لزوم دریافت واکسن تقویتی بعد از دریافت دز دوم

به گزارش همه ایده های جدید ، مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا در چین، بر اهمیت دریافت واکسن تقویتی پس از دو دز واکسن کووید 19 تاکید نمود.

لزوم دریافت واکسن تقویتی بعد از دریافت دز دوم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت همه ایده های جدید به نقل از سی جی تی ان، ژونگ نانشان، یکی از برجسته ترین متخصصان بیماری های تنفسی در چین و مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا در نشست خبری روز گذشته خود، بر اهمیت دریافت واکسن تقویتی پس از دو دز واکسن کووید 19 تاکید نمود.

وی گفت: فارغ از اینکه افراد چه نوع واکسنی دریافت می نمایند، نکته حائز اهمیت این است که پس از گذشت 6 ماه ایمنی به دست آمده از واکسن به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا ادامه داد: داده ها نشان داد که شش ماه پس از سومین دز، میانگین هندسی تیتر آنتی بادی های خنثی نماینده بالاتر از اوج دز دوم بود، هم در افراد 18 تا 59 ساله و هم در افراد 60 سال به بالا.

اپیدمیولوژیست چینی می گوید: برای واکسن تقویتی سینوواک چین، داده های منتشر شده به وسیله وزارت بهداشت شیلی در 7 اکتبر نشان داد مصرف آن پس از یک دوره کامل واکسیناسیون، محافظت در موارد علامت دار را از 56 درصد به 80 درصد و محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را از 84 درصد به 88 افزایش می دهد.

ژونگ نانشان یادآور شد: نزدیک به 1.1 میلیارد نفر در چین دوره کامل واکسیناسیون را گذرانده ند و اضافه کرد که 41.7 میلیون نفر نیز واکسن تقویتی دریافت نموده اند.

وی در خاتمه تاکید نمود: هیچ کشوری امن نیست مگر اینکه همه کشورها امن باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "لزوم دریافت واکسن تقویتی بعد از دریافت دز دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم دریافت واکسن تقویتی بعد از دریافت دز دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید