سرانجام مرحله نخست با پنج طلا و برنز برای ایران

به گزارش همه ایده های جدید ، خبرنگاران: ملی پوشان دوومیدانی کشورمان در مرحله نخست رقابت های جایزه بزرگ آسیا در تایلند پیروز به کسب سه طلا و دو برنز شدند.

سرانجام مرحله نخست با پنج طلا و برنز برای ایران

به گزارش همه ایده های جدید و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی، مرحله نخست مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا از ظهر امروز در شهر بانکوک شروع شد و با کسب سه مدال طلا و دو مدال برنز توسط ملی پوشان کشورمان به خاتمه رسید.

پرش ارتفاع مردان

در این ماده کیوان قنبرزاده ضمن تکرار رکورد ملی (رکورد خودش) با گذشتن از ارتفاع 2.26 با تعداد خطای کمتر قهرمان شد. قنبرزاده برای رسیدن به ورودی المپیک ریو فقط سه سانتیمتر کم داشت. در این ماده نمایندگان کشورهای سوریه و چین به ترتیب دوم و سوم شدند. محمدرضا وظیفه دوست دومین پرنده ایران در این مسابقات بود که با گذشتن از مانع دو متر و 19 سانتیمتری هفتم شد.

دوی 100 متر

در دوی 100 متر نیز حسن تفتیان در حالی که وزش باد منفی یک متر بر ثانیه بود، با ثبت زمان 10:24 ثانیه به مدال طلا دست یافت. دونده چینی نایب قهرمان شد و نماینده کشور سنگاپور برنز گرفت.

دو 400 متر مردان

در دوی 400 متر هم سجاد هاشی آهنگری به عنوان سومین مدال آور تیم ملی کشورمان با ثبت زمان 46.72 ثانیه پیروز شد سومین مدال طلا را برای تیم ایران کسب کند و بر سکوی نخست این ماده بایستد. در دوی 400 متر دوندگان ویتنام و هند به ترتیب دوم و سوم شدند. مهدی زمانی دیگر نماینده ایران در این مسابقات بود که با زمان 47:07 در صندلی چهارم نهاده شد.

دوی 800 متر مردان

در دوی 800 متر امیر مرادی دونده نیمه استقامتی ایران با ثبت زمان 1:50:15 بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد و نمایندگان هند و سریلانکا به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان این ماده شدند. مسلم نیادوست دیگر ورزشکار کشورمان در این ماده بود که زمان 1:50:24 به عنوان چهارمی رسید.

پرش ارتفاع بانوان

سپیده توکلی رکورددار پرش ارتفاع کشورمان با گذشتن از مانع یک متر و 79 سانتیمتری به مدال برنز رسید. در پرش ارتفاع پرندگان تایلند و چین عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

پرتاب وزنه

علی ثمری در ماده پرتاب وزنه با پرتابی به میزان 17 متر و 47 سانتیمتر در صندلی پنجم نهاده شد. در این ماده پرتابگران هند قهرمان شد و نمایندگان کشور چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

پرش طول

در ماده پرش طول محمد ارزنده با 7.44 سانتیمتر در صندلی ششم ایستاد. پرنده چینی قهرمان شد، نماینده هند به مدال نقره رسید و دیگر نماینده کشور چین سوم شد. سبحان طاهرخانی دیگر نماینده ایران نیز به دلیل سه خطای پی درپی از حضور در مرحله اول مسابقات حذف شد.

دوی 100 متر بانوان

فرزانه فصیحی نماینده بانوان ایران در دوی 100 متر بود که با ثبت زمان 11:95 در صندلی ششم ایستاد. در این ماده دوندگان قزاقستان، چین و هند به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دوی 4 در 400 متر امدادی

تیم 4 در 400 متر امدادی کشورمان هم به علت خطا از دور مسابقات در مرحله اول کنار رفت.

رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا با حضور 20 کشور تایلند، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان، هند، چین، ژاپن، چین تایپه، عراق، سوریه، هنگ کنگ، سریلانکا، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، استرالیا، تاجیکستان و کویت در سه مرحله در کشور تایلند برگزار می گردد که ورزشکاران امروز مرحله نخست را در شهر بانکوک پشت سر گذاشتند.

مراحل دوم و سوم هم به ترتیب در روزهای چهارم و هشتم تیر در شهرهای پاتوم تانی و چانتابوری برگزار خواهد شد.

تیم ملی کشورمان در دور قبلی این رقابت ها در سال 2013 با دو طلا و دو برنز در مجموع هر سه مرحله به کار خود خاتمه داده بود.

منبع: تسنیم

به "سرانجام مرحله نخست با پنج طلا و برنز برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام مرحله نخست با پنج طلا و برنز برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید