قهرمانی یخ نوردی دنیا را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!

به گزارش همه ایده های جدید ، در چارچوب مسابقات یخ نوردی قهرمانی دنیا که در سوئیس جریان دارد محمدرضا در مجموع دو ماده سرعت و لید به عنوان نخست بخش کمبایند دست یافت.

قهرمانی یخ نوردی دنیا را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!

پیش از وی در بخش سرعت این رقابت ها محسن بهشتی راد با زمان 6 ثانیه و 9 دهم ثانیه دیواره مسابقات را صعود کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت. بدین ترتیب برای نخستین بار ورزشکاری غیر روس قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در تبادل نظر با همه ایده های جدید ضمن ابراز خرسندی از پیروزیت های کسب شده گفت: کسب دو مدال طلا در مسابقاتی که در سطح جهانی و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار گردید، پیروزیت بزرگی به شمار میرود. به خصوص که قهرمانی در بخش سرعت برای نخستین بار به دست آمد.

وی توضیح داد: پیش از این محمدرضا صفدریان در ماده لید پیروزیت های اینچنینی به دست آورده بود. اینبار هم با عمکرد خوبی که در ماده سرعت و لید داشت، قهرمانی ماده کمبایند را به نام خود ثبت کرد. عنوانی هم ک به وسیله بهشتی راد به دست آمد ارزش زیادی داشت به خصوص که برای نخستین بار به دست آمد.

وی توضیح داد: بهشتی راد با اولین قهرمانی خود در واقع مانع پیشروی روس ها در بخش سرعت مسابقات یخ نوردی قهرمانی جهان شد که به لحاظ تجهیزات تمرینی شرایط متفاوتی نسبت به آنها دارد و همین مسئله ارزش این قهرمانی را بیشتر می نماید.

وی توضیح داد: ورزشکاران روس سالیانه تمرینات شان را روی یخ انجام می دهند اما در کشور ما به خاطر نبود امکانات لازم، یخ نوردان روی چوب تمرین می نمایند به خصوص که به خاطر بعضی اختلاف ها، مدتی است مدرسه یخ نورد میگون که محل تمرین ملی پوشان مان بود مدتی است را در اختیار نداریم. در هر صورت تمرین روی یخ و چوب مهمترین تفاوت میان شرایط تمرینی ورزشکاران ایران با روسیه و خیلی از دیگر کشورها است. با این شرایط بهشتی راد در مسابقات قهرمانی جهان قهرمان شد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تاکید نمود: البته برای پوشش کمبودهای تمرینی یخ نوردان در کشور و اینکه تمرین روی یخ را هم داشته باشند به ناچار اعزام های برون مرزی آنها را بیشتر نموده ایم. پیش از مسابقات قهرمانی جهان هم محسن بهشتی راد همراه با محمدرضا صفدریان اردویی 10 روزه در روسیه داشتند. آن اردو و تمریناتی که بهشتی راد آنجا داشتند در ارتقای آمادگی و مدالی که به دست آورد، بی تاثیر نبود.

وی در عین حال به پیشینه بهشتی راد در میادین مختلف اشاره نمود و گفت: این یخ نورد 2 بار پیروز به کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا شد و صعودهای متعددی هم به فینال جام های جهانی داشت اما همواره پشت خط روس ها قرار می گرفت. روس ها زیر ساخت های خوب و حرفه ای دارند و به خصوص در بخش بانوان همواره جزو بهترین های جهان بوده و هستند. اینکه یک ایرانی توانست به سلطه آنها خاتمه دهد کار بزرگی است. امیدارم همین مسئله مورد توجه باشد برای اینکه بتوانیم مسائل داخلی را حل کنیم و محل تمرین مناسبی در اختیار بگیریم.

زارعی همپچنین در خصوص برنامه های پیش رو اعلام کرد: مسابقات قهرمانی آسیا رویداد مهمی است که سال آینده برگزار می گردد. باید برای حضور در این مسابقات آمادگی لازم کسب گردد. تا قبل از آن تا حد امکان شرایط حضور در مسابقات مختلف را مهیا می کنیم. فعلا اعزام بهشتی راد به دو جام جهانی که در روسیه برگزار می گردد، حتمی است. هر دو رویداد در ماه مارچ برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قهرمانی یخ نوردی دنیا را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی یخ نوردی دنیا را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید