را مورد مصاحبه و آنالیز قرار دادند.

اسماعیلی از همکاری های وزارت امور خارجه کرواسی با سفارت ایران در جهت تقویت و گسترش روابط دوجانبه قدردانی کرد.

سفیر ایران در زاگرب همچنین با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در کرواسی و همچنین ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا؛ این موضوع را نشانه اهمیت و صندلی کرواسی برشمرد و گفت: انتظار داریم با توجه به پیشینه و اراده جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و ارتقای مناسبات سازنده و مبتنی بر احترام متقابل و تامین منافع مشترک با اتحادیه اروپا؛ روابط تهران - زاگرب نیز در چارچوب توافقات خوب روسای دو کشور در آوریل سال 2016 میلادی (اردیبهشت 1395) در عرصه های سیاسی، مالی، فرهنگی، علمی و فناوری گسترش یابد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که دوره ریاست کرواسی بر اتحادیه اروپا موجب انسجام و استقلال بیشتر اتحادیه اروپا، ترویج چندجانبه گرایی و تعهد عملی به قوانین و معاهده های بین المللی باشد.

در این ملاقات مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی کرواسی نیز ضمن تاکید بر علاقه مندی به تقویت و تعمیق روابط محبت آمیز فیمابین، برای اسماعیلی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی آرزوی موفقیت کرد.

خانم امیلیا ووچینیچ مارگتا با یادآوری روابط محبت آمیز و دیرینه دو ملت دوست ایران و کرواسی، ضمن اشاره به رئوس سیاست خارجی کرواسی در دوره کنونی، بر اهمیت صندلی ایران به عنوان کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه، و برخوردار از ظرفیتهای بزرگ سیاسی و مالی، هم برای اتحادیه اروپایی و هم کرواسی تاکید نمود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کرواسی به تهران در سال 2016، اجرای توافقات مهم روسای دو کشور را مهمترین دستور کار روابط فیمابین بر شمرد.

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی کرواسی تاکید نمود که کشورش علاقمند به حفظ و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

پرویز اسماعیلی پیش از این مسئولیت هایی چون مشاور وزیر امور خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و مدیریت رسانه های مختلفی در کشور را برعهده داشته است.

وی اخیرا به جای محمدرضا صادق عهده دار سفارت ایران در زاگرب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید